Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 10 feb 2018 19:31

Vandaag de laatste rit gemaakt voor mijn 50ste levens jaar,na afloop appeltaart bij ons thuis gegeten.
Onderweg een paar brm Zwolle deelnemers gepasseerd o.a 1 met een prachtige Genesis fiets.
Op de weg van Deelen naar Hoenderloo.
https://www.strava.com/activities/1400767064
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 10 feb 2018 20:20

Ik ben in juli aan de beurt. Ik word dan 50, en dan zit m'n vijftigste levensjaar er al op!

mvalkier
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 mei 2012 09:12
Locatie: Den helder

mvalkier 11 feb 2018 11:06

Gisteren even een kort rondje gepland om mijn nieuwe zadel in te rijden, het werd er uiteindelijk een rondje van ruim 100km, het was tenslotte mooi weer.

https://www.strava.com/activities/1400970904
Cervelo S3 en een Open U.P.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 11 feb 2018 17:43

Eigenlijk niet verwacht om vandaag buiten te trappen, gezien de weersvoorspellingen.
Toch tegen 10:00u op de crosser gestapt (dit na 2 MTB ritten woensdag/vrijdag van elke 5 uur) om paar uurtjes op de weg te trappen. Begon ook niet echt 100% fris, ook vanwege Grolsch winterbok zaterdagavond :oops:
Vanuit Soest via Maartensdijk richting de Loosdrechtse plassen, via Abcoude, Vinkeveen, Breukelen, Tienhoven, Westbroek en vliegbasis Soesterberg weer terug.
Kwam er al snel achter dat de wind vandaag mijn grootste "vijand"was en vooral op het verste punt werd in onderhand gek van die tegenwind. Met krap 18 km/u tegen de wind in beuk, niet direct mijn hobby. Maar ze zeggen dat je er sterk van wordt, duszzzz wie weet.
Later gelukkig weer wind mee, maar fijne was er wel af.
Maar na dik 4:05u trappen stond er toch nog 107,8 km op de klokken en prima zo voor vandaag.

Afbeelding
Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1402447881
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 13 feb 2018 08:20

Omdat ik alweer voor het werk naar Las Vegas moest, zondag maar weer een fietsje gehuurd om hier rond te fietsen.

Van te voren even gechecked wat er zoal te huur was, vorig jaar een Specialized (carbon met waardeloze onderdelen erop, zadel kon niet hoog genoeg) en een BMC (Alu met ook alweer waardeloze onderdelen erop, stuurpen omhoog, reflectors in de wielen + voor + achter) gehuurd, dus dat ging het niet worden dit jaar.

Omdat ik vorig jaar de maand ervoor in San Diego een leuke Giant had gehuurd daar maar eens op gezocht, en jawel hoor, sinds zomer vorig jaar zit er een Giant Store (Zuid Las Vegas) die ook verhuurd. Het werd dus een Giant Defy Advanced 2 met Disc brakes in XL.


Omdat ik zaterdag avond laat aan kwam (na bijna 24uur op pad te zijn van thuis tot het hotel in Las Vegas, geen directe vluchten vanaf Schiphol), meteen naar bed in het hotel.

Volgende ochtend (zondag) op tijd opstaan voor het ontbijt (beperkt tot 3 pancakes) en vloeibaar ontbijt van Sportvoeding Webshop.
Mocht blij zijn dat die nog in de koffer zat want de TSA had de koffer opengemaakt ter inspectie (je weet maar nooit wat er in die verpakking zit natuurlijk). De carboloader verpakking (die al open was thuis) leek wel heel erg leeg ineens, grrrrrr ^&$%^&$$%#@

Meteen het fietspak aan, arm+ beenstukken (het zou maar 17 graden worden), en een Uber besteld. Die komt je dus gewoon op de interne parkeerplaats van het hotel oppikken. Deze keer een huisvrouwtje met een Mazda 2, hahaha.
Gelukkig heeft de Uber-app ook meteen navigatie want ze wist niet echt de weg naar de Giant Store te vinden.

Aldaar aangekomen om 10:01 (ze gingen om 10:00 open, dus goed getimed) werd ik meteen geholpen met de vraag 'You have come to pickup your rental bike !'.

