Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2018

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 mei 2018 18:58

Dat interview met TD, je ziet hem zn woorden zooooo zorgvuldig kiezen. Heerlijk, hij wil geen advocaten van Sky op zn dak.

Karl66
Forum-lid

Karl66 25 mei 2018 19:09

Gastheerg schreef: 25 mei 2018 17:29 Wat is wielrennen toch en fucking mooie sport. Prachtige prestatie van Froome. Vele dachten dat de Italiaanse fans hem wel even van de fiets zouden tikken.
Dat je daar toe oproept of hoopt ben je trouwens al een vreselijk ziek mens!
Natuurlijk doen Italianen dat niet. Dan snap je deze sport niet!
Froome heeft nooit over 3 cols aan hoeven vallen. Laatste stukje van een col en de tijdritten was altijd genoeg. Wat jammer is want dat maakt de Tour zo saai.

Nu MOEST hij, Hij deed het en verdient ook deze Giro te winnen. Dit is fysiek en mentaal echt de hoogste ladder!
Wat niet wegneemt dat Dumoulin schitterend gevochten heeft. Hoed af want als je de halve dag met van die processierupsen in je wiel zit...........
Gelukkig was dat voor het jongerenklassement want die gassies moeten nog een hoop leren :-(
Tom bevestigd zijn prestatie van vorig jaar en Froome laat zien dat hij toch de beste grote ronde renner op dit moment is. Geen fan van de man maar dit is echt mega knap als je onder deze druk dit kan. Prestatie is niet verdacht want op alle beklimmingen blijft hij ver van de records weg. Vandaag was niet alleen fysiek maar vooral mentaal een mega prestatie!
Nou doe morgen nog maar zo'n dag.

Maak me eigenlijk geen ruk uit wie deze Giro gaat winnen maar dit is wel een feestje om toeschouwer te mogen zijn.
Hier kan ik het alleen maar voor de volle honderd procent mee eens zijn. Wat een geweldige etappe en wat een geweldige Giro. Het maakt eigenlijk niet meer uit wie er wint, deze Giro is een feestje voor de wielerliefhebbers geweest...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2018 19:13

@keesz: heeft niets te maken met politieke voorkeur of wat dan ook. Door de achterlijke regels kan Froome ondanks een serieuze overtreding nog steeds fietsen. Wettelijk volledig in zijn recht, sportief gezien helemaal ruk.
En als hij écht mag starten in Frankrijk is het systeem nog verrotter dan ik al dacht.

De Giro was een feest tot vandaag denk ik voor velen. Bedankt voor de eerste weken, maar voor mij hoeft het niet meer.
Less is bore

SiO2
Forum-lid

SiO2 25 mei 2018 19:16

Karl66 schreef: 25 mei 2018 19:09
Gastheerg schreef: 25 mei 2018 17:29 Wat is wielrennen toch en fucking mooie sport. Prachtige prestatie van Froome. Vele dachten dat de Italiaanse fans hem wel even van de fiets zouden tikken.
Dat je daar toe oproept of hoopt ben je trouwens al een vreselijk ziek mens!
Natuurlijk doen Italianen dat niet. Dan snap je deze sport niet!
Froome heeft nooit over 3 cols aan hoeven vallen. Laatste stukje van een col en de tijdritten was altijd genoeg. Wat jammer is want dat maakt de Tour zo saai.

Nu MOEST hij, Hij deed het en verdient ook deze Giro te winnen. Dit is fysiek en mentaal echt de hoogste ladder!
Wat niet wegneemt dat Dumoulin schitterend gevochten heeft. Hoed af want als je de halve dag met van die processierupsen in je wiel zit...........
Gelukkig was dat voor het jongerenklassement want die gassies moeten nog een hoop leren :-(
Tom bevestigd zijn prestatie van vorig jaar en Froome laat zien dat hij toch de beste grote ronde renner op dit moment is. Geen fan van de man maar dit is echt mega knap als je onder deze druk dit kan. Prestatie is niet verdacht want op alle beklimmingen blijft hij ver van de records weg. Vandaag was niet alleen fysiek maar vooral mentaal een mega prestatie!
Nou doe morgen nog maar zo'n dag.

Maak me eigenlijk geen ruk uit wie deze Giro gaat winnen maar dit is wel een feestje om toeschouwer te mogen zijn.
Hier kan ik het alleen maar voor de volle honderd procent mee eens zijn. Wat een geweldige etappe en wat een geweldige Giro. Het maakt eigenlijk niet meer uit wie er wint, deze Giro is een feestje voor de wielerliefhebbers geweest...
Je bedoelt dat deze Giro een feestje voor het ongeloofwaardige wielrennen is geweest...

