Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 15 jan 2018 22:13

Maurice kopen zo’n racefiets , heb er zelf ook een!

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 15 jan 2018 22:56

Hi Maurice, welkom. Leuk dat je een racefiets wil aanschaffen, maar weet waar je aan begint. In tegenstelling tot je andere liefhebberijen kost racefietsen veel meer tijd. Uit jouw post maak ik op dat je graag sport. Zodra je in het fietsen vervalt kunnen er zomaar heel veel uren in gaan zitten. Met hardlopen heb je met drie kwartier al een leuke training gedaan. Fietsen kost minimaal anderhalf uur. En dan ben je ook nog tijd kwijt aan het aantrekken van kleding, prerareren van je fiets en achteraf schoonmaken. Bovendien kost het materiaal en kleding bakken met geld. Voor die idioten hier op het forum geen probleem, zij hebben er al hun hobby van gemaakt. Maar jij hebt nog een drukke baan, een gezin en andere hobbies.
Maar mijn advies is om eerst eens op marktplaats een fiets te kopen. Rond de 600 euri moet je wel wat kunnen krijgen, Op dit forum zijn er zat mensen om hulp te bieden bij het uitkiezen. Daarna gaat de geldkraan trouwens pas echt open als je kleding moet uitzoeken. Maar goed, kijk eerst eens of je het echt leuk vindt en of het combineerbaar is met je andere activiteiten. Succes!
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

marsvos
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2017 23:58

marsvos 16 jan 2018 21:21

Hallo Marsvos hier.

Ik ben hier een jaartje of 10 geleden ook lid geweest en heb destijds een bulls sora gekocht met mn zuur verdiende vakkenvuller salaris. Ondertussen ben ik naar amsterdam verhuist en na een arm breuk vorig jaar weer gaan fietsen. Ik ben nu in de markt voor een canyon endurace sl disc. Daarnaast ben ik ook op zoek naar een leuk fietsclubje in de buurt van amsterdam oost. Dus als iemand nog tips heeft

Ik denk dat ik hier af en toe weer ga posten.

guzzi
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 feb 2018 21:22

guzzi 09 feb 2018 21:37

Hallo,

Ik lees hier al een tijdje mee en het leek mij zinnig om me hier aan te melden. Ik rij hoofdzakelijk op een mountainbike maar in de betere jaargetijden ga ik ook graag een stukje op de racer.
Nu gaat me dat minder goed af dan op de mtb,. Ik heb nu een paar jaar een Cube Streamer met de framemaat van 62 cm. Mijn bbl is 95 cm dus ik zit vrij hoog en heb dan ook een drop van 12 cm. Heb nu een frame van een Cube Attain in huis met de bedoeling om wat past over te bouwen. Dit gaat een cm of 4 schelen. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken en wil uiteindelijk meer ritten maken van zo rond de 100 km.
Zo tijdens het opbouwen zullen er vast vragen ontstaan en daar kan ik hier dan vast voor terecht.

Lammert

Janar
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 26 mei 2017 10:18

Janar 11 feb 2018 10:07

Ik ben Jan, woonachtig in Den Haag, 36 jaar. Ik fiets al vele jaren, als tiener was mijn eerste fiets een Gazelle Champion Mondial. Nu rij ik sinds 2002 een Koga Roadwinner. Daar moet toch wel verandering in komen.

Ik rij ook regelmatig mountainbike (Trek Fuel Ex 27.5). Momenteel nog wel probleempjes met de schouder waardoor ik al een tijdje niet meer heb gereden,

Indoor heb ik een Wahoo Kickr waarop een 26” mountainbike staat.
Wie de langzame rit niet eert, is de snelle niet weerd.

HarrieD
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 feb 2018 18:56

HarrieD 25 feb 2018 19:11

Hallo. Ik ben Harrie. Mijn gebruikersnaam is HarrieD. Ik ben een aantal jaren geleden ook al eens een tijdje actief geweest op dit Forum, maar het lukte mij maar niet om mij met mijn "oude" account in te loggen. Daarom maar een nieuw account aangevraagd. Weer met een schone lei beginnen dus.
Ruim 25 jaar geleden ben ik begonnen mountainbiken en zo'n 15 jaar geleden voor het eerst een racefiets aangeschaft. De 60 inmiddels ruimschoots gepasseerd, maar probeer toch nog zoveel mogelijk te genieten van ritjes op de MTB en racefiets. Ook mag ik graag ritjes maken op mijn Suzuki V-Strom. Werken doe ik ook nog en heb dus een chronisch tekort aan vrije tijd.
De mountainbike is een geweldige 29er Wilier
Mijn 8 jaar oude Jan Janssen racefiets heb ik deze week verkocht en heb een nu een Cube Attain GTC besteld.
Op beide fietsen gebruik ik mijn Garmin Edge 500.

jbams
Forum-lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 05 mar 2018 14:23

Hallo! Ik lurk al een tijdje op dit forum, maar zal me ook maar eens beleefd voorstellen :-).
Heb nu 1 jaar een racefiets en de smaak aardig te pakken. Train nu 2x per week, heb midden Mei een weekendje zuid-limburg staan dus wil dan een beetje fatsoenlijk die klimmetjes op. Ik heb weinig vermogen maar compenseer dat met weinig gewicht en aan aardige conditie. Ik fiets rond Amsterdam of binnen op de hometrainer. Tips voor andere rondjes dan Rijnkanaal, Hoep of Marken zijn welkom :-).