Mooie zaak, alles nieuw en alleen Giant fietsen, op de website leek de zaak alleen veel groter, creatieve fotograaf zullen we maar zeggen.

De Giant Defy in XL werd uit het rack gehaald en op de montage standaard gezet, met daarachter een wand met ALLE PARKTOOLS die er zijn !!!! (kwijl kwijl).

Toen pakte ik even mijn rugzakje uit met te monteren spulletjes, 'Ypu have come prepared man !'
Zadel, pedalen, cadans magneet, wielmagneet, garmin mount, voorlicht/achterlicht, speed/cadanssensor.
Mocht gewoon zelf assisteren met de montage 'Your a seasoned cyclist man !'

of ik de zadelhoogte wist (dacht 103,5cm, maar bleek later 106cm top zadel, hart pedaalas), maar zeg ik, de zadelpen moet gewoon tot max, anders pas ik niet.

Op zoek naar een rolmaat met cm's erop ipv inches, en ja hoor: 103,5cm past makkelijk.

Dan het stuur en de stuurpen, hmmm 5cm spacers en ook nog omhoog, dat gaat niet werken. Alle spacers ertussen uit en boven de pen gezet, dat lijkt al beter.

Ik vrees dat het nog niet gaat passen maat besluit toch maar te gaan, ben van plan om 140km te rijden naar Mount Charleston (2250m hoog) en weer terug.

Nadat ik op de fiets ben gestapt voelt ie toch wel heel klein aan, en ik herinner me weer dat het 106cm moest zijn, dus zadelpen omhoog. Tevens zit het stuur wel erg hoog, dus ook de pen nog even omgedraait (wel een gepiel, al die kabels ertussen met mijn multitool is een gepriegel).

10 min later ben ik alsnog op weg, zo'n 30km voor ik de stad uit ben !!! En bijna alleen maar rechtdoor (USA = square blocks).

Om de 2-3 km een stoplicht, soms op groen, meestal op rood. Maar rechtsaf is altijd vrij (op eigen risico), dus na de 2e keer rood ga ik rechtsaf, steek over en dan weer rechts, dit is 9/10 keer sneller dan wachten.

Tot mijn verbazing zie ik onderweg nog een IKEA, die zitten dus echt overal tegenwoordig.

De 4e keer dat ik dit doe zie ik net nadat ik oversteek een vette POLICE truck achter me, ze kijken wel maar komen NIET achter me aan, blijkbaar valt dit nog net binnen acceptabel gedrag hier.

Als ik eindelijk de stad uit ben zie ik net een wielrenner voor me de weg op draaien, in zijn korte broek nog wel. Ik geef iets gas bij (29km/u gemiddeld tot nu toe met veel zijwind) maar ik kom geen steek dichterbij, hmm, straks maar eens zien als we aan de klim gaan beginnen.

Dan kom ik op de kruising in North Las Vegas waar de weg naar Mount Charleston begint, linksaf. Helaas is de andere wielrenner hier rechtdoor gegaan, dus dat word niet samen omhoog fietsen.

De klim is relatief goed lopend (4-7% max), alleen wel heeeeeeeel lang (34km tot de top).

In het begin is de wind vanaf links en al vrij stevig, ik doe rustig aan want het is nog lang, 18km/u, nog net op het buitenblad.
Dan kom ik tussen de bergketen te fietsen en draait de wind naar pal achter, da's lekker maar tegelijkertijd wordt het ook steiler (van 4% naar 6%) waardoor de snelheid iets zakt tot 17km/u.
Het bordje met 'Elvis Alive Rd' zie ik niet meer staan, maar de parkeerplaats om je sneeuwkettingen om te leggen is er nog wel (het waarschuwingsbord is wel omgedraaid, dus vandaag geen sneeuw op de berg !).

Ook nu kom ik weer een vette POLICE truck tegen, maar die negeert me volkomen deze keer (ik rijd warempel netjes aan de rand van de weg). Er komen me nog 2 wielrenners tegemoet bergaf, waarvan 1 in een korte broek. Hoewel het hier warmer is dan thuis, vind ik 16 graden eigenlijk iets te fris voor kort/kort, vandaar mijn arm+beenstukken.
Uiteindelijk krijg ik het toch ook wel erg warm, die rugwind en de volle zon erop doen me besluiten om de armstukken af te doen. En een paar km later gaan ook de beenstukken af, dat voelt lekker zo in de winter !
Helaas vergeten om zonnecreme op te smeren, hopelijk verbrand ik niet zo.

