Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2018 20:56

Wat een vreemde onderbuikreacties zeg. Sky was gewoon weer een maatje te sterk maar oh wat hebben de Nederlanders ze pijn gedaan vandaag!! Thomas is gewoon een beer van een renner met een punch voor een eindsprintje berg op. Grote klasse dus. En Dumolin zit er gewoon heel netjes bij, die doet echt niet onder voor Froome en Thomas maar moet er net iets harder voor knokken met zijn gehavende ploeg.

Dat schakelfoutje was stom of jammer maar de punch van Thomas is denk ik net iets feller. Hoewel je kon zien dat Tom het plan had om volle bak voor de sprint te gaan net voor die schakelfout.
Pracht koers weer. Dit heb ik in jaren niet gezien in de tour.
Alleen schaam ik me echt dood voor al die vermeende NL supporters op de Alp. Zij zijn indirect de reden voor de val van Nibali. Echt schandalig dat volk. En die aanval op Froome was ook om te kotsen.
Wat een idioten!
Daar word ik nou chagrijnig van!!
Do or don’t, there is no try

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 19 jul 2018 21:02

En zo gaat froome ook de Vuelta winnnen. En ja dat zal linksom rechtsom herinnert worden zeker! En helemaal omdat geen doping is bewezen en dus op grond daarvan kan worden gezegd dat het een hele hele hele knappe prestatie is.
Overigens wordt nu weer gezegd dat froome (sky) saai rijdt maar de tour moet de 3de week nog in en en en kijk even naar het rijden van froome in de 3de week giro dit jaar. Saai? Zeg maar

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2018 21:05

Ben benieuwd of Sky nu echt Thomas gaat slachtofferen zolang TD daar zit.
11sec is wel heel minimaal om te gaan gokken op de TT.
Als het gat met TD niet minimaal 30sec is voor de TT vraag ik mij af of Thomas een off-day moet krijgen van de ploeg.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12466
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 jul 2018 21:06

japiecarbon schreef: 19 jul 2018 19:13 Wij moeten blij zijn dat Thomas niet door mag rijden, anders wint hij zeer ws ook tijd op Tom!
Precies, schitterende koers gezien, heerlijk juist. Ik begrijp de klachten niet zo. Dit is ideaal voor Dumoullin.

Stel je hebt geen Tom........ dan is het pas saai.

De teleurstelling van Tom laat zien hoe goed ie is.

denk dat sky echt in zijn maag zit met de situatie, Als thomass doorrijdt gaat Tom waarschijnlijk tijd pakken op Froome en als thomas zijn standaard slechte dag krijgt zijn ze klaar.dan nog de tijdrit, sky is nog nooit zo bang geweest

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2018 21:14

Of vertrouwen op een miraculeuze wederopstanding van ‘de beste renner ooit’ in etappe 17....
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12466
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 jul 2018 21:17

Dat zou dan wel verdacht zijn ...... :-)

Wat is niet snap is de 20s voor td. Die is echt genaaid, Als de aso een andere winnaar wil hadden ze dat nooit gedaan. Dit is echt een politiek dingetje op z,n zachts gezegd
Laatst gewijzigd door wasbeer2006 op 19 jul 2018 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 19 jul 2018 21:19

Ik begrijp dat gezeur over die Sky-trein niet zo.
Alle kopmannen hangen daar toch achter?
Dus die profiteren daar ook van.
Als uiteindelijk de laatste gangmaker weg is wordt het een man tegen man gevecht en dan blijkt die ene van Sky uiteindelijk de sterkste.
Maar het kan zomaar ook een ander zijn.
Dat Sky nu toevallig twee renners heeft die hetzelfde niveau hebben is hun voordeel.
Alleen voor de vroege vluchters is het jammer.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 19 jul 2018 21:23

Heerlijke koers, TLJ laat wel zien hoe goed ze zijn en met zo'n flutbudget.... En dan Tom... wat een grootheid. Hij laat het SKY in de broek doen in zijn eentje. Hoe het gaat aflopen met een dergelijk sterk SKY blok ligt voor de hand maar Dumoulin legt zich er niet bij neer. Maar dit is in jaren niet vertoont dat SKY zo tot het uiterste gedwongen wordt.

Hopelijk houden ze het vol om ze zo bezig te houden en komt er nog loon naar werken.

Ze zullen bij SKY wel aan wat contingency planning doen dus wie weet krijg je nog gelijk Daniel :D

De SKY train.... een treintje van renners die stuk voor stuk zelf top 10 kunnen rijden in een GC opofferen om Froome\"G" te gangmaken en de rest verrot te rijden.
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 19 jul 2018 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2018 21:26

Precies. En dat alles pais en vree is in de gelederen van Sky geloof ik niet meteen hoor. Moest vandaag wel een paar keer denken aan Lemond en Hinault die hand in hand op de Alp over de streep kwamen. Ook alles pais en vree. Totdat later de echte verhalen verteld werden en het dus een en al haat en nijd bleek te zijn.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 19 jul 2018 21:29

Als ze de rest verrot rijden, dan moeten hun eigen kopmannen dus zowiezo al beter zijn anders zijn deze ook verrot.
Dus dat is een kul argument.
Dat ze het demareren hiermee voorkomen zie ik ook wel maar op het eind moet het op de individuele klasse van de kopmannen aankomen en als zij dat niet kunnen ligt dat niet aan de Sky-trein.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 19 jul 2018 21:36

Ik had vandaag ook het idee dat Froome het moeilijk had in het wiel, hij moest af en toe een (piepklein) gaatje laten.

wouterkaas
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 jul 2015 19:40

wouterkaas 19 jul 2018 21:40

japiecarbon schreef: 19 jul 2018 21:36 Ik had vandaag ook het idee dat Froome het moeilijk had in het wiel, hij moest af en toe een (piepklein) gaatje laten.
Hij had al iets geroepen over dat 'ie wilde pieken in de derde week, maar dat moeten we dan maar eens zien! :)

Overigens wel een zure ***** dat NIbali er praktisch uit ligt met een gebroken rugwervel. Daar had ik nog wel vuurwerk van verwacht.

Plaats reactie