Roudy12221
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2018 18:25

Roudy12221 12 apr 2018 18:30

Hoi, even voorstellen.

Ik ben Paul, 24 jaar en ik fiets nog niet. Ik wil dit wel heel graag gaan doen. Ik wil graag gaan wielrennen maar ik weet niet goed hoe of waar te beginnen. Ik zit eraan te denken bij een vereniging te gaan maar ik weet nog niet of dit handig is met werk. Omdat ik nog niet zeker weet of wielrennen echt iets voor mij is zou ik het graag een aantal keer uitproberen. Nu heb ik natuurlijk nog geen fiets, kleding, materiaal etc.

Ik zou graag tips ontvangen van jullie!

Groet!

jbams
Forum-lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 13 apr 2018 08:45

Roudy12221 schreef: 12 apr 2018 18:30 Hoi, even voorstellen.

Ik ben Paul, 24 jaar en ik fiets nog niet. Ik wil dit wel heel graag gaan doen. Ik wil graag gaan wielrennen maar ik weet niet goed hoe of waar te beginnen. Ik zit eraan te denken bij een vereniging te gaan maar ik weet nog niet of dit handig is met werk. Omdat ik nog niet zeker weet of wielrennen echt iets voor mij is zou ik het graag een aantal keer uitproberen. Nu heb ik natuurlijk nog geen fiets, kleding, materiaal etc.

Ik zou graag tips ontvangen van jullie!

Groet!
Ik principe heb je geen dure spullen nodig om lekker te kunnen fietsen. Heb je een goede stadsfiets? Doe daarop eens een lekker rondje van 40 KM, en doe er gerust een een stop op 2 in als je wilt. Pik een fijne route door een mooi gebied, op een mooie dag. Rijd jezelf niet aan gort.
Als je na dat ritje thuis komt met een grijns op je smoel dan weet je genoeg.

Slowdog
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2018 12:34

Slowdog 29 apr 2018 12:41

Goede middag!
Net aangemeld op dit mooie forum, zal mij daarom eerst eens even voorstellen. Ik ben Gabriel, 34 en ex-hardloper die vanwege knieklachten is overgestapt op wielrennen (tja zal niet de enige zijn op dit forum :) ). Ik rij op een Ridley Damocles, maar ben op wielrengebied echt een beginner, met net ~ 500km op de zadel. Nu driftig bezig met een start-schema van wielersportinfo.nl. Moet nog veel leren over het trainen an sich, maar daar hoop ik jullie hulp bij te krijgen!

Jan Willem van Gurp
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2018 14:10

Jan Willem van Gurp 03 mei 2018 14:22

Hallo beste Fietsers!

Ik zal mezelf ook even voorstellen: mijn naam is Jan Willem, ik ben 20 jaar en woonachtig in Rotterdam waar ik ook studeer. Naast mijn studie ben ik druk bezig met mijn gezondheid. Onlangs ben ik een paar keer wezen mountainbiken in de duinen bij Haamstede in Zeeland, en nu overweeg ik om zelf een mountainbike te kopen. :shock:

Voor mijn afstudeerscriptie ben ik een onderzoek aan het doen naar het gebruik van mobiele apparaten op de fiets. Voor mij tellen ervaringen van ervaringsdeskundigen het zwaarst, dus leek het me logisch om hier eens een kijkje te nemen! Zouden jullie mij willen helen met mijn onderzoek, en in twee minuutjes onderstaande enquête willen invullen? Dat zou mij heel erg vooruit helpen in mijn onderzoek!
https://www.survio.com/survey/d/T1N6P2E2S2F1B9A7C

Allemaal bij voorbaat hartelijk dank en nog veel plezierige kilometers toegewenst!

Gebruikersavatar
Leim 17
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:07

Gebruikersavatar Leim 17 05 mei 2018 22:35

Hallo,

Ik heb me al een aantal jaren geleden aangemeldt, maar nog nooit verder gekomen dan “meelezen”. Eens kijken of daar verandering in komt.

Vroeger altijd op een mtb gezeten (Rocky Mountain Thin Air) en een paar jaar geleden overgestapt naar de racefiets. Na een 2e handse Cube Attempt een De Rosa R838 gekocht en me recent laten verleiden tot de aanschaf van een Legend HT5.7. Morgen mijn eerste rit op deze fiets!
Ik woon in Utrecht en ga meestal voor mijn rondje (racefiets) de utrechtse heuvelrug op. Wie weet tot ziens / lees!
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug

Plaats reactie