De weg heeft een paar keer een knikje erin, maar is nooit lang vlak/bergaf, wel even lekker de druk van de benen af.
Dan zie ik in de verte de Spring Mountains Visitor Gateway, daar vlakt het mooi even af en ben ik er bijna. Ondertussen moet ik trouwens wel op de tijd letten, de Giant Store is namelijk om 17:00 dicht (het is immers zondag, dus mogen ze eerder naar huis ipv 19:00 door de weeks). Ik heb uitgerekend dat ik om 14:30 moet omdraaien om op tijd terug te zijn, dat word krap aan om de top te halen.

Helaas haal ik de top net niet, dat is nog 3km, en naar schatting 10-12min. Helaas weer niet gehaald (vorig jaar lag er sneeuw).

Handschoentjes aan, arm+beenstukken weer aan en als een speer naar beneden. Nog even om water gebedeld bij de Visitor Gateway (een echte Ranger hielp me aan drinkwater, echt cool).
Ondertussen zijn er wat wolken aan de lucht gekomen waardoor de afdaling weer fris wordt, op de Garmin zie ik ook dat het maar 8 graden is nu, wat een verschil met bergop zeg. Ondanks de tegenwind haal ik nog wel de 55km/u op sommige stukken, en omdat niet zo bochtig is hoef niet eens de remmen te gebruiken.
Het laatste stuk van de afdaling kom ik weer tussen de bergwanden uit en krijg ik weer zijwind, deze keer van rechts. Was er al op voorbereid en gelukkig is het hier weer iets warmer.

Dan bij de grote kruising weer terug naar rechts richting Las Vegas, gelukkig is het bijna alleen maar rechtdoor nu, want de Garmin 820 is bevroren. Dus maar even Komoot op de iPhone gestart en die laten praten tegen me.
Het schiet op zich wel op, maar al die stoplichten kosten toch wel erg veel tijd, zoveel zelfs dat ik me moet haasten om nog voor 17:00 terug te zijn bij de Giant Store. Dus de laatste 10km nog alles eruit geperst (ipv rustig uitfietsen), en jawel om 17:01 sta ik voor de deur: 'Great Timing man, spot on !'

Als ik de fiets inlever vraag ik of ik alles erop mag laten zitten aangezien ik donderdag nog een keer de fiets huur, 'Sure man, no problem, I will clean the bike for you so can ride it again on thursday'.

Op dat moment komt er nog een vaste klant voorbij, dus de zaak blijft nog een paar minuten langer open. Kan ik mooi even de gympen aan doen en de rest in mijn rugzakje doen.
Heb je nog wat proteine repen vraag ik 'Sorry, just energy bars and stuff like that, but the 7Eleven will have what you need'.
Die zit aan de andere kant van de kruising, dus loop ik daar even rustig naartoe. En jawel, ik vind er zowel een Protein Bar alsook een Nesquick Chocolademelk met 'Extra Protein', daar wordt ik wel even blij van als choco monster.

Terwijl ik daar naar buiten loop en me afvraag hoe ik aan een Uber kom (geen data in de USA in mijn iPhone van de zaak), zie ik een Taco Bell restaurant, hmmm dat wilde ik deze week ook nog wel even doen, Mexicaans eten.
Dus daar naar binnen, 5 min staan te treuzelen omdat de keuze reuze is (haha, dat rijmt ook nog). Dan een menu besteld met veel kip ('shredded') voor de eiwitten. Terwijl ik dat zit op te eten (en stiekem mijn Nesquick wegtik) maar even aangemeld op de Wifi en een Uber besteld. Die is vlakbij (7min), dus nadat ik mijn eten op heb ga ik buiten staan wachten op een Ford Focus (staat er mooi bij als je een Uber besteld hebt).
Blijkbaar is het lastig vinden, want het duurt iets langer, aan de andere kant van de 4 baans weg (met talud ertussen) zit ook een Taco restaurant (Del Taco).
Dan heeft de dame me gevonden en kan ik instappen. Omdat ik ook nu weer een Uber pool heb gekozen moet ze nog iemand oppikken (waardoor de rit voor mij goedkoper is maar wel langer duurt). Ook nu is de Uber app de redding voor de chauffeur, want het is in een 'gated community' met allemaal kronkelstraatjes erin.

