Alles over vakanties op én met de fiets

fietsen op Sicilie

Jeefp
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 dec 2013 18:08

Jeefp 09 sep 2016 07:12

Fietsen op Sicilië
Ik ben heel nieuwsgierig over het fietsen met de race op Sicilië
Ook info over fietsverhuur ,routes en vakantie huisjes voor 8 personen?
Zou het super vinden als jullie hier je ervaringen zouden Plaatsen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 sep 2016 07:15

Sicilie in een kleine samenvating:
- Mooi eiland
- zeer vriendelijke bevolking
- erg goede keuken
- zeer warm in de zomer maanden; helaas vrij nat in de wintermaanden
- hopeloos slechte wegen

geen ervaringen met fietsen; ooit een weekje met de auto rondgereden
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 09 sep 2016 19:29

Ooit eens een fietsvakantie gehouden en in omgeving Cefalu regelmatig met racefiets rond gereden. Inderdaad een prachtig eiland met voldoende hotels op fietsafstand. Niet vlak in binnenland. Bezienswaardigheden te over vanuit historisch perspectief. Inderdaad zijn er soms slechte wegen maar ook veel goede wegen. Leuke dorpjes. Veel festiviteiten in Juli en Augustus, leuk om bij te wonen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 09 sep 2016 23:42

yeah buddy :like:

ben net terug uit sicilie. Het mooiste is om de Etna te beklimmen. Heb zelf een goede ervaring met een verhuurder in Giardini Naxos (60 km ten noorden van Catania)

Prachtig eiland, lekker eten en vrij goedkoop

als je meer info wil, feel free to pb

erwind14
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 mar 2008 14:02
Locatie: Le Mont-Dore, Puy de Dôme, Auvergne, Frankrijjk
Contact

erwind14 15 sep 2016 20:28

In 2005 hebben we er met de toerfiets (met volle bepakking, want kamperen en zelf koken) vakantie gehouden. De 1e 3 opmerkingen van rob74 kan ik volledig beamen, de 4e weet ik niet, die 5e staat mij niet zo bij, maar op een racefiets kun je dat anders ervaren.

Het is een mooi eiland waar je best veel hoogtemeters kunt maken, zeker op de Etna.

Destijds vlogen wij op Malta omdat de fietsen met Malta air gratis mee mochten. De oversteek was goedkoop en duurt geloof ik 2 uur. Dus ook Malta konden we toen aftikken :)

jbams
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 12 mei 2018 21:20

Als ik deze even omhoog mag kicken; ik ga dit jaar naar Sicilië en zit (louter toeval ;-)) vlak naast de Etna. Wie heeft er ervaring met fietsverhuur en beklimmen van etna? (Welke route wel/niet?).

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 13 mei 2018 13:36

jbams schreef: 12 mei 2018 21:20 Als ik deze even omhoog mag kicken; ik ga dit jaar naar Sicilië en zit (louter toeval ;-)) vlak naast de Etna. Wie heeft er ervaring met fietsverhuur en beklimmen van etna? (Welke route wel/niet?).
Ervaring met fietsenhuur daar niet, maar het lijkt mij dat je in Taormina of Catania goed fietsen kan huren. De Etna op gewoon vanaf zeezijde.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

jbams
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 13 mei 2018 19:15

MarcFaFo schreef: 13 mei 2018 13:36
jbams schreef: 12 mei 2018 21:20 Als ik deze even omhoog mag kicken; ik ga dit jaar naar Sicilië en zit (louter toeval ;-)) vlak naast de Etna. Wie heeft er ervaring met fietsverhuur en beklimmen van etna? (Welke route wel/niet?).
Ervaring met fietsenhuur daar niet, maar het lijkt mij dat je in Taormina of Catania goed fietsen kan huren. De Etna op gewoon vanaf zeezijde.
Vanaf zeezijde alsin vanaf Milo ongeveer?
In de giro heb ik 2x vanaf zuid en 1x noord gezien, Strava vertelt me dat oost ook kan. Gaat mij vooral om of het veilig fietsen is (gokkende dat hij vanaf elke kant mooi en zwaar is).

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 13 mei 2018 22:56

jbams schreef: 13 mei 2018 19:15 Vanaf zeezijde alsin vanaf Milo ongeveer?
In de giro heb ik 2x vanaf zuid en 1x noord gezien, Strava vertelt me dat oost ook kan. Gaat mij vooral om of het veilig fietsen is (gokkende dat hij vanaf elke kant mooi en zwaar is).
Meest populaire inclusief touringcar is m.i vanaf Zafferna Etnea
Vanaf Fornazzo "minder" druk
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

dicksol
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2011 16:10

dicksol 14 mei 2018 08:54

Ben net terug van vakantie op Sicilie (Giardini Naxos). 3 jaar geleden in de buurt van Palermo geweest. Fietsen gaat op zich prima, Wel hier meer last van slechter wegdek en wat overactieve waakhonden. Maar dat kan ook aan de gekozen routes liggen (veel binnendoor). Fiets gehuurd via: http://www.rentbike.it/en/bikes.html. Erg flexibel met haal en breng service en fiets goed onderhouden. (Basso Laguna 105) Voor routes zie mijn Strava account: https://www.strava.com/athletes/128266. O.a de Etna via de Giro (zuidwest) zijde van dit jaar gedaan en noordzijde (Giro 2011). Zuidwest kant vond ik persoonlijk veel mooier. Veel plezier.

jbams
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 14 mei 2018 09:38

dicksol schreef: 14 mei 2018 08:54 Ben net terug van vakantie op Sicilie (Giardini Naxos). 3 jaar geleden in de buurt van Palermo geweest. Fietsen gaat op zich prima, Wel hier meer last van slechter wegdek en wat overactieve waakhonden. Maar dat kan ook aan de gekozen routes liggen (veel binnendoor). Fiets gehuurd via: http://www.rentbike.it/en/bikes.html. Erg flexibel met haal en breng service en fiets goed onderhouden. (Basso Laguna 105) Voor routes zie mijn Strava account: https://www.strava.com/athletes/128266. O.a de Etna via de Giro (zuidwest) zijde van dit jaar gedaan en noordzijde (Giro 2011). Zuidwest kant vond ik persoonlijk veel mooier. Veel plezier.
Geweldig, dankjewel!

dicksol
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2011 16:10

dicksol 14 mei 2018 10:46

O ja, pas ook uit voor opaatjes in oude Fiat Panda's die een vrij parkeerplekje zien. Van kijken en richting aangeven hebben ze namelijk geen weet.

Plaats reactie