Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 aug 2018 14:41

uninvitedguest schreef: 01 aug 2018 14:28
Noem mij een ploeg die, gepland, met renner 1 de tour wint. Renner 2 is/lijkt dan al sterker, maar renner 1 moet winnen. Daarna mag renner 2 winnen. Renner 2 schiet een keer tekort, en hop, dezelfde ploeg heeft renner drie klaarstaan. Ongekende dominantie
Mapei, vroeger. Quickstep tegenwoordig. Als je het hebt over ongekende dominantie. (maar dan meer op de indagskoersen).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 01 aug 2018 15:02

In aansluiting op eerdere posts;
https://nos.nl/tour/artikel/2243116-sky ... nnaar.html

Thomas een eenmalig "bedrijfs-incident"?
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 01 aug 2018 15:06

MarkVeenstra schreef: 01 aug 2018 14:41
uninvitedguest schreef: 01 aug 2018 14:28
Noem mij een ploeg die, gepland, met renner 1 de tour wint. Renner 2 is/lijkt dan al sterker, maar renner 1 moet winnen. Daarna mag renner 2 winnen. Renner 2 schiet een keer tekort, en hop, dezelfde ploeg heeft renner drie klaarstaan. Ongekende dominantie
Mapei, vroeger. Quickstep tegenwoordig. Als je het hebt over ongekende dominantie. (maar dan meer op de indagskoersen).
Gelukkig heeft de geschiedenis uitgewezen dat Mapei van onbesproken gedrag is.
Tegenwoordig is Quickstep gelukkig ook boven alle verdenking verheven.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2018 15:36

uninvitedguest schreef: 01 aug 2018 14:28

Ik wil niet meer kijken naar wedstrijden kijken met in het achterhoofd klopt dit wel. Heb de afgelopen tour ook veel minder, lees bijna niet gekeken.
Zo ging ik ook de tour in na de puffie-soap en de idiote dominantie van QS en hun vreseljik besmette doktoren. Maar gaandeweg werd ik er toch weer ingetrokken. Gelukkig geen fabelachtige froome, want dan had ik er toch duidelijk minder plezier aan gehad.
Zal de magie van het wielrennen wel zijn.....
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 aug 2018 16:16

uninvitedguest schreef: 01 aug 2018 15:06
MarkVeenstra schreef: 01 aug 2018 14:41
uninvitedguest schreef: 01 aug 2018 14:28
Noem mij een ploeg die, gepland, met renner 1 de tour wint. Renner 2 is/lijkt dan al sterker, maar renner 1 moet winnen. Daarna mag renner 2 winnen. Renner 2 schiet een keer tekort, en hop, dezelfde ploeg heeft renner drie klaarstaan. Ongekende dominantie
Mapei, vroeger. Quickstep tegenwoordig. Als je het hebt over ongekende dominantie. (maar dan meer op de indagskoersen).
Gelukkig heeft de geschiedenis uitgewezen dat Mapei van onbesproken gedrag is.
Tegenwoordig is Quickstep gelukkig ook boven alle verdenking verheven.
In je 1e post vroeg je niet op een ploeg van onbesproken gedrag. En benoemde je dat van sky als ongekende dominantie. Ongekend is het dus zeker niet - geef je zelf al aan met als voorbeeld US postal. En daar vallen wat mij betreft Mapei en Quickstep ook onder. Waarbij Quickstep vooral de tongen gaan over de begeleiding en hun verleden, en niet over reeds positieve tests, verloren laptops, of andere schimmige zaken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 01 aug 2018 17:10

uninvitedguest schreef: 01 aug 2018 15:02 In aansluiting op eerdere posts;
https://nos.nl/tour/artikel/2243116-sky ... nnaar.html

Thomas een eenmalig "bedrijfs-incident"?
Of ze geven ze volgend jaar allebei (of alledrie) de zegen om voor het klassement te gaan en kijken onderweg wel wie het het beste doet. De skytrain is lang genoeg voor twee kopmannen, zo is dit jaar gebleken, en misschien ook wel voor drie als Bernal ook voor het klassement gaat.

gjdev
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jun 2018 15:28

gjdev 01 aug 2018 18:28

vermeulen schreef: 01 aug 2018 17:10 Of ze geven ze volgend jaar allebei (of alledrie) de zegen om voor het klassement te gaan en kijken onderweg wel wie het het beste doet. De skytrain is lang genoeg voor twee kopmannen, zo is dit jaar gebleken, en misschien ook wel voor drie als Bernal ook voor het klassement gaat.
Ik denk dat het nog wel een paar jaar durt voor Bernal voor het klassement gaat. Lijkt me daar nu nog veel te jong voor.

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 01 aug 2018 18:38

uninvitedguest schreef: 01 aug 2018 14:28 (...)
Noem mij een ploeg die, gepland, met renner 1 de tour wint. Renner 2 is/lijkt dan al sterker, maar renner 1 moet winnen. Daarna mag renner 2 winnen.
Telekom.
Ulllrich was in 1996 al sterker dan Riis, ook al had Riis toen een hematocriet van 64 in de laatste week. Ullrich won in 1997, en zonder die Texaan had hij dat vast vaker gedaan.


Hoewel Froome tweemaal theatraal bij zijn kopman weggereden is in 2012, leek hij mij niet de sterkste in de Tour. Sterker dan Wiggins bergop, dat wel, maar twee semisprintjes en drie-en-een-halve minuut verschil maken (Wiggins was een aanzienlijk beter tijdrijder) zijn twee nogal verschillende kunstjes.

Voor mij was 2012 wel het laatste jaar dat het hele Sky-verhaal min of meer geloofwaardig was. Een uitstekend tijdrijder als Wiggins in een Tour met 100 tijdritkilometers goed genoeg laten klimmen om te winnen, OK.

Maar het jaar erop met Froome, een renner die weinig opmerkelijke pelotonvulling was bij zijn vorige team, en zijn luitenantje Porte, op de eerste berg compleet gehakt maken van alle grote klimmers (waaronder ene Quintana maar ook Contador en Rodriguez), terwijl je die in de derde week dag na dag moet laten lopen, is toch wel wat... opvallend. En minder geloofwaardig.

Hetzelfde truukje werd herhaald in de Tour van 2015: Eén intimiderende krachtexplosie de eerste finish bergop, ditmaal zelfs met drie Sky renners (Froome, Porte (die Quintana achterliet) en ene Thomas, die op één dag fluitend met Valverde mee omhoog kon) met wederom kleine maar structurele verliezen in de latere etappes.

Het is me een raadsel waar het verhaal van de 'goede laatste week' van Froome vandaan komt - normaal moet hij het van de eerste helft van een grote ronde hebben. Maargoed, elkaar napraten is tot kunst verheven in het sportcommentaar.
Het is me ook een raadsel hoe ze hun team -meer tijdrijders dan klimmers in mijn ogen- voor die ene eerste finish bergop tot uitzonderlijke klimmers weten te prepareren. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat op een legitieme manier gebeurt.

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 01 aug 2018 18:43

gjdev schreef: 01 aug 2018 18:28
vermeulen schreef: 01 aug 2018 17:10 Of ze geven ze volgend jaar allebei (of alledrie) de zegen om voor het klassement te gaan en kijken onderweg wel wie het het beste doet. De skytrain is lang genoeg voor twee kopmannen, zo is dit jaar gebleken, en misschien ook wel voor drie als Bernal ook voor het klassement gaat.
Ik denk dat het nog wel een paar jaar durt voor Bernal voor het klassement gaat. Lijkt me daar nu nog veel te jong voor.
Voor grote renners is het niet zo bijzonder ongebruikelijk wit en geel te 'dubbelen'.
Fignon, Ullrich, Contador en Schleck deden het, Quintana combineerde de witte trui tweemaal met een tweede plaats op geel.

Er is evenwel nog geen Sky-renner geweest dit de witte trui heeft opgeëist. Misschien houden ze daar niet zo van supergetalenteerde renners...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 aug 2018 18:48

Sky zoekt, meer dan ooit gedaan werd de grenzen op van wat kan en mag en beschikt over het geld om sterke helpers te contracteren , meer is het geheim van Sky niet.
De andere ploegen gaan simpelweg minder ver en bieden minder geld, maar ook die schuiven op.
Het is natuurlijk de vraag of het nog interessante wedstrijden oplevert...
En wat mij betreft is dat antwoord nee, deze Tour was saai en oninteressant met als winnaar een "produkt"
Winnaars van sportwedstrijden zijn (in het algemeen) allang geen helden meer maar produkten van een systeem, die trend is al heel lang geleden ingezet.
Des te meer hulde voor Steven Krujswijk, Primoz Roglic en ook Tom Dumoulin (hoewel ook hij natuurlijk een produkt is) die dan toch een keertje de wattmeter hebben gelaten voor wat het is met een "de dood of de gladiolen "actie.

PS, ik las ergens een interessant verhaal over lichter worden , maar geen vermogen verliezen, iets waar men bij Sky heel ver in is en dit is zeker een deel van het verhaal en ik denk dat het legitiem is.
Thomas zou in 2015 zo 5 kg kwijt zijn geraakt.
Link kan ik niet meer vinden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

gjdev
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jun 2018 15:28

gjdev 01 aug 2018 18:56

Keezx schreef: 01 aug 2018 18:48 Des te meer hulde voor Steven Krujswijk en ook Tom Dumoulin (hoewel ook hij natuurlijk een produkt is) die dan toch een keertje de wattmeter hebben gelaten voor wat het is met een "de dood of de gladiolen "actie.
Ik ben dan wel benieuwd waar Tom een "dood of de gladiolen" actie heeft gedaan? Volgens mij is Tom juist een rijder die heel berekenend fietst, en als GC rijder nooit een alles of niets aanval heeft geplaatst. Sky hebben we in de Giro juist wel een ultieme en succesvolle "dood of de gladiolen" actie zien uitvoeren, waarmee hij ook nog een keer winnaar werd...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 aug 2018 19:23

Ik doelde op z'n afdaling met die Deen van Sunweb, uiteindelijk verloor hij daardoor een paar sekonden.
Verder moet hij het natuurlijk , net als de de meeste klassementsrijders hebben van 3 weken op topniveau blijven.
De actie van Froome in de giro was inderdaad ongebruikelijk wegens de complicaties met de salbutamol affaire, hij werd relatief "ongerodeerd " ingebracht met als doel laat in de Giro op z'n top te komen.
Het was bepaald geen spontane actie , dat zal je weinig zien bij Sky....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie