Giro 2018
Jammer voor Campenaerts, zat er niet ver af. Misschien morgen in de ontsnapping en bij de tussensprint de 5(?!) seconden pakken (als er bonificaties zijn natuurlijk)
Dumoulin al aardig op dreef.
De Israeli's supporterden voor iedereen gelijk (ook voor Froome) en ze waren toch talrijk daar, zeker beter dan het WK in de zandbak was. Benieuwd voor morgen en overmorgen.
De Israeli's supporterden voor iedereen gelijk (ook voor Froome) en ze waren toch talrijk daar, zeker beter dan het WK in de zandbak was. Benieuwd voor morgen en overmorgen.

Zo snel mogelijk afstaan die roze trui!TL@ schreef: ↑04 mei 2018 16:10 Jammer voor Campenaerts, zat er niet ver af. Misschien morgen in de ontsnapping en bij de tussensprint de 5(?!) seconden pakken (als er bonificaties zijn natuurlijk)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Ik ben geen fan van Froome en Sky maar de hetze vind ik echt over de top gaan.
Dat wordt dan nog lekker versterkt door de publieke discussie tussen Grio baas en UCI.
Jammer want de Giro volg ik sinds ik zelf fiets en dit is op voorhand een vervelend randje aan wat het resultaat ook wordt.
Neemt niet weg dat een UCI hier eerder stevig de regie had moeten nemen. Maar daar kan SKY en Froome natuurlijk niks aan doen.
Hopelijk gaan we ons de komende drie weken wat meer focussen op het sportieve gebeuren en doen we de dopinggerelateerde zaken in dat topic.
Veel beter had Tom het niet kunnen doen.
Dennis net niet maar helemaal ok.
Victor Campenaerts echt mooie prestatie.
Martin heeft het als tijdrijder niet meer zo makkelijk
Jos van Emden had denk ik niet zijn parcours
Maar Tom zal dit tegeltje wel in de hotel kamer hangen:

Maar met al die aankomsten bergop kan Tom echt z'n borst nog wel nat maken.
Als we het UCI gedoe even laten voor wat het is kan ht zomaar een mooie Giro worden.
Dat wordt dan nog lekker versterkt door de publieke discussie tussen Grio baas en UCI.
Jammer want de Giro volg ik sinds ik zelf fiets en dit is op voorhand een vervelend randje aan wat het resultaat ook wordt.
Neemt niet weg dat een UCI hier eerder stevig de regie had moeten nemen. Maar daar kan SKY en Froome natuurlijk niks aan doen.
Hopelijk gaan we ons de komende drie weken wat meer focussen op het sportieve gebeuren en doen we de dopinggerelateerde zaken in dat topic.
Veel beter had Tom het niet kunnen doen.
Dennis net niet maar helemaal ok.
Victor Campenaerts echt mooie prestatie.
Martin heeft het als tijdrijder niet meer zo makkelijk
Jos van Emden had denk ik niet zijn parcours
Maar Tom zal dit tegeltje wel in de hotel kamer hangen:

Maar met al die aankomsten bergop kan Tom echt z'n borst nog wel nat maken.
Als we het UCI gedoe even laten voor wat het is kan ht zomaar een mooie Giro worden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
over dit deel zijn we het roerend eens!
Mooiste is als Froome gewoon bezwijkt onder de druk (of gebrek aan pufjes

Less is bore
Daar kan SKY en Froome juist wel wat aan doen. Doordat hun verklaring zo lang uit blijft komen er steeds meer praatjes. En de gevallen medicijn gebruik Wiggins, laptopje zoek, doktertje ziek helpen natuurlijk ook niet bij de geloofwaardigheid van die ploeg.Maar daar kan SKY en Froome natuurlijk niks aan doen
UCI kan geen schandalen meer gebruiken dus die zullen het liefst het zaakje Froome willen seponeren.
Die Sir David Brailsford heeft het vaak over Big Data maar als ze dan zelf gegevens moeten ophoesten geven ze niet thuis. Hahahahaha.
Dat kan wel zijn maar dat hebben ze niet gedaan. Dat het in het Giro topic een keer (desnoods een paar keer) wordt aangehaald is prima maar - en ik ben echt gek op vinyl - het is nu wel een grijs gedraaide plaat.
De prachtige tijdrit (mag geen proloog heten want is langer dan 8km) sneeuwt veel te veel onder. Zo'n tijdrit is toch een prachtig stuk sport waar een groep renners voor de dagwinst gaan en klassement renners elkaar de eerste tik uit willen delen of zij die wat minder goed tegen de klok zijn de schade willen beperken.
Als renner moet je 100% zijn, de fiets idem. Het parcours (zeker dit) verkend hebben. Goed warm rijden. Opperste concentratie, op tijd nog even naar de wc, Niet te zwaar gegeten maar wel genoeg. Welk tijdrijpak? Niet te vroeg bij de start maar zeker niet te laat.
Technisch parcours en geen ruimte voor foutjes.
Prachtige sport met een indrukwekkende winnaar.
De prachtige tijdrit (mag geen proloog heten want is langer dan 8km) sneeuwt veel te veel onder. Zo'n tijdrit is toch een prachtig stuk sport waar een groep renners voor de dagwinst gaan en klassement renners elkaar de eerste tik uit willen delen of zij die wat minder goed tegen de klok zijn de schade willen beperken.
Als renner moet je 100% zijn, de fiets idem. Het parcours (zeker dit) verkend hebben. Goed warm rijden. Opperste concentratie, op tijd nog even naar de wc, Niet te zwaar gegeten maar wel genoeg. Welk tijdrijpak? Niet te vroeg bij de start maar zeker niet te laat.
Technisch parcours en geen ruimte voor foutjes.
Prachtige sport met een indrukwekkende winnaar.
-
- Forum-lid HC
Eens schitterend parcours, mooie rit.
Toch altijd mooi om te starten met een tijdrit/proloog een soort unleash the beasts..
Voor TD extra mooi nu, meteen het goede gevoel te pakken.
Toch altijd mooi om te starten met een tijdrit/proloog een soort unleash the beasts..
Voor TD extra mooi nu, meteen het goede gevoel te pakken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En hopelijk ook bij zijn concurrenten het idee dat Froome niet zo scherp is als eerdere Tours. Dat bevordert een open koers.
Less is bore
Ik hoop dat de concurrentie zelfvertrouwen getankt heeft, en Froome uit zijn tent probeert te lokken. Mooie open koers, daar houden we van.daniel1975 schreef: ↑05 mei 2018 08:29 En hopelijk ook bij zijn concurrenten het idee dat Froome niet zo scherp is als eerdere Tours. Dat bevordert een open koers.

Dat is bovendien voor TD een mooie bliksemafleider.