Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 26 jul 2018 10:00

Tijanus schreef: 26 jul 2018 00:10
Meer in het algemeen:
Als de Skybots gewoon hun werk doen, rijden ze op het favoriete tempo van Froome, niet dat van Quintana. Mogelijk zou Quintana liever bijvoorbeeld 2 a 3% rapper omhoog gaan, maar dan zou hij voor de Skybots uit moeten gaan rijden, en niet 3%, maar bijvoorbeeld 8% meer vermogen moeten leveren dan in de Skybotgroep, voor 3% snelheidswinst. Dat is nogal een grote investering (alsmede veel risico) voor vrij weinig winst. Tel daarbij op dat de heren tijdrijders (wegens meer spiermassa) waarschijnlijk wat meer W'prime tot hun beschikking hebben, en dus over de 'eindsprint' van de laatste 2 kilometer van zo'n bergetappe nog aardig wat goed kunnen maken.

Al met al lijkt dan de dominantie van Sky makkelijker te verbreken met een Joaquim-Rodriguez-achtige klimmer, dan met een Quintana-achtige klimmer. Of met een bergtijdrit, of met extreem hoge bergen (finishes op Agnel, Iseran, Bonette?).

Allemaal maar theorie natuurlijk, misschien weet Quintana gewoon niet goed hoe hij op het juiste moment moet pieken, en ging dat wat makkelijker toen hij nog jong en onbezonnen was. Of hij heeft ook last astma, of nutella, of ...
Vorig jaar was Landa nog de meesterknecht van Froome, dit jaar valt hij wat mij betreft een beetje tegen. Ik had ergens gehoopt dat hij voor Valverde of Quintana in ieder geval de skytrain in de poep zou kunnen rijden. Echter lijkt hij gewoon aan te haken en zeker niet veel sterker te zijn dan Poels of Bernal.
Heel jammer, want daar had Dumoulin ook van kunnen profiteren.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16208
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 jul 2018 10:28

Ik heb het idee dat iedereen vooral afwacht tot een ander iets doet en dat speelt vooral Sky in de kaart. Maar volgens mij kunnen alleen Moviestar en TLJ( :!: ) de Sky train pijn doen.
Die ploegen hebben dan weer geen uitgesproken kopman dus wil niemand zich echt opofferen.

Voor TLJ is het sowieso al fantastisch waar ze nu staan, met twee ritzeges op zak en dan zijn in de bergetappes ook nog eens vaak de smaakmakers in de groep met favorieten. Enige puntje van kritiek zouden de zinloze aanvallen van Gesink kunnen zijn. die gaat toch niet winnen. Ze zouden misschien beter Gesink en Tolhoek kunnen gebruiken om de Sky train te slopen of als vooruitgeschoven post voor een langere aanval.
Maar eigenlijk is het ronduit belachelijk dat er zoveel duurdere ploegen rondrijden die niet kunnen tippen aan TLJ.

Zonder Nibali, Uran en Porte is de Tour denk ik wel aardig bij Sky in de schoot geworpen.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 jul 2018 10:44

[
Vorig jaar was Landa nog de meesterknecht van Froome, dit jaar valt hij wat mij betreft een beetje tegen. Ik had ergens gehoopt dat hij voor Valverde of Quintana in ieder geval de skytrain in de poep zou kunnen rijden. Echter lijkt hij gewoon aan te haken en zeker niet veel sterker te zijn dan Poels of Bernal.
Heel jammer, want daar had Dumoulin ook van kunnen profiteren.
[/quote]

ik'denk dat Landa na zijn val niet meer over al zijn mogelijkheden beschikt(e).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 26 jul 2018 11:15

Een beetje jammer dat er nu een vlakke rit is haalt de spanning een beetje weg. Wilt Movistar nog een beetje hun eer redden kunnen ze beter voor de ritzege gaan morgen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16208
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 jul 2018 11:55

Als ik Movistar was zou ik dat gister al gedaan hebben...
Campagnolo Ultra Dork

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 26 jul 2018 12:07

Ja die hadden ze gewonnen maar 1 ritzege is een beetje te weinig voor zo'n ploeg 2 is beter.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 26 jul 2018 12:29

Sagan start gewoon vandaag. Nou ja, gewoon.
Benieuwd of Froome vanmorgen nog een extra danoontje heeft genomen, en toch nog wat gaat proberen.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3106
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 jul 2018 14:34

Als Froome al een Landisje gaat doen, is het in de etappe van vrijdag.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 jul 2018 16:04

Ik vind het wat lastig te accepteren dat er niet gemodereerd wordt op de berichten van el pisolero dat Allaphilipe maar “op zijn bek moet gaan”
Schandalig zulke uitlatingen. We weten allemaal hoe erg vallen kan zijn
Echt onacceptabel.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 26 jul 2018 16:12

Enzzo schreef: 26 jul 2018 16:04 Ik vind het wat lastig te accepteren dat er niet gemodereerd wordt op de berichten van el pisolero dat Allaphilipe maar “op zijn bek moet gaan”
Schandalig zulke uitlatingen. We weten allemaal hoe erg vallen kan zijn
Echt onacceptabel.
Mee eens, maar daar is het meld bericht knopje voor.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 26 jul 2018 16:44

kan natuurlijk ook figuurlijk zijn. Soms heb je een trap onder je hol nodig, ga je flink op je bek. etc.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 26 jul 2018 17:14

Enzzo schreef: 26 jul 2018 16:04 Ik vind het wat lastig te accepteren dat er niet gemodereerd wordt op de berichten van el pisolero dat Allaphilipe maar “op zijn bek moet gaan”
Schandalig zulke uitlatingen. We weten allemaal hoe erg vallen kan zijn
Echt onacceptabel.
Maak je niet te druk..... het is al heet genoeg...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie