Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Is deze drager wel verstandig?

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 09 apr 2018 16:17

Ik heb momenteel een drager op de trekhaak met de volgende frameklemming:
IMG_20180409_153819.jpg
IMG_20180409_153813.jpg
Voor de gewone alu en stalen fietsen die ik heb is dit uiteraard geen probleem, maar ik heb het tot nu toe met mijn dure carbon Italiaanse maatframe niet aangedurfd.

Wat is jullie mening? Hem gewoon hier op zetten en dan de klem op de ISP (ik heb geen lange zadelpen in de zitbuis) onder het motto 'had hij maar geen Casati Marte moeten worden' of beter een paar tientjes investeren in iets als dit: https://www.decathlon.nl/p/draagbeugels ... p-X8386351? De dakdragers heb ik namelijk wel voor mijn dakkoffer.

Het is in eerste instantie bedoeld om mijn racefiets even makkelijk mee te kunnen nemen als we naar mijn schoonouders gaan, want een stukje fietsen op de Veluwe is leuker dan de hele middag daar op de bank... ;) Daarvoor kan ik nu alleen mijn stalen gravelfiets meenemen, maar op de weg rijden dunne bandjes toch fijner.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

bartg
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 apr 2011 12:19

bartg 09 apr 2018 16:44

Zelfs Casati's zijn niet van peperkoek ;) . Ik vervoer mijn carbon karretjes ook altijd op een trekhaakdrager (Westfalia). Klem rond één van de framebuizen. Natuurlijk opletten bij het vastzetten van de klem : vast is vast genoeg en té is teveel. Maar dat geldt ook bij dunwandige aluminium frames. Eventueel wat beschermfolie tussen klem en frame om de lak te beschermen. Maar in dat verband minstens zo belangrijk : binnenkant klem en de overeenkomende plaats op het frame goed proper maken.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 09 apr 2018 17:04

Ik kan niet uit de foto opmaken hoe de klemming precies gebeurt, maar misschien is dit wel iets.


https://www.mantel.com/be/thule-carbon- ... gJ4S_D_BwE

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 09 apr 2018 17:30

De klemming gaat met een sjorbandje, misschien is onderstaande foto duidelijker. Daarmee kun je hem aardig strak aantrekken, maar niet zo strak als met een klem. Er blijft altijd wel wat beweging in zitten.

En hij is inderdaad niet van peperkoek, maar ik wil graag zo min mogelijk kans op schade hebben. Een Thule EasyFold XT 3 zou natuurlijk ideaal zijn (kan ik ook zonodig 3 fietsen mee), maar wel heel duur om alleen die Casati mee te nemen.
IMG_20180409_172435.jpg
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 apr 2018 17:53

Eerst een rubber matje rond je ISP doen.
Dan kan de sjorband deze niet beschadigen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 12 apr 2018 22:29

Gaan we proberen!
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Plaats reactie