Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2018 20:42

Brailsford goed bezig vandaag. Nog maar eens even het franse publiek afzeiken in de persconferentie, met een lekkere afsluiter;
“Andere ploegen worden wel met respect behandeld, behalve sky. Wat doet u fout?”

“Tsja, die winnen niet he, dus zeg het maar”.

Man man man, dan snap je er ook niet veel van.
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 23 jul 2018 21:33

daniel1975 schreef: 23 jul 2018 20:42 Brailsford goed bezig vandaag. Nog maar eens even het franse publiek afzeiken in de persconferentie, met een lekkere afsluiter;
“Andere ploegen worden wel met respect behandeld, behalve sky. Wat doet u fout?”

“Tsja, die winnen niet he, dus zeg het maar”.

Man man man, dan snap je er ook niet veel van.
Ik las het op cyclingnews... Het is werkelijk tenenkrommend en ik snap niet waar hij naartoe wil door het complete Franse wielerpubliek weg te zetten als een stelletje idioten. Het is een soort Trumpiaanse veroordeling die alleen maar meer wrevel opwekt.

http://www.cyclingnews.com/news/brailsf ... ral-thing/

Interessant echter vond ik ook de opmerking rond Wiggins die naar verluid wel een boekje wil opendoen over het medisch reilen en zeilen van SKY.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2018 21:45

DB weet waarschijnlijk dat hij toch de tour gaat winnen met C of G. De standaard verbetering na rustdag 2.
Dit is alvast zijn middelvinger.
Less is bore

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 23 jul 2018 22:52

Wie zijn DB, C en G? Echt geen idee.

Kunnen we aub stoppen hiermee? Het wordt volledig onleesbaar op deze manier.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jul 2018 23:02

Dave Brailsford, Christopher Froome en Geraint Thomas.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jul 2018 23:11

SiO2 schreef: 23 jul 2018 22:52 Wie zijn DB, C en G? Echt geen idee.

Kunnen we aub stoppen hiermee? Het wordt volledig onleesbaar op deze manier.
Volledig mee eens.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 24 jul 2018 07:08

mrcoffee schreef: 23 jul 2018 21:33
daniel1975 schreef: 23 jul 2018 20:42 Brailsford goed bezig vandaag. Nog maar eens even het franse publiek afzeiken in de persconferentie, met een lekkere afsluiter;
“Andere ploegen worden wel met respect behandeld, behalve sky. Wat doet u fout?”

“Tsja, die winnen niet he, dus zeg het maar”.

Man man man, dan snap je er ook niet veel van.
Ik las het op cyclingnews... Het is werkelijk tenenkrommend en ik snap niet waar hij naartoe wil door het complete Franse wielerpubliek weg te zetten als een stelletje idioten. Het is een soort Trumpiaanse veroordeling die alleen maar meer wrevel opwekt.

http://www.cyclingnews.com/news/brailsf ... ral-thing/

Interessant echter vond ik ook de opmerking rond Wiggins die naar verluid wel een boekje wil opendoen over het medisch reilen en zeilen van SKY.
Wat is hier tenenkrommend aan?? Hij verteld toch gewoon de waarheid. Over het algemeen vinden de fransen het prima als een team domineert, als het maar wel Fransen zijn, anders vinden ze het niets en gaan ze BOOOEEE roepen.

Waarschijnlijk vinden ze bij Sky dat het gedrag tegen hun toch niet erger kan en daarom gooien ze dit gewoon op tafel. Of dat verstandig was gaan we wel merken de komende dagen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 jul 2018 07:52

Hij heeft groot gelijk! Het is echt een schande wat er allemaal gebeurt deze tour.
Tom Dumoulin 20 seconden voor stayeren, Astana niet,
Bardet rijdt op miraculeuze wijze in no time een flinke achterstand dicht in de kasseien etappe maar wordt niet in beeld genomen.
Spugen, slaan en (al dan niet bijna) laten vallen van renners, wordt niet eens vermeld als ongewenst.
Even half koers de tijdslimiet oprekken als Demare niet zo snel bergop kan fietsen.

Dat is pas tenenkrommend!
Do or don’t, there is no try

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 24 jul 2018 08:13

japiecarbon schreef: 24 jul 2018 07:08
mrcoffee schreef: 23 jul 2018 21:33
daniel1975 schreef: 23 jul 2018 20:42 Brailsford goed bezig vandaag. Nog maar eens even het franse publiek afzeiken in de persconferentie, met een lekkere afsluiter;
“Andere ploegen worden wel met respect behandeld, behalve sky. Wat doet u fout?”

“Tsja, die winnen niet he, dus zeg het maar”.

