Bianchi
Even een beetje offtopic, maar heb je zelf al een keer met (hydralische) schijfremmen gereden? Ik rijd een Aria Disc maar heb vorige week weer een keer op mijn Sensa gereden (omdat mijn Di2 batterij leeg was). Okay niet dat je niet tot stilstand komt met velgremmen, maar is wel heerlijk te doseren schijfremmen, zelfs met 1 pink als je wiltInfinito GB schreef: ↑14 jul 2018 08:35 Wel vreemde move eigenlijk van Bianchi. Wanneer je als fabrikant iets aan de man wilt brengen is de Tour toch het uitgelezen podium. En hoe kan die dekselse Dylan eigenlijk een sprint winnen zonder die onmisbare........
Ach laat ook maar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Verhaal is voor mij een bevestiging dat schijfremmen overkill is voor op een racefiets.Lennart95 schreef: ↑14 jul 2018 22:45Even een beetje offtopic, maar heb je zelf al een keer met (hydralische) schijfremmen gereden? Ik rijd een Aria Disc maar heb vorige week weer een keer op mijn Sensa gereden (omdat mijn Di2 batterij leeg was). Okay niet dat je niet tot stilstand komt met velgremmen, maar is wel heerlijk te doseren schijfremmen, zelfs met 1 pink als je wiltInfinito GB schreef: ↑14 jul 2018 08:35 Wel vreemde move eigenlijk van Bianchi. Wanneer je als fabrikant iets aan de man wilt brengen is de Tour toch het uitgelezen podium. En hoe kan die dekselse Dylan eigenlijk een sprint winnen zonder die onmisbare........
Ach laat ook maar.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ik heb idd al wel vaker met hydraulische schijfremmen gereden, en heb zowel de voordelen als de nadelen mogen ervaren. De voordelen wogen voor mij niet op tegen de nadelen. Remweg wordt misschien marginaal korter, maar de technische tekortkomingen waren voor mij gewoon frustrerend. Op een mtb of cyclocrosser kan ik het nig begrijpen, maar op een racefiets is remmen voor mij echt bijzaak. Ik houd mij netjes aan de regels maar ik rem liever niet. Verder overigens nooit remweg te kort gehad.
Toch wel heel apart van Bianchi om een fiets als de Aria te elektroficeren. Een E-racefiets, als je met je vaste groep niet meer meekomt maar wel wil "wielrennen" snap ik dat je een dergelijke fiets koopt. Maar als je zo'n fiets nodig hebt, beginnen de jaartjes ook wel te tellen en rijd je niet met zo'n geometrie.
Waarschijnlijk het enige frame waar een accu in past die zoden aan de dijk zet. Zonder de optionele extra batterij tot 1200 hoogtemeters, dat zal in de eco stand en in ideale omstandigheden zijn. Je moet dus blij zijn als je er één col mee opkomt. Op het vlakke heb je vooral 3,5kg extra gewicht aan boord want bij 25km/h stopt de ondersteuning.
Ik vraag mij af of iemand dit gaat kopen in Nederland. Een e-bike met middenmotor heb je voor 100 euro gechipt en dan rijdt je dit ding compleet zoek met een Batavus met fietstassen.
In de bergen vooral leuk voor de verhuur (kijk mij eens wielrenners inhalen!) met extra accu maar dan moet je wel met één bidon boven zien te komen.
Ik vraag mij af of iemand dit gaat kopen in Nederland. Een e-bike met middenmotor heb je voor 100 euro gechipt en dan rijdt je dit ding compleet zoek met een Batavus met fietstassen.
In de bergen vooral leuk voor de verhuur (kijk mij eens wielrenners inhalen!) met extra accu maar dan moet je wel met één bidon boven zien te komen.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41222
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zou willen dat zo’n ding zonder speedlimiter werd geleverd. Dus max 250w, altijd beschikbaar. Om dan 40+ te fietsen moet je serieus wel beetje bijtrappen. Voor bijv woon-werk fantastisch imho.
En wat Groenewegen doet is dubbel knap; op een fiets met ouderwetse techniek toch winnen......
En wat Groenewegen doet is dubbel knap; op een fiets met ouderwetse techniek toch winnen......
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41222
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
By the way: als iemand zijn Oltre met ouderwetse remmen wil verkopen om mee te kunnen doen met de schijven-hype mag je een pb sturen 

Less is bore