Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 06 mei 2018 12:42

Ik vind het wel bijzonder. Investeren in een kickstarter project en dan verwachten dat het meteen compleet af is.
Waarom niet een van de Karoos in de kast leggen en het najaar weer eens kijken. Het product wordt nog net zo hard ontwikkeld als in het begin, zo niet met meer resources.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2018 14:22

Het wás helemaal geen kickstarter project, waarvan akte!

danclo
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2014 21:19

danclo 15 mei 2018 07:58

opperhoofd schreef: 06 mei 2018 12:42 Ik vind het wel bijzonder. Investeren in een kickstarter project en dan verwachten dat het meteen compleet af is.
Waarom niet een van de Karoos in de kast leggen en het najaar weer eens kijken. Het product wordt nog net zo hard ontwikkeld als in het begin, zo niet met meer resources.
Waarom?? Omdat zelfs de gewone basis zaken voor een fiets gps niet fatsoenlijk werken, het toestel is bijna een jaar later klaar dan ze eerst op hun site aangekondigd hadden, met veel uitstel en zelf gelogen erover, tot daar aan toe, maar dan zou je toch denken dat ze door die extra tijd dat ze daardoor hadden de software min of meer op punt staat??niks is minder waar!
Elke update die ze vrijgeven met veel poespas doet het toestel slechter werken, volgens mij is hun softwareafdeling of waar dat ze dat ook uitbesteden niet bekwaam genoeg om dit recht te trekken, ik vraag me zelfs af of een update eerst wel uitgetest wordt alvorens op hun klanten los te laten.
De klanten worden gewoon gebruikt als testpersonen.
Als je nu nog hun website bekijkt zou je denken een wondertoestel aan te schaffen, voor de moment zelfs zijn verlaagde prijs niet waard.
Ik was het zat om steeds ijn edge 1000 mee te sleuren omdat de karoo faalde dus heb ik het besluit genomen voor mij geen Karoo, ik blijf wel met Garmin.

rokl
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2017 10:25

rokl 15 mei 2018 14:51

Ik had de Karoo sinds september 2017 op mijn lijst staan en ben alle ontwikkelingen gevolgd. Een week geleden de knoop doorgehakt en toch een Wahoo Elemnt gekocht. Verwacht niet dat ik er spijt van krijg gezien hoe langzaam de tallooze klachten over de Karoo worden verholpen. Wat ik zo lees op het inofficiele Karoo forum laat me alleen maar met het hoofd schudden. Maar misschien gebeurt er een wonder en zijn de problemen over een jaar verholpen. We zullen het zien.

danclo
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2014 21:19

danclo 15 mei 2018 14:59

Ik zal niet te beroerd zijn om mijn ongelijk dan toe te geven maar heb gewoon geen zin om mijn vrije tijd te verkloten met een karoo die niet werkt of te betrouwen is, als hij ooit op punt staat koop ik hem terug, dan maar aan de volle prijs.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 15 mei 2018 15:49

danclo schreef: 15 mei 2018 14:59 Ik zal niet te beroerd zijn om mijn ongelijk dan toe te geven maar heb gewoon geen zin om mijn vrije tijd te verkloten met een karoo die niet werkt of te betrouwen is, als hij ooit op punt staat koop ik hem terug, dan maar aan de volle prijs.

Eerst maar eens kijken wat de concurrentie tegen die tijd te bieden heeft :mrgreen:
:winkthumb:

danclo
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2014 21:19

danclo 15 mei 2018 16:23

hendrikjan schreef: 15 mei 2018 15:49
danclo schreef: 15 mei 2018 14:59 Ik zal niet te beroerd zijn om mijn ongelijk dan toe te geven maar heb gewoon geen zin om mijn vrije tijd te verkloten met een karoo die niet werkt of te betrouwen is, als hij ooit op punt staat koop ik hem terug, dan maar aan de volle prijs.

Eerst maar eens kijken wat de concurrentie tegen die tijd te bieden heeft :mrgreen:
Heb je deze al gezien?

https://www.jespr.ch/j-two/
Wel een ingrijpende manier voor op de fiets te monteren...

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 25 mei 2018 10:10

Inmiddels 6 weken onderweg met de Karoo en ik ben er dik tevreden over. Op Facebook zijn diverse gebruikers die allerlei problemen hebben maar die zijn mij nagenoeg allemaal bespaard gebleven. Vorige week een vakantietocht per MTB door Zuid-Italië gemaakt; de door de organisatie opgestuurde gpx bestanden werden feilloos weergegeven. Wel offline beschikbaar gemaakt want ik heb er geen SIM kaartje in. Ook waardevol bleek de Karoo toen we in MartinaFranca onze fietsen kwijt waren na een wandeling door kronkelende smalle straatjes van 1 meter breed. De gps weer aanzetten en hij liet ons perfect zien hoe we weer het snelst op de route kwamen, en waar de tracking was gestopt. Heerlijk gefietst door het altijd weer verrassende Italië, Met Matera met zijn grotwoningen als absoluut hoogtepunt.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 31 mei 2018 22:00

Net de update van 31 mei eropgezet. Nieuw dataveld met het hoogteprofiel van de afgelopen 5 miles. Nog niet precies wat ik zoek (Live Segments van mijn Garmin Edge 820 hebben zowel het hoogte profiel alsook afstand en tijd voor/achter). Maar het word steeds beter, dus ik wacht gewoon weer op de volgende update.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

geroud
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2010 21:55

geroud 02 jun 2018 10:43

Ik lees veel kritiek maar ben zelf zeer content met mijn Karoo. Met de laatste update is er weer veel verbeterd. Alle ritten met een route verlopen vlekkeloos. Na ruim twee maanden gebruik (20 ritten) word ik er alleen maar enthousiaster over.
Het aantal functionaliteiten neemt toe en de functies worden steeds beter. Het team van Hammerhead is naar mijn mening gewoon heel goed bezig. :like:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 jun 2018 12:40

Tijdens de GF F. Schleck nog iemand zien rijden met een Karoo, wat is dat een groot ding, niet normaal.

Ik zat te dood om te vragen of ie er tevreden van was :D
Afbeelding

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 17 jun 2018 18:49

Dit topic kan verder met de computer van absolute cycling ?

Plaats reactie