Man man man, dan snap je er ook niet veel van.
Ik las het op cyclingnews... Het is werkelijk tenenkrommend en ik snap niet waar hij naartoe wil door het complete Franse wielerpubliek weg te zetten als een stelletje idioten. Het is een soort Trumpiaanse veroordeling die alleen maar meer wrevel opwekt.

http://www.cyclingnews.com/news/brailsf ... ral-thing/

Interessant echter vond ik ook de opmerking rond Wiggins die naar verluid wel een boekje wil opendoen over het medisch reilen en zeilen van SKY.
Wat is hier tenenkrommend aan?? Hij verteld toch gewoon de waarheid. Over het algemeen vinden de fransen het prima als een team domineert, als het maar wel Fransen zijn, anders vinden ze het niets en gaan ze BOOOEEE roepen.
Ah, dat is me bij Indurain, Contador en (bijvoorbeeld) Nadal nooit opgevallen?
En Indurain was in zijn eentje nogal wat dominanter dan heel Team Salbutamol bij elkaar. En dat terwijl Fransen en Spanjaarden elkaar van oudsher niet zo goed liggen (iets met de dertigjarige oorlog, dacht ik..).

Nu heb ik al een hekel aan Froome sinds hij iets-te-opzichtig zijn kopman (Wiggins) eraf reed in de Pyreneën. Toen hij het jaar erop op het podium in Parijs met zijn schijnheilige tronie verklaarde dat hij die titel nooit ging kwijtraken omdat hij echt heus de schoonste renner ooit was, was het wel definitef gebeurd. Bij Armstrong had ik hetzelfde toen hij na zijn tweede(!) Tourwinst zei dat hij zichzelf niet met Indurain wilde vergelijken, om dat vervolgens lekker toch te doen.

Misschien hebben de Fransen gewoon een hekel aan stuitende arrogantie?
Ik zou me daar wel iets bij kunnen voorstellen.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 24 jul 2018 08:21

japiecarbon schreef: 24 jul 2018 07:08
mrcoffee schreef: 23 jul 2018 21:33
daniel1975 schreef: 23 jul 2018 20:42 Brailsford goed bezig vandaag. Nog maar eens even het franse publiek afzeiken in de persconferentie, met een lekkere afsluiter;
“Andere ploegen worden wel met respect behandeld, behalve sky. Wat doet u fout?”

“Tsja, die winnen niet he, dus zeg het maar”.

Man man man, dan snap je er ook niet veel van.
Ik las het op cyclingnews... Het is werkelijk tenenkrommend en ik snap niet waar hij naartoe wil door het complete Franse wielerpubliek weg te zetten als een stelletje idioten. Het is een soort Trumpiaanse veroordeling die alleen maar meer wrevel opwekt.

http://www.cyclingnews.com/news/brailsf ... ral-thing/

Interessant echter vond ik ook de opmerking rond Wiggins die naar verluid wel een boekje wil opendoen over het medisch reilen en zeilen van SKY.
Wat is hier tenenkrommend aan?? Hij verteld toch gewoon de waarheid. Over het algemeen vinden de fransen het prima als een team domineert, als het maar wel Fransen zijn, anders vinden ze het niets en gaan ze BOOOEEE roepen.

Waarschijnlijk vinden ze bij Sky dat het gedrag tegen hun toch niet erger kan en daarom gooien ze dit gewoon op tafel. Of dat verstandig was gaan we wel merken de komende dagen.
En jij denkt niet dat dit iets te maken zou kunnen hebben met het feit dat er bij Sky sprake is van bewezen dopinggebruik, en dat hier niets mee wordt gedaan door de UCI/WADA?

De enige andere renner bij wie ik de afgelopen 30 jaar boegeroep heb gehoord is Armstrong.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2018 08:54

Bij Brailsford houd ik mij vooral vast aan 1 gedachte: hoe hoger zijn arrogantie klimt, hoe harder hij op zijn bek zal gaan als de beerput open gaat. Ik vrees dat die man meer Lance-trekjes heeft dan velen vermoeden.

Ben benieuwd of de franse pers zijn uitspraken van gisteren vandaag nog eens lekker heeft opgeblazen in de kranten. Dan wordt het helemaal feest de komende dagen.
Less is bore

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 24 jul 2018 10:00

Zoals gewoonlijk zat opper-gladjanus Brailsford weer keihard te liegen. In Italie is Froome ook bespuwd (Giro van een paar jaren geleden) en waren er dit jaar legio toeschouwers langs het parcours verkleed als puffer of injectiespuit. Respect moet je verdienen en dat doe je niet door iedereen in de maling te nemen met al die lulverhalen waarvan iedereen weet dat ze stinken als een beerput, maar helaas juridisch net niet kunnen worden aangepakt.

Plaats reactie