Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 28 feb 2018 09:21

Net een nieuwe Karoo op marktplaats op de kop getikt voor iets onder de normale prijs. Kijken hoe het gaat bevallen :-). Zal mn bevindingen hier gaan delen!
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 01 mar 2018 15:28

Zo 24 uur met de Karoo, kort mijn bevindingen van een oude 820 gebruiker:
-Scherm is echt formidabel, echt waanzinnig goed en intuïtief. Touchscreen werkt top, zelfs met handschoenen.

Setup is goed en snel. Makkelijk alles kunnen vinden en kunnen instellen. Uiteraard nog een paar punten van kritiek maar tot zover zeer enthousiast, terwijl ik eerst zeer sceptisch was. Routes importeren is echt piece of cake en maps zien er zeer mooi uit. morgen eerste rondje ermee rijden!
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

Toffel
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2017 19:54

Toffel 01 mar 2018 19:48

willem... schreef: 01 mar 2018 15:28 Uiteraard nog een paar punten van kritiek maar tot zover zeer enthousiast, terwijl ik eerst zeer sceptisch was.
Ik moet ook zeggen dat ik laaiend enthousiast ben (geworden).
Zeker bij het aanschouwen van volgende pagina, onder rubriek "SOFTWARE"
https://www.hammerhead.io/pages/karoo-support

Indien alles wat er hier beschreven staat kan worden waargemaakt, dan belooft het een prettig toestel te worden.
In afwachting zal het geduld nog wat verder op de proef gesteld worden...

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 02 mar 2018 02:21

Ik heb em nog niet maar wil er zeker een.

De Karoo heeft een mooie basis en enorm veel potentie. Wat ik geweldig vind is het "hoogresolutie" 4:3 schermformaat en een Android gebaseerd besturingssysteem.

Wbt de resolutie en schermformaat. Voor een 3.5" scherm is meer zeker niet nodig. Meer pixels aansturen kost alleen maar energie. De 4:3 verhouding is echt top. Met jezelf gecentreerd in positie heb je overzicht van je omgeving.
De Garmin Edge is vanaf de 800 met 3:2 alleen maar langer geworden. 5:3 voor de 1000 en 1030. Gelukkig is de 820 beter met 4:3 alleen is dat scherm veel te klein voor een kaart.

Als ze bij Hammerhead de kracht van de developers community gaan gebruiken wordt het echt top. De achterstand op Garmin en Wahoo zal dan snel verdwijnen (softwarematig gezien dan) Met Android als basis zal bijvoorbeeld ondersteuning van de app en bike computer app van Today's Plan niet heel ingewikkeld zijn.

Veel functies in de Karoo zijn denk ik in de basis niet zelf ontwikkeld. Dit zijn aangepaste bestaande apps/libraries. Spotify is een mooi voorbeeld. En verder offline routing en gebruik van map tiles.

Dat ik zo enthousiast ben over Android als basis is omdat ik de nodige Android apparaten heb geprobeerd als fietscomputer/navigatie. Het is gewoon bizar dat hardware van 2011 met Android 4.1 veel beter en mooier (ok, is een mening) werkt dan een recent apparaat als de Edge 820. Dit wel met een maar, het is zo als je geen gestructureerde trainingen doet.

De Karoo heeft een Quad-core ARM Cortex-A53 SoC. Vergelijkbaar met de kracht van lage midrange smartphones van een paar jaar terug. Helemaal prima! Krachtig zat.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mar 2018 09:16

Misschien de review van DC nog even lezen en dan je mening aanpassen over het feit dat ze Android gebruiken. Het is namelijk volledig dicht getimmerd en je merkt er als eindgebruiker niets van.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Toffel
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2017 19:54

Toffel 03 mar 2018 08:00

Vanmorgen stond er een software update klaar.
Blijkbaar is de hoogtemeting geïntegreerd (wel nog in een beta-fase).
Wanneer de sneeuw en het ijs hier gesmolten is wil'k dat wel eens testen... (hoewel hier geen bergen zijn!)

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 03 mar 2018 11:10

Iemand een idee of de karoo in de Canyon Garmin mount past (endurace 2017).
Zoiets:

Afbeelding

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 03 mar 2018 12:02

volgens mij past die niet.. te kort. ik meen dat voorbij te zien hebben komen of op de site van dc of op de fb van hh
:winkthumb:

danclo
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2014 21:19

danclo 03 mar 2018 13:23

Ik heb deze vraag op het hammerhead forum gevraagd daar ik dezelfde fiets heb en blijkbaar gaat dit perfect
https://www.facebook.com/groups/1874465 ... &ref=notif
Laatst gewijzigd door danclo op 04 mar 2018 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 03 mar 2018 14:14

Ik dacht even dat ik gek werd en heb even gezocht.. dit is wat ik hier https://www.dcrainmaker.com/2018/02/ham ... view.html/ gelezen heb:

“The device is virtually the same length as a Garmin 1000, but is wider. This means it might not fit on all existing mounts (for example on my Canyon Garmin mount when I come to twist/mount the Karoo, it rubs on the stem as the mount is not quite long enough. ”
:winkthumb:

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 03 mar 2018 19:43

hendrikjan schreef: 03 mar 2018 14:14 Ik dacht even dat ik gek werd en heb even gezocht.. dit is wat ik hier https://www.dcrainmaker.com/2018/02/ham ... view.html/ gelezen heb:

“The device is virtually the same length as a Garmin 1000, but is wider. This means it might not fit on all existing mounts (for example on my Canyon Garmin mount when I come to twist/mount the Karoo, it rubs on the stem as the mount is not quite long enough. ”
Yep je gaat de stuur raken....

Overigens gisteren grote update, hoogte nu ook beschikbaar :)
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 04 mar 2018 22:04

amclassic-fan schreef: 02 mar 2018 09:16 Misschien de review van DC nog even lezen en dan je mening aanpassen over het feit dat ze Android gebruiken. Het is namelijk volledig dicht getimmerd en je merkt er als eindgebruiker niets van.
Er zijn al meerdere personen die reeds verschillende Android-apps (zowel fiets-
navigatie- tot weerapps) op hun Karoo geïnstalleerd hebben, die het perfect doen.
Dus die opmerking van DCR klopt niet.
Wel niet meteen geschikt voor weinig computertechnische personen, maar hun Androidversie blijkt redelijk open en aanpasbaar te zijn voor wie er kennis van heeft.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Plaats reactie