Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Refurbished Wahoo Kickr Snap

Elow
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 feb 2018 11:26

Elow 08 mar 2018 14:58

Beetje aan het rondkijken voor een fietstrainer.
En de wahoo Kickr Snap spreekt me wel aan.
Ik zag een refurbished model van 2015 staat op de site van Wahoo voor 350€.
Behalve mogelijkheid voor de Kickr Climb, led-indicatoren, improved power measerment en third party power meter support is er geen verschil denk ik met huidige model.
(En over de laatste 2 dingen ken ik niet zoveel, dus lijkt mij niet echt een meerwaarde)

https://eu.wahoofitness.com/devices/bik ... efurbished

Waarom zouden jullie een refurbished model wel of niet overwegen?

En bestaat er ook zoiets als sale voor indoor trainers? Bv. als het outdoor seizoen begint?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 08 mar 2018 15:51

Ik zie zo snel nergens nergens Bluetooth staan.
Volgens mij miste de eerste generatie die.

Ja, waarom wel of niet, is denk ik een financiële afweging. 200 eu minder dan een nieuwe maar wel refurbised, wat dat bij een dergelijke trainer dan ook mag zijn, geen idee

shellshock
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2017 11:50

shellshock 09 mar 2018 02:56

Staat bij de features onder dual band.:bluetooth en ant+

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 11 apr 2018 09:57

Ik ben ook wel benieuwd naar een soortgelijk antwoord. Ik kijk zelf niet naar refurbished, maar wel naar tweedehands. Scheelt bijna de helft. Ik train meestal buiten, dus wil er niet te veel aan uit geven. Ik heb alleen geen idee of het smart is om een smarttrainer tweedehands te kopen. Kan er veel kapot aan zo'n ding?

Elow
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 feb 2018 11:26

Elow 11 apr 2018 10:02

ic3d schreef: 11 apr 2018 09:57 Ik ben ook wel benieuwd naar een soortgelijk antwoord. Ik kijk zelf niet naar refurbished, maar wel naar tweedehands. Scheelt bijna de helft. Ik train meestal buiten, dus wil er niet te veel aan uit geven. Ik heb alleen geen idee of het smart is om een smarttrainer tweedehands te kopen. Kan er veel kapot aan zo'n ding?
Ik heb een nieuwe gekocht via de Canyon website, bij aankoop nieuwe fiets, met korting. Dus kan je niet verder helpen ivm refurbished. Op eerste zicht denk niet dat er heel veel kapot aan kan, maar je ziet ze (Wahoo Kickr Snap) niet zo vaak tweedehands staan.

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 11 apr 2018 14:27

Dank voor je reactie! Ik kan hem van een vriend van een vriend overkopen, hij vindt het binnen trainen zelfs met Zwift e.d. geestdodend en gooit het daarom in de verkoop. Ik ken die persoon verder niet en zal dus (gok ik) nergens terecht kunnen voor de garantie. Wellicht bij de fabrikant als ik geluk heb. Ik was dus benieuwd of dit soort apparaten snel kapot gaan.

Plaats reactie