Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 17 mei 2018 06:18

cccc schreef: 16 mei 2018 18:44 Gisteren geschept door een auto.
Hij had haaientanden en ging erg langzaam dus ik dacht dat het wel veilig was. Hij merkte me pas op toen ik van de auto kaatste.

Dat was geen leuke ervaring. Nu even uitzoeken hoe het zit met schadeformulieren, fiets is goed kapot.
Dat is echt ruk. Heb iets soortgelijks ooit ook gehad. Auto remde af bij haaietanden, ik dacht dat hij mij had zien aankomen, maar toen ik vlakbij was trok hij weer op. Ik had gelukkig weinig schade, jij des te meer. Sterkte met de verdere afhandeling!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 17 mei 2018 08:28

cccc schreef: 16 mei 2018 18:44 Gisteren geschept door een auto.
Hij had haaientanden en ging erg langzaam dus ik dacht dat het wel veilig was. Hij merkte me pas op toen ik van de auto kaatste.

Dat was geen leuke ervaring. Nu even uitzoeken hoe het zit met schadeformulieren, fiets is goed kapot.
Dat is balen. Gelukkig, als ik het goed lees, verder geen persoonlijk letsel.

Het blijft altijd opletten met andere verkeersdeelnemers. Ik ga er standaard vanuit dat ze mij niet gezien hebben en heb dan al een alternatieve "route". Dat heeft mij al wat valpartijen gescheeld. Maar goed je kunt niet alles voor zijn.
Mijn Strava

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 17 mei 2018 22:28

Het was voor mij aardig doorbeuken op de terugweg, met 45 km tegenwind. Pff...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

jbams
Forum-lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 18 mei 2018 07:56

bluv107 schreef: 17 mei 2018 22:28 Het was voor mij aardig doorbeuken op de terugweg, met 45 km tegenwind. Pff...
Oei!
Ja dan toch liever heen wind tegen, dan heb ik altijd meer reserves dan zo'n ritje aan het eind van de middag. Helaas hebben we weinig inspraak op de windrichting.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 18 mei 2018 07:57

Balen man. Sterkte met de afhandeling.
Vanmorgen eindelijk eens geen gezinsverplichtingen en na een stevige rit gisteren 100km zuid limburgse heuvels aan 30.5 gem., had ik mijn zinnen gezet om eens lekker uit te waaien op de ebike.
Helaas accu niet opgeladen en dus maar op de CX naar het werk gestoempt met brakke benen. Vanavond proberen om toch maar 35km gravel/veldwegen eraan toe te voegen :-).
Behoorlijk koud ook vanochtend, met 7graden

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 18 mei 2018 08:09

cccc schreef: 16 mei 2018 18:44 Gisteren geschept door een auto.
Hij had haaientanden en ging erg langzaam dus ik dacht dat het wel veilig was. Hij merkte me pas op toen ik van de auto kaatste.

Dat was geen leuke ervaring. Nu even uitzoeken hoe het zit met schadeformulieren, fiets is goed kapot.
Waardeloos! sterkte ermee!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 18 mei 2018 10:32

herrick schreef: 17 mei 2018 08:28
cccc schreef: 16 mei 2018 18:44 Gisteren geschept door een auto.
Hij had haaientanden en ging erg langzaam dus ik dacht dat het wel veilig was. Hij merkte me pas op toen ik van de auto kaatste.

Dat was geen leuke ervaring. Nu even uitzoeken hoe het zit met schadeformulieren, fiets is goed kapot.
Dat is balen. Gelukkig, als ik het goed lees, verder geen persoonlijk letsel.

Het blijft altijd opletten met andere verkeersdeelnemers. Ik ga er standaard vanuit dat ze mij niet gezien hebben en heb dan al een alternatieve "route". Dat heeft mij al wat valpartijen gescheeld. Maar goed je kunt niet alles voor zijn.
En een dag later zelf een ongeluk. Fietste met mijn jongens terug van school. De jongste (5) had geen goede bui en zat voortdurend te zeuren op zijn broer en keek steeds achterom. Op een gegeven moment deed hij dat net op het moment dat er een boomwortel het fietspad om hoog heeft gedrukt. Gevolg macht over het stuur kwijt. Ik probeerde hem nog te redden, maar dat lukte niet en in de poging ging ik zelf ook onderuit. Gevolg, de jongste flink wat beschadigingen aan zijn gezicht. Gelukkig geen inwendig letsel. Door ambulance opgehaald en alles gecontroleerd en hij mocht weer mee naar huis. De ambulance voor mij was uiteindelijk niet nodig. Was nog ondanks het opvangen van mijn val op mijn arm en heup toch nog met mijn hoofd op de grond gekomen, maar dat viel wel mee. Wel trots op het kleine mannetje. Hij heeft zich super goed gehouden.
Mijn Strava

Leonos
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2015 14:08

Leonos 18 mei 2018 11:13

herrick schreef: 18 mei 2018 10:32
herrick schreef: 17 mei 2018 08:28
cccc schreef: 16 mei 2018 18:44 Gisteren geschept door een auto.
Hij had haaientanden en ging erg langzaam dus ik dacht dat het wel veilig was. Hij merkte me pas op toen ik van de auto kaatste.

Dat was geen leuke ervaring. Nu even uitzoeken hoe het zit met schadeformulieren, fiets is goed kapot.
Dat is balen. Gelukkig, als ik het goed lees, verder geen persoonlijk letsel.

Het blijft altijd opletten met andere verkeersdeelnemers. Ik ga er standaard vanuit dat ze mij niet gezien hebben en heb dan al een alternatieve "route". Dat heeft mij al wat valpartijen gescheeld. Maar goed je kunt niet alles voor zijn.
En een dag later zelf een ongeluk. Fietste met mijn jongens terug van school. De jongste (5) had geen goede bui en zat voortdurend te zeuren op zijn broer en keek steeds achterom. Op een gegeven moment deed hij dat net op het moment dat er een boomwortel het fietspad om hoog heeft gedrukt. Gevolg macht over het stuur kwijt. Ik probeerde hem nog te redden, maar dat lukte niet en in de poging ging ik zelf ook onderuit. Gevolg, de jongste flink wat beschadigingen aan zijn gezicht. Gelukkig geen inwendig letsel. Door ambulance opgehaald en alles gecontroleerd en hij mocht weer mee naar huis. De ambulance voor mij was uiteindelijk niet nodig. Was nog ondanks het opvangen van mijn val op mijn arm en heup toch nog met mijn hoofd op de grond gekomen, maar dat viel wel mee. Wel trots op het kleine mannetje. Hij heeft zich super goed gehouden.
Goede les voor de kleine, die let wel op voortaan :winkthumb:

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 18 mei 2018 11:37

Leonos schreef: 18 mei 2018 11:13
...

Goede les voor de kleine, die let wel op voortaan :winkthumb:
... sprak hij hoopvol ... :)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

cccc
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 20:19

cccc 22 mei 2018 18:50

Bedankt voor de reacties allen.

Hoe gaat het eigenlijk als ik mijn fiets naar de fietsenmaker breng en die een schaderapport vast stelt. Moet ik de fiets dan ook werkelijk daar laten repareren? Ik heb namelijk een gevoel dat mogelijke reparatie kosten hoger zullen liggen dan de dagwaarde.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 26 mei 2018 00:11

cccc schreef: 22 mei 2018 18:50 Bedankt voor de reacties allen.

Hoe gaat het eigenlijk als ik mijn fiets naar de fietsenmaker breng en die een schaderapport vast stelt. Moet ik de fiets dan ook werkelijk daar laten repareren? Ik heb namelijk een gevoel dat mogelijke reparatie kosten hoger zullen liggen dan de dagwaarde.
Laten repareren is in principe jouw keus. Met een schaderapport kun je aankloppen bij een verzekeringsmaarschappij, die dan vervolgens uitbetaalt. Laat je de schade repareren, dan wordt je fiets meer waard. Doe je dat niet, dan is je fiets minder waard en wordt je gecompenseerd met de financiele tegemoetkoming. Reparatie is niet gebonden aan een reparateur,.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

hayes

hayes 26 mei 2018 09:11

Via het provinciebestuur mag ik 2 weken een speed pedelec testen. Gisterenavond voor het eerst mee naar huis gefietst.

Ik vrees nu al dat het niets voor mij is:
Ik zit veel te recht.
Het on-off karakter van de motor werkt op mijn zenuwen.
Het ding rammelt aan alle kanten.
Veel tijdswinst maak ik niet op die 20km. Ik had gisteren gemiddeld 34,5, eergisteren met de crosssfiets zat ik aan 32,5 km/h.

Een beauty is het ook niet echt, een Kalkhoff Integrale
Afbeelding

Plaats reactie