Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT GPS

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 13 jun 2018 21:41

Weet je dat zeker? Hoever ben je ingezoomd? Hoe meer je uitzoomt des te minder gedetailleerde weergave van de kaart.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 jun 2018 21:59

Ik heb volgens mij ergens gelezen dat dat loading betekent dat de "map (OSM of iets dergelijks)"
dan bij wordt gewerkt.
Kan verder geen kwaad.
Bikers are not alone

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 14 jun 2018 15:32

Nee, dat gebeurd tijdens het opstarten na de melding "Warm up" krijg je soms de melding "Updating".
Bij "loading gaat hij de route, die je gekozen om te gaan rijden, klaar gezet (berekenen) voor navigatie.
Als er in het .gpx bestand een foutje zit gaat het wel eens mis en rekent hij opnieuw...of hij doet niets, kan ook.
...

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 18 jun 2018 10:21

Iets opmerkelijks wat ik wil delen om te zien of meerderen daar ook mee te maken hebben.
Bij de registratie van de verzetten die je tijdens een tocht rijdt valt het me op dat deze verre van nauwkeurig is.
Allereerst kun je de Wahoo op de voorkeursinstelling voor de gebruikte cassette verhouding instellen bijv. 11-28. Je zou dan denken dat deze instelling op basis gepairde sensor de juiste keuze maakt voor de door deze leverancier in het assortiment zittende cassetteverhoudingen selecteert.. Niet dus!
Aangezien SRAM waarmee ik onderweg ben al helemaal geen 18 of 20 heeft geeft ie toch doodleuk 50*20 aan.
Heb dit weer terug gezet naar "Aangepast". Op zich niet zo moeilijk maar nog een ander feit doet zich voor nl. dat er verder van de registratie van de schakelingen geen barst klopt. Verzetten die ik helemaal niet gereden heb staan vermeld en een verzet waar ik amper honderd meter gereden heb staat plots als mijn "favoriete" verzet?
Ik kan daar geen brood meer van bakken. Heb alles al diverse keren opnieuw gepaird maar niet dat het tot een oplossing komt.
Iemand een oplossing of hetzelfde euvel?
...

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 23 jun 2018 15:06

Vorig weekend flinke ritten gefietst in de Ardennen.
Na één rit rammelde mijn Wahoo Elemnt die op de originele frontmount zat.
Als ik dan een vinger tegen de beschermhoes van de Wahoo hield, was de rammel weg.
Dus beschermhoes er af gehaald en nog steeds een rammel.
Ik dacht misschien schroef van de mount wat los of schroefje op de Elemnt zelf
waar rubbertje USB poortje mee vast zit.
Maar zit allemaal vast.
Apparaat heb ik nog geen jaar in het bezit en ik heb er zo'n 4000 km mee gefietst.
Lijkt me sterk dat dit nu al slijtage is van de frontmount of erger nog van de Wahoo zelf.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Bikers are not alone

bhanegraaf
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2016 11:40

bhanegraaf 23 jun 2018 17:36

Ik heb mijn Wahoo bolt ook nog geen jaar en deze rammelt ook in de frontmount. Ik heb 2 frontmounts, de andere geprobeerd (nog nooit gebruikt) maar deze heeft dezelfde rammel. Oorzaak speling zit dus niet in de frontmount maar in de fietscomputer zelf De leverancier zegt dat ze dat allemaal hebben en oplossing is de ruimte opvullen met stukje stuurlint of het bijgeleverde anti-diefstal schroefje gebruiken. Gewoon slecht ontwerp volgens mij. Als vernieuwing brengt wahoo wel kekke kleurtjes uit. Ze zouden beter hun energie in beter ontwerp kunnen steken.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 23 jun 2018 19:44

Ik ben altijd heel enthousiast geweest over mijn Elemnt,
maar dit is te belachelijk voor woorden.
Ik was er bang voor, ik heb al op de achterkant van de Wahoo een heel dun stukje meubelbescherming geplakt. Morgen kijken of het nu nog rammelt.
Bikers are not alone

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 24 jun 2018 10:52

Is inderdaad een zwak punt.
Heb van alles in de doos gevonden maar een anti-diefstal schroefje is daar niet bij.
Is dat dan alleen bij de Bolt uitvoering geleverd?
...

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 24 jun 2018 13:03

Oppbogga schreef: 24 jun 2018 10:52 Is inderdaad een zwak punt.
Heb van alles in de doos gevonden maar een anti-diefstal schroefje is daar niet bij.
Is dat dan alleen bij de Bolt uitvoering geleverd?
Volgens mij inderdaad alleen bij de Bolt. Is anti-diefstal, maar heeft als bijkomend effect dat hij dan, mits vastgeschroefd, meetelt voor het UCI minimum gewicht. (Althans, dat heb ik eens gelezen.....)

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 24 jun 2018 19:27

De twee beschermviltjes hebben geholpen, rammel is weg.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 24 jun 2018 20:30

Ja, de rammel is met de originele frontmount. Rammel zit tussen de mount en de bevestigingsschijf van de Element. Daar zit blijkbaar wat ruimte tussen.
Laatst gewijzigd door Puffdaddy op 24 jun 2018 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 24 jun 2018 21:43

Welke mount heb jij (die niet rammelt :D )
Bikers are not alone

Plaats reactie