Allen,
Ik heb 2 wielsets, ondanks dat beiden dezelfde casette hebben (nieuwe) moet ik de derailleur telkens opnieuw afstellen.
Kan ik met di2 2 afstellingen maken zodat ik gewoon met het veranderen van wielen de bijhorende setting moet selecteren?
Thanks
2 paar wielen, derailleur afstellen di2
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 jan 2018 17:05
Een spacer met de juiste dikte doet wonderen, zo hoef je de derailleur niet steeds te veranderen:Flyjohan23 schreef: ↑18 mei 2018 14:15 Allen,
Ik heb 2 wielsets, ondanks dat beiden dezelfde casette hebben (nieuwe) moet ik de derailleur telkens opnieuw afstellen.
Kan ik met di2 2 afstellingen maken zodat ik gewoon met het veranderen van wielen de bijhorende setting moet selecteren?
Thanks
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Nee, dit kan (helaas) niet.
Als het eenzelfde merk en type wielset is, zou dit probleem er niet mogen zijn maar waarschijnlijk gebruik je 2 verschillende wielsets/naven en kan het inderdaad net anders zijn.
Als het eenzelfde merk en type wielset is, zou dit probleem er niet mogen zijn maar waarschijnlijk gebruik je 2 verschillende wielsets/naven en kan het inderdaad net anders zijn.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Idd naafgeometrie,ik heb 2 wielsets met hope naven 1x campa en 1x Shimano gaat prima.
Komende wielset heeft Powerway Shimano,ben benieuwd of ik opnieuw moet afstellen.
Komende wielset heeft Powerway Shimano,ben benieuwd of ik opnieuw moet afstellen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Dit is met Di2 toch met max 30 sec af te stellen.
Ik doe het handmatig bij wisselen wielset.
Vanaf de grootste krans achter op de 5de krans shiften, en dan op je junctionbox knop ingedrukt houden tot hij rood opblinkt.
Hierna met rechtershifter tikken totdat de ketting geluid begint te maken omdat deze naar het 4de grootste kransje wil. Dan 4 tikken terug en hij staat goed.
Ik doe het handmatig bij wisselen wielset.
Vanaf de grootste krans achter op de 5de krans shiften, en dan op je junctionbox knop ingedrukt houden tot hij rood opblinkt.
Hierna met rechtershifter tikken totdat de ketting geluid begint te maken omdat deze naar het 4de grootste kransje wil. Dan 4 tikken terug en hij staat goed.