Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 30 jul 2018 23:52

Nee maar, wel tol betalen, heel lang gelden. :twisted:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 jul 2018 09:20

Wel lezen he! Ik zeg dat ik de NL supporters vreselijk vond op die berg maar beticht hen niet van de genoemde daden. De nationaliteit daarvan maakt mij ook niets uit.
Maar blijkbaar doet nationaliteit er op dit forum wel toe als het over boe roepers, vallende renners of Welsh flags gaat
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 31 jul 2018 10:40

Ja, als je met een nationale vlag op de foto gaat dan doet nationaliteit er toe.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 31 jul 2018 12:13

Enzzo schreef: 31 jul 2018 09:20 Wel lezen he! Ik zeg dat ik de NL supporters vreselijk vond op die berg maar beticht hen niet van de genoemde daden. De nationaliteit daarvan maakt mij ook niets uit.
Mooi, dan zijn we het eens.
Maar blijkbaar doet nationaliteit er op dit forum wel toe als het over boe roepers, vallende renners of Welsh flags gaat
"Op dit forum", dat is wel heel ruim gesteld Enzzo.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 31 jul 2018 12:51

Mooi filmpje van Sunweb over de derde week.

https://www.youtube.com/watch?v=E4hiwmIkaYY
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 31 jul 2018 16:03

Enzzo schreef: 31 jul 2018 09:20 Wel lezen he! Ik zeg dat ik de NL supporters vreselijk vond op die berg maar beticht hen niet van de genoemde daden. De nationaliteit daarvan maakt mij ook niets uit.
De renners vinden het anders fantastisch, evenals de kijkers op TV. Nibali natuurlijk wat minder, maar die had net zo goed op een andere berg door een Oezbekische supporter of loslopende hond ten val kunnen geraken. Dat je een hekel hebt aan niet-oplettende 'supporters' kan ik mij voorstellen, maar het gros van de Nederlanders kwam gewoon voor een mooie koers. Daar zitten natuurlijk ook een paar bij die voor het (alcoholvrije) bier kwamen, maar dat zijn er een stuk minder dan ik dacht.

Disclaimer: Ik was dit jaar één van die vreselijke supporters op de Alpe en heb van dichtbij mee mogen maken dat het halve peleton met een grijns van oor tot oor op de fiets zat. De andere helft keek zo scheel dat ik dacht dat ze ieder moment van de fiets af konden vallen.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 01 aug 2018 11:45

ypuh schreef: 31 jul 2018 16:03De renners vinden het anders fantastisch, evenals de kijkers op TV.
Ik zou maar niet generaliseren. Lang niet alle TV-kijkers vinden zitten op dat carnaval te wachten (waaronder ondergetekende), en bij Vive le Vélo zei een renner (Thomas de Gendt?) dat hij het stuk parcours waar geen publiek mocht komen (Lacet de Montvernier?) het fijnste vond: eindelijk rust.

Ik weet de details dus helaas niet meer zo precies, maar ik kan me goed voorstellen dat er meer zijn die er zo over denken. Alleen 'mag' je dat niet zeggen. Via het publiek verdienen ze hun geld immers.

Op de beelden van de Nederlandse bocht bij Vive le Vélo gedroegen de supporters zich trouwens naar de renners toe wel heel respectvol, dus met voldoende ruimte en oplettend.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 01 aug 2018 11:55

Moet geen carnaval worden zoals bij de Oranje supporters tijdens het voetbal.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 01 aug 2018 12:20

Heb sinds de deelname van Vroempie aan de Giro het goede gevoel bij het wielrennen kijken nog niet terug. Vrijspraak heeft daaraan ook niet bijgedragen.

Verloop van deze Tour heeft daaraan ook niet bijgedragen. Voor mij is het onbestaanbaar dat een ploeg de Tour de afgelopen jaren zo kan domineren en dan ook nog de manier waarop.

In de de laatst gewonnen tour door Wiggins was Vroempie aan beter, maar had stalorders bij Wiggo te moeten blijven.
Vroempie zou zijn kans wel krijgen werd gezegd.
De jaren daarop domineert Vroempie/Sky de tour, slechts door een val missen ze een jaar de eindzege.
Nu red Vroempie het niet en prompt neemt een ander teamlid van Sky het over.

Wie houdt nu wie voor de gek? Ik denk dat we als publiek eens duidelijk moeten maken dat we deze flauwekul na US Postal niet nog eens willen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2018 12:42

Ik snap je betoog volledig, maar is in dit geval wel iets genuanceerder:
Hoeveel verloor Tom door de kapotte spaken en penalty? 1 minuut 13
Uit mijn hoofd 16 sec door bonificaties
7 sec door ploegentijdrit.
Dan wordt het gat al een heel stuk kleiner. Dan in acht nemend dat Tom al een zware Giro in de benen had en Thomas geen pannekoek is acht ik het dit jaar een stuk minder ongeloofwaardig. Thomas is denk ik intrinsiek de betere klimmer en pakt even 20sec op de Rosiere.

Dat Puffie er mee weg is gekomen zonder enige fatsoenlijke onderbouwing staat mij ook enorm tegen en stinkt aan alle kanten.
Less is bore

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 01 aug 2018 12:44

Inderdaad, als Thomas gebruikt heeft... Dan kan het bijna niet anders dat Tom dat ook gedaan heeft.
Of Sky koopt gewoon rommel, dat an natuurlijk ook ;)

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 01 aug 2018 14:28

Ik ben me bewust van alle randzaken en overige aspecten, ben wat dat aangaat niet naïef.

Hele verhaal stinkt gewoon.
Gaat me niet eens zozeer om het gebruik of om Thomas al persoon/renner, maar meer om het geheel.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Lance Armstrong en co. beschermd werden door diverse instanties.
Ik zie dit nu weer bij Sky, gezien alle ruis die er de afgelopen jaren rondom deze ploeg is geweest, en waar ze overal mee weg komen.

Noem mij een ploeg die, gepland, met renner 1 de tour wint. Renner 2 is/lijkt dan al sterker, maar renner 1 moet winnen. Daarna mag renner 2 winnen. Renner 2 schiet een keer tekort, en hop, dezelfde ploeg heeft renner drie klaarstaan. Ongekende dominantie, Het verleden heeft al te vaak uitgewezen dat er later toch weer iets naar buiten komt.
Gaan we nu weer over zeg maar 7 jaar de resultaten aanpassen?

Ik wil niet meer kijken naar wedstrijden kijken met in het achterhoofd klopt dit wel. Heb de afgelopen tour ook veel minder, lees bijna niet gekeken.

Daarom ben ik van mening dat het publiek een signaal kan geven.
Boegeroep of uitfluiten is daarvoor wat mij betreft een uitstekend signaal, net als het boycotten van TV uitzendingen.
Pis over een renner gooien of van de fiets proberen te slaan is wat mij betreft not done.

Ik merk in ieder geval dat ik met minder plezier naar wedstrijden kijk.
Dat gevoel had ik niet na het US Postal bedrog.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie