Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 mei 2018 16:33

Kiekeboe schreef: 02 mei 2018 12:32
jbams schreef: 01 mei 2018 21:11 Ik heb een tijdelijke klus 42 km van mijn huis en wil dit veel gaan fietsen. Wat moet k vooral niet onderschatten als ik dag in dag uit 84KM ga doen?
Nou, in mijn geval zou dat dan de afstand zijn.
Mijn ww-verkeer is 44 enkele rit, dus net geen 90km daags.
Ik heb ondervonden wanneer ik dit 5x in de week doe (heel rustig, gemiddelde hartslag LSD of zelfs recovery zone) dat ik zelfs dan op zaterdag en zondag problemen heb om met mijn plaatselijk clubje mee te kunnen (het lukt wel, maar ik moet me forceren af en toe).
Doe ik mijn ww-verkeer slechts 2 tot 3 maal in de week, dan fiets ik veel beter in het weekend.
Dus opletten dat je niet te vermoeid wordt, als je ook nog in het weekend wil fietsen.
Ik heb twee jaar 50km enkele reis gedaan en op woensdag en vrijdag had ik (halve) thuiswerkdagen. Dan doe je 3 x zo'n stuk en dat gaat prima. Kan je ook 1 keer op de terugweg interval doen en vrijdag had ik dan meestal echt rust en was ik in het weekend fris genoeg om een serieuze rit te rijden.
Net ergens wezen praten en is het 90km enkele reis. Als het wat wordt rij ik maandag heen met de auto. Zet ik twee fietsen op kantoor en dan twee keer met de trein heen en met de fiets terug :mrgreen:

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 mei 2018 20:17

Vandaag beetje jammer, op buienradar leek het flink te gaan regenen. (terwijl ze dit pas later in de avond voorspeld hadden)
Maar eenmaal onderweg was het meer wat druppels en stelde het weinig voor.
Nu kortste route genomen maar.

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 03 mei 2018 13:53

Ik ben wel blij met mijn glijdende uren op dat vlak. Kan gerust 2x lekrijden en bakken tegenwind hebben, baas vindt het niet erg als ik een half uurtje later aankom. Zelfde met de terugrit, Mooi weer? Om drie uur stoppen en in de zon fietsen ipv op kantoor te zitten tot er geen zon meer is.

jbams
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 03 mei 2018 16:40

DDX schreef: 02 mei 2018 12:44 Gewoon zorgen dat je de ritjes niet volle bak gaat rijden, maar afwisselend in snelheid, maar ook zeker de route beetje afwisselen.
Helaas ging het al op dag 1 'mis'. Had op de heenweg vol wind tegen en vrij zware rugtas (bij inpakken vond ik hem niet zo zwaar, maar 20 minuten later dacht ik daar anders over).
Meteen rugpijn. Dus nu even 2 dagen rust. Gelukkig een kluisje geregeld zodat ik niet steeds spullen heen en weer hoef te sjouwen.

hayes

hayes 03 mei 2018 21:17

Heerlijk fietsen vind ik het langzaamaan. 's Morgens nog wat fris, maar vandaag weer heerlijk met 1 ondershirtje en korte broek en korte mouwen terug naar huis. En de wind gaf nog een licht duwtje in de rug ook :winkthumb: ;)

Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 mei 2018 09:59

Ging maar net goed vanmorgen :o
Fietser die totaal niet zat op te letten en volgens mij alleen op telefoonschermpje keek.
Hij tikte mijn voorwiel aan, geen idee hoe maar ik kon gewoon overeind blijven en hoorde harde klap achter mij.
Ik kwam van rechts en hij heeft mij nooit gezien/remde ook total niet af.
Die lag dus op de grond en flinke schaafwonden op z'n arm. En zou me niet verbazen als hij sleutelbeen gebroken heeft oid. Kreunde het uit van de pijn toen hij z'n arm probeerde te bewegen.
Maar stoer als hij was ging het wel en had verder geen hulp nodig ofzo.
Z'n voorwiel liep ook aan dus hij ging verder wel lopen.

Prima ik had niets, dus succes dan maar.

hayes

hayes 07 mei 2018 20:09

Ai, zo'n situatie die van fracties van seconden afhangt. Een halve seconde later en hij raak je vol :dislike:

Vanmorgen was het weer genieten op weg naar het werk :) :)

Afbeelding
Afbeelding

jbams
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 08 mei 2018 09:55

Vanochtend zonder rugtas gefietst. Man wat een genot. Met dit weer wil ik wel 5 dagen per week naar werk fietsen!

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 mei 2018 21:07

Vanochtend was het heerlijk maar vanmiddag kwam ik echt niet vooruit.
Als het boven de 20 graden wordt vloeit de kracht als een waterval uit mijn benen. :(

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 09 mei 2018 23:49

Theo V schreef: 08 mei 2018 21:07 Vanochtend was het heerlijk maar vanmiddag kwam ik echt niet vooruit.
Als het boven de 20 graden wordt vloeit de kracht als een waterval uit mijn benen. :(
Mmmm.....dat heb ik dan gelukkig weer niet. Vanmiddag juist extra rondje naar huis gefietst; normaal 16 km woon-werk, nu 43 km gedaan.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

cccc
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 20:19

cccc 16 mei 2018 18:44

Gisteren geschept door een auto.
Hij had haaientanden en ging erg langzaam dus ik dacht dat het wel veilig was. Hij merkte me pas op toen ik van de auto kaatste.

Dat was geen leuke ervaring. Nu even uitzoeken hoe het zit met schadeformulieren, fiets is goed kapot.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 16 mei 2018 21:01

Balen man!

Plaats reactie