Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1030

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 11 jun 2018 13:44

Het is weer eens zover, een software update en ik wordt helemaal gek van die TBT, waarom, oh waarom kunnen we niet gewoon het lijntje volgen.

Zit je op een weg: ineens weg afgesloten je kunt niet door. Je 1030 weet dit niet dus die zegt doorrijden. Dan kijk ik op de kaart en zie een paralelweg aan mijn rechterzijde, dus ga die volgen. 1 keer rechts, weg volgen, daarna links en weer rechts zou je denken. Helaas duurt het een paar km voordat je weer terug op de route kan en de Edge probeert je eerst de hele tijd te laten omdraaien met piepjes en popups en die meldingen blijven maar komen, zodanig dat je zelf niet op de kaart kan kijken om te zien wanneer je weer terug naar de originele weg kan. Vervolgens komt die afslag en de Edge stuurt je naar links(nog goed) en daarna weer naar links. (fout, omdat hij je terug stuurt naar het punt waar je de route hebt verlaten maar daar moet je niet zijn). Als ik daarna op de kaart kijk zie ik dat ik het lijntje weer volg maar omdat ik dus tussendoor niet op de kaart heb kunnen kijken weet ik niet dat ik dat lijntje in de verkeerde richting volg. Daar kom ik pas achter al ik weer aan de andere kant van de opgebroken weg kom dan waar ik oorspronkelijk doorheen moest. En afgelopen zaterdag was ik toen toch al 12km verder.

Waarom iets simpels en makkelijk vervangen door iets gecompliceerd, moeilijk en onbetrouwbaar?
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8449
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 jun 2018 14:33

Herberekenen uit staan?(ik heb een 1000)
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 11 jun 2018 14:47

Waarschijnlijk niet

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 13 jun 2018 13:10

Herberekenen staat uit. (dat weet ik inmiddels wel na 12 jaar en 7 verschillende Edges).
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8449
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 jun 2018 22:10

ericpeters schreef: 13 jun 2018 13:10 Herberekenen staat uit. (dat weet ik inmiddels wel na 12 jaar en 7 verschillende Edges).
Ook gecontroleerd na of tijdens de rit?dat herberekenen uit staat😉
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 13 jun 2018 23:20

Vlgs mij heeft de 1030 een nieuwe feature die je bij afwijking terug probeert te leiden naar de route met bovenstaande tot gevolg. Ook bij herberekening uit. Ik heb het inmiddels zelf ook al een keer gehad, hij probeert je terug te sturen naar de plek waar je de route verliet ipv even te kijken of je misschien inmiddels verderop op de route weer bent aangehaakt. Dat doet mij Tomtom beter, misschien die maar op het stuur knopen.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 14 jun 2018 13:50

Klopt helemaal, volgens mij is dit een "feature" van fw 5.0, ik had er in ieder geval nog niet eerder last van gehad. Lijkt een beetje op hoe navigate to start werkt maar dan "navigate to waar ik de route heb verlaten".
Bij herberekenen, doet hij de hele route opnieuw dacht ik, maar dat heb ik al sinds de 705 uit staan.
Afbeelding

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 16 jun 2018 23:09

goedenavond,

Ik heb via garmin Kiesewetter nu al een aantal corrupte fit files gerepaired van mijn garmin 810 echter zonder succes. is dit bij jullie herkenbaar? file kan ik niet via express of strava uploaden.
Blijft de melding geven van corrupted file.

Het valt mij op dat ik vaak een corrupte file krijg wanneer ik 'sla op' doe vanaf garmin op een andere plek dan waar ik daadwerkelijk met mijn rit ben geeindigd. Daarnaast vaak ook zonder gps signaal.

Herkenbaar ? en wat kan ik hieraan doen?
Nog een idee hoe ik de files alsnog gerepareerd krijg?

Juliska
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 sep 2012 13:47

Juliska 06 jul 2018 21:38

Bij mij werkt de bluethooth functie niet meer , kan de foon niet meer koppelen, heb alles al geprobeerd, zijn er nog meer mensen met dit probleem???

nielsve
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 24 jul 2018 13:59

Als ik een route uitstippel via garmin connect en ik fiets die route dan neemt mijn Garmin nooit mijn tijden op van de segmenten die op mijn route liggen. Kan ik op de één of andere manier deze segmenten op voorhand activeren zodat ik wel de tijdsweergave krijg van m'n segmenten?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 24 jul 2018 21:20

Dat ligt er volgens mij eraan hoe je die segmenten op je Garmin hebt gezet. (In het verleden werkte dit alleen mat Garmin segmenten maar volgens mij is dat ter ziele en vervangen door Strava Live segments welke alleen werken bij een Premium strava account) Ik zie nog steeds segmenten tijdens het navigeren maar heb er eigenlijk nooit opgelet of dit handmatige, Strava Live of segmenten zijjn die via de Nearby Strava segment app erop zijn gezet.
Afbeelding

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 25 jul 2018 16:04

nielsve schreef: 24 jul 2018 13:59 Als ik een route uitstippel via garmin connect en ik fiets die route dan neemt mijn Garmin nooit mijn tijden op van de segmenten die op mijn route liggen. Kan ik op de één of andere manier deze segmenten op voorhand activeren zodat ik wel de tijdsweergave krijg van m'n segmenten?
Volg je een lijntje of heb je navigatie met instructies aanstaan?
Navigatie met instructies én Live segmenten kan niet tegelijkertijd.

Plaats reactie