Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jul 2018 10:39

Onzin, Canyon kan ook gewoon een nieuwe accu van de plank pakken, die opsturen en vragen of je de oude terug stuurt. Dan kunnen ze die naar Shimano sturen en als Shimano de nieuwe terug gestuurd heeft die weer op de plank leggen. Duidelijk een stuk minder lean, maar wel een stuk klant vriendelijker.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 jul 2018 10:55

Precies, dit had canyon ook gewoon een stuk beter kunnen doen. Overigens kan een gewone FM ook zulke fratsen uithalen, als hij wat minder klantgericht is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 10 jul 2018 12:10

Heb je zelf voorgesteld dat je een nieuwe krijgt en dat hun het daarna zelf lekker uitzoeken? Of heb je gewoon gewacht totdat je wat hoorde?

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 10 jul 2018 12:59

Bel de service afdeling even op, leg je verhaal uit. Vertel dat je liever niet zonder deze prachtfiets kan en stel voor wat je ons net heb verteld. Ik heb goede ervaringen met de service afdeling. Als je je niet laat horen, weten ze natuurlijk ook niet dat je het niet eens bent met de geboden oplossing?!

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 10 jul 2018 13:56

ik heb een nieuw zadel binnen een dag opgestuurd gekregen met een retourlabel voor het defecte zadel

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 10 jul 2018 14:00

Bospaadje schreef: 10 jul 2018 12:59 Bel de service afdeling even op, leg je verhaal uit. Vertel dat je liever niet zonder deze prachtfiets kan en stel voor wat je ons net heb verteld. Ik heb goede ervaringen met de service afdeling. Als je je niet laat horen, weten ze natuurlijk ook niet dat je het niet eens bent met de geboden oplossing?!
Inderdaad. Toen mijn cableguide stuk was en ik een week later de fiets nodig had, heb ik even gebeld met Canyon. Ze wilden eerst een cable guide opsturen, maar die zou te laat binnen komen. Na mijn telefoontje hebben ze een cableguide van een andere fiets gehaald en deze de volgende dag in Eindhoven gemonteerd (ik kwam daarlangs richting de Vogezen). Prima service, maar je moet wel even doorvragen. :like:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 jul 2018 16:24

@Nuitkor, ik begrijp helemaal niets van je laatste twee reacties. In de één na laatste schrijf je zo ongeveer: eigen schuld, dikke bult, had je maar naar de plaatselijke FM moeten gaan, in de laatste schrijf je dat je prima behandeld bent door Canyon.
Je had @Andreke ook direct kunnen vertellen dat het bij Canyon.echt wel anders kan.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 10 jul 2018 18:46

Jans schreef: 10 jul 2018 16:24 @Nuitkor, ik begrijp helemaal niets van je laatste twee reacties. In de één na laatste schrijf je zo ongeveer: eigen schuld, dikke bult, had je maar naar de plaatselijke FM moeten gaan, in de laatste schrijf je dat je prima behandeld bent door Canyon.
Je had @Andreke ook direct kunnen vertellen dat het bij Canyon.echt wel anders kan.
Jans weer :D

Maar goed, voor jou een uitleg. Bij Canyon ga ik er vanuit dat ik alles zelf moet doen. Toen er iets stuk ging en hulp van Canyon nodig had, moest ik ff aandringen en zelf naar Eindhoven rijden. Dat hoeft bij een gewone FM niet.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 jul 2018 18:49

NuitKor schreef: 10 jul 2018 18:46
Jans schreef: 10 jul 2018 16:24 @Nuitkor, ik begrijp helemaal niets van je laatste twee reacties. In de één na laatste schrijf je zo ongeveer: eigen schuld, dikke bult, had je maar naar de plaatselijke FM moeten gaan, in de laatste schrijf je dat je prima behandeld bent door Canyon.
Je had @Andreke ook direct kunnen vertellen dat het bij Canyon.echt wel anders kan.
Jans weer :D

Maar goed, voor jou een uitleg. Bij Canyon ga ik er vanuit dat ik alles zelf moet doen. Toen er iets stuk ging en hulp van Canyon nodig had, moest ik ff aandringen en zelf naar Eindhoven rijden. Dat hoeft bij een gewone FM niet.
Nuitkor weer :D Geen idee waarom je denkt mij van uitleg te moeten voorzien.
Oh, bij een "gewone FM" gaat alles bijna vanzelf?

brekson
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 12 jul 2018 09:50

Met alle respect, maar Andreke heeft al wat meegemaakt in slechts 5 berichten
Tis me niet echt duidelijk. Moet canyon zomaar een nieuwe batterij opsturen als een klant zegt dat deze stuk is ?
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge, specialized epic pro

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 jul 2018 11:26

Bijvoorbeeld. Of eerst de kapotte accu opsturen, en dan de nieuwe ontvangen.
Maar je hele fiets opsturen, of naar het service punt brengen en dan moeten wachten totdat canyon van shimano een nieuwe (of dezelfde) batterij terug heeft gekregen, is natuurlijk geen service.
Zeker als je zo groot bent als Canyon, zou je voor dit soort dingen niet moeten hoeven te wachten op een toeleverancier.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

brekson
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 12 jul 2018 11:59

Zo gebeurt het normaal gezien wel, als je de batterij wil afkoppelen natuurlijk
Mijn FM dacht vorig jaar dat mijn elec voorderrie stuk was, canyon vroeg gewoon om deze mee te geven met een koerier
Zo gezegd zo gedaan, goed opgelost toch vind ik voor een fiets van bijna 3jr oud
Zeker toen bleek dat de FM het fout had en canyon hierover verder geen probleem maakte en de derrie terug naar mij zond
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge, specialized epic pro

Plaats reactie