Naief, op de korte termijn gericht en egoistisch denken wat mij betreft om dit een mooie etappe te noemen. De sport gaat (is al deels) helemaal naar de klote en dat is dieptriest!

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 25 mei 2018 19:16

Hulptroepen van Froome!
Bijlagen
0F6619D1-39E9-48CC-8C85-FAFF820D6AF0.jpeg
o'7o

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 mei 2018 19:18

Feestje voor salbutamolliefhebbers en liefhebbers van sprookjes.

Ik heb geen moment genoten van deze etappe. Iedereen mag van mij winnen, behalve dopers als Yates en Froome.

De prestatie van Froome viel in het rijtje Ricco op Hautacam, Riis op Sestrière en Landis op Morzine. Allemaal prestaties die achteraf “too good to be true” waren zoals Timo terecht opmerkt.

Sky is aantoonbaar een ploeg van bedriegers. Testoteronpleisters worden bezorgd, Froome heeft aantoonbaar te veel salbutamol in zn lijf gehad en op Armstrongiaanse wijze worden critici de mond gesnoerd. Meerder renners zijn ook positief bevonden. Er werken of werkten dokters die aantoonbaar in verband zijn gebracht met doping.

Je moet wel heel naïef zijn om hier van te genieten. Sowieso is het verhaal Froome te lachwekkend voor woorden. We hebben het over de spits van FC Telstar die naar Barcelona verkast en 4x de Tour wint. Gezien het verleden van onze sport zou je toch denken dat men inmiddels beter weet maar nee hoor er zijn wéér hele volksstammen die erin trappen...

Klimtijden gebruiken als argument dat het wel schoon moet zijn is al helemaal lachwekkend. Die records zijn uit de tijd van het meest effectieve dopingmiddel aller tijden (EPO). Nogal wiedes dat ze daar niet aankomen. Dat betekent natuurlijk geenszins dat ze dan schoon zijn.

Roepen dat Sky/Froome nooit betrapt is is evenzeer een vrij zwak argument. Ten eerste zijn er meerder Sky-renners betrapt, ten tweede heeft Froome het salbutamol-verhaal en ten derde zegt niet betrapt worden niks, zie ene Lance Armstrong die zulks als favoriete argument gebruikte...

Ik ga morgen lekker fietsen en neem er nog een..
Bijlagen
B02CB05B-48D9-4B88-B730-9668823B0919.jpeg
Laatst gewijzigd door havana op 25 mei 2018 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.

SiO2
Forum-lid

SiO2 25 mei 2018 19:31

Vooral over het feit dat hele volksstammen er weer in trappen, zoals Havana opmerkt, blijf ik me verbazen. Volgens mij willen veel liefhebbers uit een soort zelfbescherming naïef blijven. Want je zou toch denken dat er inmiddels wel enige vorm van realiteitszin zou moeten zijn ingetreden...
Laatst gewijzigd door SiO2 op 25 mei 2018 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

TheCooz
Forum-lid

TheCooz 25 mei 2018 19:31

+1

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 25 mei 2018 19:32

Zoals velen heb ik ook een rot gevoel bij deze etappe. Vroeg in de etappe aanvallen vind ik prachtig, daar heb ik waardering voor maar ik ben nu eenmaal geen fan van alles wat een Sky shirt aan heeft en lid is van de in geld pootje badende miljoenen ploeg die alles en iedereen maar op legale of minder legale wijze kan kopen.
Jammer van deze mooie Giro.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 25 mei 2018 19:33

Het wordt wel allemaal een beetje lachwekkend die wielersport..... Maar ook weer een beetje triest.
YFood !!!

BikeT
Forum-lid

BikeT 25 mei 2018 19:34

Vandaag wel een hele vrije interpretatie van "marginal gain". Sky doet het wel slim. In het begin een beetje koest houden, de publieke opinie niet te veel kietelen. En dan op het laatst toeslaan en toch met de prijzen gaan lopen. En Vroempie speelt zijn rol voorbeeldig, netjes iedereen te woord staan met een koorknaapjes gezicht. Kortom ik kon hier niet van genieten.
Interview met TD na de wedstrijd zegt genoeg wat mij betreft.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 mei 2018 19:35

Iedereen mag Froome z'n prestatie verdacht vinden maar TD doet maar 0,01388% minder goed over de hele Giro. Dan ben je voor mij net zo verdacht!

Chauvinisme is echt een veel ergere kwaal dan een lichte vorm van naïviteit!

Plaats reactie