Uiteindelijk word de 2e passagier afgezet op de plaats van bestemming en ik daarna in het hotel.

Wat mij betreft weer een leuke rit in de zon, op naar de volgende op donderdagmiddag !

Foto's volgen nog !
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 13 feb 2018 16:07

Vandaag een beetje op de CX door het Amsterdamse Bos,nou ja bos❓gereden en weer lekker wandelaars die op het fietspad lopen de stuipen op het lijf gejaagd 😀👍
https://www.strava.com/activities/1405559995
Bijlagen
F2C8B887-08C6-4917-927D-8DE236804C0C.jpeg
FD11E0B3-D8D7-46FC-B5EA-BFE9A9A892B8.jpeg
89ED64D5-2674-4B41-8876-FC8786AD6DC7.jpeg
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 13 feb 2018 16:50

Vandaag een avonddienst, dus een mogelijkheid om in de ochtend met de fiets naar het werk te gaan. Normaal kortste route is 60km maar tijd zat om langer te fietsen. Dus ben om kwart over 9 vertrokken, na de ergste kou toen de zon lekker aan het schijnen was. De wind viel me vies tegen, best hard en vooral een flinke windchill daardoor. Vanuit Breda eerst naar Galder en vervolgens via Baarle-Nassau naar Poppel (Be). Daarna door de Brabantse Kempen naar Veldhoven om bovenlangs het vliegveld Eindhoven langs naar de eindbestemming te gaan. Ik was blij dat ik er was, conditioneel was het een prima rit. Lekker tempo gereden en de benen voelde prima... Alleen mijn handen werden op een gegeven moment koud, en dat ging niet echt meer weg. Dus met ijsvingers onder de douche gestapt, zeer vervelend! Maar gelukkig ging het vrij snel over.

https://www.strava.com/activities/1405404289
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 13 feb 2018 17:11

Vandaag maar weer eens gefietst zijn er 59 km geworden. Niet echt veel maar omdat er zo'n stevige wind stond had ik later geen gevoel meer in de vingers. Toen ik thuis was waren mijn vingers sneeuwit en zonder gevoel. Ondanks dat ik toch dubbele handschoenen aan had getrokken. Door de wind was mijn gemiddelde om te huilen.
Binnenkort wissel ik de Schwalbe Marathon banden voor de Continentaal 4000S. .
Ghost Nivolet 6LC

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 13 feb 2018 18:43

rustig aan beginnen dit jaar. was koud vanmorgen. Rustig rondje door de polder. Helaas toch weer veel last van rug en kuit, gaat niet echt over...gaat alleen maar slechter, maar kan komen omdat ik mijn zadel een halve centimeter omhoog/naar achter heb gezet om eens een langere reach te proberen.

https://www.strava.com/activities/1405355006#kudos

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 13 feb 2018 19:15

Update: de nieuwe banden voor de racefiets die nog in mijn kast liggen zijn de Continental Grand Prix. :roll:
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 13 feb 2018 20:41

Mooi verslag Bigfloor. Het begint inmiddels een leuke traditie te worden! :like:

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 13 feb 2018 20:46

Vandaag ben ik op de koffie geweest bij mijn ouders (32 km enkele reis). Flinke wind tegen, en het was nog vroeg, dus koud.

Daar aangekomen een kop koffie, en toen met mijn vader een wandeling door een klein natuurgebied in de buurt, omdat ik daar met mijn klas binnenkort op excursie ga. Ik heb wat foto's gemaakt, en informatieborden gelezen, omdat ik een serie vragen op papier wil zetten voor mijn leerlingen.
Daarna lekker geluncht, en toen met een omweg naar huis, De laatste twintig kilometer had ik wind mee, en die heb ik met een gemiddelde van 40 km/h afgehaspeld.

https://www.strava.com/activities/1405651915

Plaats reactie