Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Sportful of Castelli kleding?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 jul 2013 13:47

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over Sportful kleding. Ik zit te twijfelen tussen Sportful en Castelli kleding. Op het forum kan ik veel lezen over de Castelli kleding, maar niet over Sportful.

Op het moment fiets ik meestal in replica teamkleding, maar ik merk dat dit op lange afstanden (boven de 150 km) toch niet het beste is.

Ik heb begrepen dat in het geval van Sportful je een bodyfit pro zeem of beter het beste kunt kiezen, dus de tour, grupetto of anakonda bijvoorbeeld.

Bij Castelli heb je in veel broeken de Kiss3 zeem zitten. Hoe is deze kwalitatief. En voor welke kleding kan ik dan beter kiezen, de Sportful of Castelli?

Graag wil ik weten wat jullie ervaringen met deze kleding zijn en waar ik ze het goedkoopst, uiteraard :roll: , kan krijgen. De bekende sites als Mantel, Salden enz ken ik, maar de buitenlandse niet.

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt! :D
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 20 jul 2013 15:07

in het laatste Fiets magazine stond een complete test van broeken, dus als je een complete test van broeken naast elkaar wil hebben zou ik je aanraden eentje op te pikken bij je lokale boekhandel.

qua broeken heb ik alleen Castelli broeken en ik merk wel verschil tussen de ''goedkopere'' KISS3 zeem en de Progetto X2 zeem.

de kiss3 zeem is iets dunner en zeker op lange stukken of bij hogere temperaturen zit die na 2-3 uur minder comfortabel.
de Progetto zeem houdt het veel langer goed uit, dikkere padding en ook bij hoge temperaturen blijft deze goede ondersteuning geven en zakt ie niet in qua stevigheid.

de sportfull broeken heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik helaas niet over praten.

qua jerseys vind ik de Castelli's wel erg fijn, mooie stoffen, goede ademende eigenschappen en mooie vormgeving. Wel kleding met een italiaanse snit dus met extra kg's rond het middel vallen ze niet altijd even mooi.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 jul 2013 15:54

Bedankt voor je reactie. Ik heb de "fiets" liggen en uiteraard heb ik de test bestudeerd, maar het blijft moeilijk om een verschil tussen de zemen van de verschillende merken te vinden.

Ik fiets al een paar jaar onder andere de elfstedentocht met een simpele zeem (8 uur fietsen), dus het kan alleen maar beter zijn. De vraag is inderdaad of de kiss3 zeem zoveel beter is?

Wat extra kilo's betreft: Ik heb alleen nog last van extra kilo's rond mijn middel :( , die moeten er nog af. Dit is voor mij extra moeilijk als diabeet. Het is namelijk gekomen door een switch qua insuline gebruik en dat krijg ik er moeilijk af, maar verdwijnt stukje bij beetje.

Heb je ook een idee waar ik een leuk setje kan vinden voor een leuke prijs?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 20 jul 2013 22:29

De tests uit Fiets zijn helaas ook niet altijd goed af te lezen, er wordt niet altijd een goed oordeel geveld, maar goed comfort is ook moeilijk te uiten, want wat de 1 comfortabel vindt is voor de ander dit niet.

je kunt eens een keer naar Belga rijden in Groningen, daar heb ik vorig jaar in de uitverkoop nog een paar leuke shirtjes op de kop kunnen tikken voor weinig ( zomerkleding moet nu toch zo langzamerhand eruit dus er zal vast nu wel al genoeg in de uitverkoop liggen)

ook kun je dan de Castelli shirtjes eens passen om te zien hoe het zit.

ik heb de laatste broek gekocht bij www.salden.nl daar kun je op de kaaymankorting klikken en dan krijg je de goedkoopste prijs in de mail, voor de prijs kon ik toen niet ergens anders online wat goedkoper vinden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 23 jul 2013 09:15

Ik heb beide even gepast en voor mij is de Castelli kleding niet geschikt. Ik zit precies tussen twee maten in en daardoor zit het niet lekker. De Sportful gepast en dat zit als gegoten. Dus mijn keuze is gemaakt.

Bedankt Jeroen.

Voor wie nog op zoek is naar Castelli kleding. Bij sport77 hebben ze sale.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 23 jul 2013 20:22

jeroenkuiper schreef:
qua broeken heb ik alleen Castelli broeken en ik merk wel verschil tussen de ''goedkopere'' KISS3 zeem en de Progetto X2 zeem.

de kiss3 zeem is iets dunner en zeker op lange stukken of bij hogere temperaturen zit die na 2-3 uur minder comfortabel.
de Progetto zeem houdt het veel langer goed uit, dikkere padding en ook bij hoge temperaturen blijft deze goede ondersteuning geven en zakt ie niet in qua stevigheid.
.
+1

En sport 77 is een prima zaak voor Castelli en goede service.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

vinylly32
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 aug 2011 13:04

vinylly32 29 jul 2013 10:33

Ik heb ook dezelfde afweging moeten maken. Ik vond de Castelli Free Aero Race ProgettoX2 zeem niet fijn zitten. Daarnaast was de L mij te groot en de M te klein dus die viel sowieso af.

Ook de Sportful Gruppetto broek/shirt gepast. Deze broek zat me beter, of de zeem van mindere kwaliteit is geen idee, de sportful zeem is wel dunner dan die van castelli, maar heb er al een paar keer 7-8u mee op de fiets gezeten en had nergens last van. Wel vind ik de rits heel stroef gaan van het shirt. Deze is me al een keer afgebroken en heb bij Mantel een nieuwe gekregen welke ook lastig sluit.

Als je de set compleet wil makenk met sokken :-D Koop geen sportful sokken, heb inmiddels 2 paar gehad en beide teruggebracht. De naden rafelen aan de buitenkant los alsof je de sok binnenste buiten hebt. :-/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 29 jul 2013 10:49

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem met de maat bij Castelli, net er tussenin. Daarnaast zit de Sportful heerlijk. Ik heb nu twee setjes besteld bij Bikeinn. Nog nooit eerder iets besteld, nu even afwachten tot het binnen komt. :) Ik heb de bodyfit pro broeken en shirts besteld.

Qua sokken draag ik al jaren X-Socks en die bevallen me uitstekend!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 20 mei 2018 16:04

Van Castelli zit ik tussen maat L en M in. Nu heb ik gelezen dat Sportful nog iets kleiner valt, met andere woorden Sportful zou in maat L perfect zijn voor mij. Zijn er hier mensen die van Castelli naar Sportful zijn overgestapt en dat kunnen bevestigingen?
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 21 mei 2018 17:28

El Pistolero schreef: 20 mei 2018 16:04 Van Castelli zit ik tussen maat L en M in. Nu heb ik gelezen dat Sportful nog iets kleiner valt, met andere woorden Sportful zou in maat L perfect zijn voor mij. Zijn er hier mensen die van Castelli naar Sportful zijn overgestapt en dat kunnen bevestigingen?
Sportful valt net iets groter is mijn ervaring. Ik heb een hele kast vol met Sportul kleding, maatje L (valt als een normale M). In het verleden ook diverse Csstelli kleding gehad, maar daar was de L mij juist net te krap, dan heb ik het specifiek over de broeken. Voor shirt ligt het wat dichter bij elkaar en gezien de verschillende pasvormen lastig te vergelijken (race/pro fit of juist iets minder strak).

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 21 mei 2018 19:10

Sportful en Castelli zijn twee merken van het zelfde bedrijf. De maatvoering zal dus waarschijnlijk vrijwel overeen komen. Worden zelfs in de zelfde fabriek gemaakt: https://cyclingtips.com/2014/12/a-tour- ... l-factory/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 mei 2018 20:16

Marcopfiets schreef: 21 mei 2018 19:10 Sportful en Castelli zijn twee merken van het zelfde bedrijf. De maatvoering zal dus waarschijnlijk vrijwel overeen komen. Worden zelfs in de zelfde fabriek gemaakt: https://cyclingtips.com/2014/12/a-tour- ... l-factory/
Ik had dit ook al eens ergens gelezen maar kon het zo snel niet terugvinden.

Omdat beide "merken" onder dezelfde holding vallen hoeven ze natuurlijk nog niet identiek te zijn.

Een beetje vergezocht en niet echt vergelijkbaar maar Rolls Royce vertoeft al enige tijd onder de vleugels van Volkswagen en toch is een Volkswagen niet volledig hetzelfde als een Rolls. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie