Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Blaaspistool compressor diverse fietsventielen

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 20 jun 2018 23:32

Om het maar even gezegd te hebben: Je kan ook een fietspomp kopen

JuulvH
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 jun 2018 17:43

JuulvH 21 jun 2018 13:34

Ja dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing, maar gezien ik een mooi compressortje heb staan had ik liever daar een oplossing voor.. maar vooralsnog heb ik niks...

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 21 jun 2018 13:39

JuulvH schreef: 21 jun 2018 13:34 Ja dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing, maar gezien ik een mooi compressortje heb staan had ik liever daar een oplossing voor.. maar vooralsnog heb ik niks...
Krijg je met dat mooie compressortje je banden dan wel opgepompt tot 6 bar of meer? De meeste huis-tuin-keukencompressors komen niet verder dan 4 à 5 bar toch?
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 21 jun 2018 13:49

Standaardcompressor geeft 8 bar, sommige zelfs 10.
@ JuulvH : je hebt de oplossing al zelf vermeld. Duokop op slangetje monteren. Waar heb je schrik voor, dat het explodeert?

JuulvH
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 jun 2018 17:43

JuulvH 21 jun 2018 16:10

Mijn compressor gaat tot 8 bar, dus dat moet lukken.

Voor mijn gevoel is 8 bar vrij veel, als die slang er onder druk vanaf schiet kan dat gevaarlijk worden. Maar naar wat ik her en der lees doen meer mensen dat, dus misschien ben ik te bang...

JuulvH
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 jun 2018 17:43

JuulvH 21 jun 2018 16:28

Ik heb zojuist deze slang besteld:

https://www.mantel.com/sks-pompslang-met-eva-kop

Hoe ik deze erop ga krijgen moet ik nog zien als ik het bij elkaar heb, gezien ik geen maatvoeringen kon vinden. Mocht het kwa schroefdraad niet meteen passen, dan ga ik dan alsnog met een slangpilaar werken. Dan is daarmee mijn probleem binnenkort opgelost :)

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 21 jun 2018 16:42

JuulvH schreef: 21 jun 2018 16:10 Mijn compressor gaat tot 8 bar, dus dat moet lukken.

Voor mijn gevoel is 8 bar vrij veel, als die slang er onder druk vanaf schiet kan dat gevaarlijk worden. Maar naar wat ik her en der lees doen meer mensen dat, dus misschien ben ik te bang...
Die 8 bar door een klein slangetje gevaarlijk? Denk dat dat wel meevalt. En 8 bar is niet extreem veel om mee te fietsen.
Anderzijds ... als je daar bang voor bent, dan zou dat al een extra argument zijn om een losse pomp te kopen. :lol:

JuulvH schreef: 21 jun 2018 16:28 Ik heb zojuist deze slang besteld:

https://www.mantel.com/sks-pompslang-met-eva-kop

Hoe ik deze erop ga krijgen moet ik nog zien als ik het bij elkaar heb, gezien ik geen maatvoeringen kon vinden. Mocht het kwa schroefdraad niet meteen passen, dan ga ik dan alsnog met een slangpilaar werken. Dan is daarmee mijn probleem binnenkort opgelost :)
Die slang is duidelijk bedoeld om te monteren op een 'gewone' fietspomp. Ik heb er een hard hoofd in dat je dat zonder tussenstuk gemonteerd krijgt :-(

Je had 't er over dat je een pennetje moest indrukken? Dat gaat dit slangetje ook niet doen. :(
Kortom, je zou volgens mij de huidige aansluiting er af moeten snijden/zagen. Hetzelfde met de stukje schroefdraad van de nieuwe SKS pompslang en dan via een verloopstukje beide slangen aan elkaar maken.
Overigens het soort kopjes dat aan de SKS pompslang zit, koop je al voor 59 eurocenten bij Ali :mrgreen:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 21 jun 2018 20:09

Nu weet je nog niet waar je aan toe bent.
Voor dat bedrag had je ook een bandenblazer met manometer kunnen kopen waar je overgangsventiel wel op past

JuulvH
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 jun 2018 17:43

JuulvH 21 jun 2018 20:40

Dat pennetje indrukken was bij het gedeelte wat je op het ventiel drukt, wat ik nu er vanaf ga halen. Het zal wel niet in een keer passen, maar ik kan wel een slangpilaar met schroefdraad op de manometer draaien (waar het oude gedeelte vanaf is gedraaid), en daar de nieuwe slang met een slangenklem op monteren.

Kijk, dat van die aldi koppen wist ik niet. Ik vind dat het moeilijk te zoeken is naar dit spul. Zoek je op ‘SKS kop compressor’ of iets dergelijks, dan krijg je alles van de rennkompressor. Dat ding hadden ze niet zo moeten noemen :) heeft zo’n SKS-kop, wat natuurlijk naar het merk verwijst, nog een ‘neutrale’ naam? Ook staat nergens van dat spul maatvoering, dus volgens mij weet je nooit of het past tot je het thuis hebt..

Ik ga er van het weekend eens mee knutselen, dan zal ik wel eens een foto uploaden van het resultaat.

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 21 jun 2018 20:50

Nogmaals, gewoon een stuk benzineslang op het blaaspistool.
Kost niks werkt perfect.
Teveel druk zul je er op die manier niet in krijgen.

De "goedkope" compressors stoppen eerder bij 6, als bij 8 bar.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 21 jun 2018 20:57

JuulvH schreef: 21 jun 2018 20:40 ...
Kijk, dat van die aldi koppen wist ik niet. Ik vind dat het moeilijk te zoeken is naar dit spul. Zoek je op ‘SKS kop compressor’ of iets dergelijks, dan krijg je alles van de rennkompressor. Dat ding hadden ze niet zo moeten noemen :) heeft zo’n SKS-kop, wat natuurlijk naar het merk verwijst, nog een ‘neutrale’ naam? Ook staat nergens van dat spul maatvoering, dus volgens mij weet je nooit of het past tot je het thuis hebt..

...

Zie dat de prijs bij Ali (niet Aldi) bijna 20% verhoogd is, Kost nu 68 i.p.v. 59 eurocent :lol:
https://nl.aliexpress.com/item/Bicycle- ... 4c4d6Jan20

Deze is geschikt voor zowel autobanden (zoals die je nu hebt en eraf gaat slopen) als voor race/mtb-ventielen.

Fiets.jpg
Fiets.jpg (38.41 KiB) 3133 keer bekeken
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

JuulvH
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 jun 2018 17:43

JuulvH 22 jun 2018 18:37

Dat was wel een goedkopere oplossing geweest ja, maargoed. En ali ipv aldi xD misschien moet ik beter lezen.

Ik heb het al klaar. De slang die op de manometer zat doorgesneden, en gekeken hoe de sks kop op de slang gemonteerd zat. Ik had daar een of andere niet losmaakbare perskoppeling verwacht, maar die zat gewoon gekneld. En die paste dus nagenoeg perfect op mijn slang. Niks geen koppelstukken nodig gehad, en al wat bandjes opgepompt :) zonde van de slang die erbij geleverd zat, maargoed. Als ze nou ergens maatvoering bij zouden zetten kon ik dat vantevoren weten, maar dat kwam ik nergens tegen..

Afbeelding

Plaats reactie