Alles over vakanties op én met de fiets

ronde van vlaanderen

wouter1992
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:41

wouter1992 29 mar 2010 22:03

Het plan is dat ik zondag samen met een vriend ga kijken bij de ronde van vlaanderen. Wij zijn hier beiden nog nooit geweest. Dus we zouden graag willen weten wat zijn nou leuke plaatsen om te gaan staan om een goede indruk te krijgen van de sfeer en de wedstrijd ook nog prachtig te kunnen zien?

groetjes,

Wouter
time vx special pro / trek 9.8 oclv.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 mar 2010 23:59

Boven op de bosberg: daar is een groot café, staat de brandweer met een drankstand met groot scherm en zie je de renners nog een voor een voorbijsnellen en pik je de finale live mee!!
Om geen problemen te hebben rij je tot in onkerzele aan het recreatiedomein de gavers, parkeert daar en gaat door het bos 2 kms te voet waar je recht boven op de bosberg uit komt!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 30 mar 2010 13:03

kan ik in dit topic ook deze vraag stellen? : ik rij zaterdag voor het eerst deze Ronde, althans, de tussenafstand, en daarmee ook voor het eerst over kasseien. Ik ben zwaar (100+), maar heb inmiddels degelijk materiaal aan kunnen schaffen, dus daar dit keer geen vragen over :) maar de hamvraag is nu wel: hoe kom ik over die 'klinkers' heen? grote plaat, gewoon wegdraaien, of juist licht en met souplesse? en kan ik heuvelop staan op de pedalen of stuiter ik dan weg (ondanks de aanwezige massa;))?
Ik hou van Triple.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 30 mar 2010 13:14

Een versnelling de groot genoeg is om met lekkere snelheid over de steentjes te rollen maar klein genoeg om het een hele tijd vol te houden.

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 30 mar 2010 14:19

Als het nat is moet je zeker op de kasseien absoluut blijven zitten, anders zul je gegarandeerd de kasseien van heel dicht zien. Dus beneden de pater, koppenberg en muur: kleinste verzet en stampen maar.

Bij droog weer kun je ook staand naar boven, behalve de koppenberg. Om te stuiteren moet ja al heel snel gaan! Op de molenberg de rug aanhouden. De zijkanten liggen erg slecht. Idem helemaal boven de kwaremont (net voor de ronsebaan): links is echt heel slecht.

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 30 mar 2010 14:33

Dank voor de tips - staat er onderaan een berg aangegeven welke berg het is (zoals in Limburgs Mooiste), of moet ik de volgorde even uit m'n hoofd leren?
Ik hou van Triple.

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 30 mar 2010 14:49

Vorige jaren stond alles keurig aangegeven. Naam en nummer van de klim, lengte en max. percentage geloof ik. Zal nu wel niet anders zijn neem ik aan.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 30 mar 2010 23:25

[quote="joostvanbezooijen"]Vorige jaren stond alles keurig aangegeven. Naam en nummer van de klim, lengte en max. percentage geloof ik. Zal nu wel niet anders zijn neem ik aan.[/quote]

Normaal gesproken is het zo.
Maar de weersverwachtingen zijn echt niet leuk.
Ik begin al te twijfelen ondanks dat ik de vorige maanden er wel voor getraind heb. Maar valpartijen kun je ook opzoeken :(
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 31 mar 2010 01:30

Gewoon lekker gaan fietsen joh. Als je niet gaat krijg je achteraf altijd spijt. En je kunt in België prima fietsen op de kasseien, ook al ze nat liggen zolang je het maar een beetje met beleid doet.

Alleen op de steile hellingen kan het lastig zijn. Dus Paterberg, Koppenberg, Muur en wellicht de Taaienberg. Daar loop je als het nat ligt de kans dat je wielen gaan doorslippen. In dat geval goed druk houden op je wielen en als je het gevoel hebt dat het mis gaat klik je uit en loop je langs het kantje omhoog tot je het weer wel aandurft. Het is nog altijd beter om een leuke fietsdag te hebben en eventueel een klein stukkie te wandelen dan thuis te gaan zitten balen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 31 mar 2010 10:01

[quote="PinaG"]kan ik in dit topic ook deze vraag stellen? : ik rij zaterdag voor het eerst deze Ronde, althans, de tussenafstand, en daarmee ook voor het eerst over kasseien. Ik ben zwaar (100+), maar heb inmiddels degelijk materiaal aan kunnen schaffen, dus daar dit keer geen vragen over :) maar de hamvraag is nu wel: hoe kom ik over die 'klinkers' heen? grote plaat, gewoon wegdraaien, of juist licht en met souplesse? en kan ik heuvelop staan op de pedalen of stuiter ik dan weg (ondanks de aanwezige massa;))?[/quote]

banden niet al te hard oppompen ( doe een extra bandje mee) en over kasseien moet je overrijden ( een beetje de druk op de pedalen voorwaarts zetten) en je er niet overstampen ( alle kracht naar beneden zetten).
Iemand die al jaren fietst en goed over kasseien fietst begrijpt wel wat ik bedoel.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 31 mar 2010 22:11

@ TS
De start in Brugge is ook wel leuk.
Kun je daarna nog vertrekken naar de Vlamse ardennen.

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 01 apr 2010 00:26

Zitten dit jaar flink wat kasseien in de 150 km route. Want ook paddestraat en lippenhove straat zitten in deze route (zitten niet in de volledige versie) Het stuk rond om Mater met Holleweg, Ruiterstraat, Kergate-Mater en Jagerij. Daarna ook nog de Haaghoek. En Verder natuurlijknog de stenen op de diverse hellingen. Het stuk na de kwaremont is natuurlijk ook een flink stuk.
Misschien wel leuke voorbereiding voor de mensen hier die de week er na de muddy teaser van Parijs Roubaix gaan rijden.

Plaats reactie