Ik heb een fiets waarin ik Sram GXP bb86 lagers heb geperst. Heb daarvoor de juiste pers gebruikt. Er is montagepasta gebruikt en het betreft een carbon frame. Ik gebruik het icm een SRAM Red gxp crank. De lagers lopen er echter uit, heb ze al een keer terug erin geperst maar ze blijven eruit komen (zie foto). Iemand enig idee wat ik verkeerd doe/heb gedaan?
Trapaslagers lopen eruit
Na het plaatsen, zit dan alles wel vast? Of pas los na enkele ritten?
Ik zou verwachten dat de crank mee helpt de lagers op hun plaats te houden. Ik zie daarom niet direct van waar de beweging van de lagers komt.
Op de lagers komt normaal een afdekring - geen idee wat de juiste naam is; die toevallig niet vergeten?
Ik zou verwachten dat de crank mee helpt de lagers op hun plaats te houden. Ik zie daarom niet direct van waar de beweging van de lagers komt.
Op de lagers komt normaal een afdekring - geen idee wat de juiste naam is; die toevallig niet vergeten?
Eerste tekening is niet gxp (campa of fsa?). Dus niet te hard naar kijken.chrissiewizzie schreef: ↑10 mar 2018 14:00 ...
Kijk inderdaad even goed of je alle spacers en ringen hebt gemonteerd. En monteer met een juiste versie Loctite.
...
In de gxp/sram beschrijving toch nergens een referentie naar loctite? Dus hoe kan je dan weten welke versie? Sram zegt enkel 'vet'.
Op de eerste foto: ik zie geen lager eruit komen. Is dat niet de cup die eruit komt? Hoe ziet de andere kant eruit?
Alles ontvetten en droog er in persen. Althans zo heb ik mijn GXP in mijn Scott Foil geperst, en zeker effe controleren of je de juiste ring aan de juiste zijde hebt gemonteerd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Bij GXP (zoals volgens ontwerp) wordt het linkerlager geklemd tussen crank en asverdikking en rechts is vrij beweegbaar, daarom kan de linkercup eruit gaan lopen (bij pressfit) en moet je loctite en spacers toepassen ,logies tog?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Er is geen veerring bij sram. (Cfr de eerdere tekening en de verschillende crank van sram hier in huis).chrissiewizzie schreef: ↑10 mar 2018 16:27 Ik ga bijna denken aan een vergeten veerring die alles opsluit.
Update : ik denk dat ik fout ben...
Laatst gewijzigd door walter- op 10 mar 2018 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch beter inlezen Keezx. want het is egt nie logies !! Bij Sram GXP op een press fit systeem moet een veer ring aan de drive side gemonteerd worden. En dan de lagers er gewoon droog inzetten, gegarandeerd succes. Als er wat zand tussen je ingevette BB komt zoals het nu gemonteerd is , is dat geheid een 99 % kans op kraken.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Maar wat doet de locktite 641, die hier genoemd word. deze wordt toch alleen hard bij een metaal op metaal verbindingen en niet met plastic op carbon?
Ik weet dat je ook lijm hebt van locktite.
Inderdaad zijn er natuurlijk wel ringen nodig. en dan kan dit eigenlijk al niet gebeuren.
Welk merk lagers heb je?
@rene, C bear gebruikt de golfring niet maar gewoon een vaste kunstof ring. Ik monteer overigens zelf altijd wel de golfring. heb daar een beter gevoel bij en gaat altijd goed, het risico met een vaste ring is dat bij iets te weinig ruimte je de boel meteen klem zet.
Ik heb tot nu toe op mijn eigen fietsen en van maten altijd de cups droog gemonteerd en er kraakt bij niemand iets
Waar lezen we hier C Bearwasbeer2006 schreef: ↑10 mar 2018 19:47
@rene, C bear gebruikt de golfring niet maar gewoon een vaste kunstof ring. Ik monteer overigens zelf altijd wel de golfring. heb daar een beter gevoel bij en gaat altijd goed, het risico met een vaste ring is dat bij iets te weinig ruimte je de boel meteen klem zet.
Naambezet schreef: ↑09 mar 2018 00:34 Ik heb een fiets waarin ik Sram GXP bb86 lagers heb geperst. Heb daarvoor de juiste pers gebruikt. Er is montagepasta gebruikt en het betreft een carbon frame. Ik gebruik het icm een SRAM Red gxp crank. De lagers lopen er echter uit, heb ze al een keer terug erin geperst maar ze blijven eruit komen (zie foto). Iemand enig idee wat ik verkeerd doe/heb gedaan?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless