Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2017/2018

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 feb 2018 13:10

fiedoo schreef: 02 feb 2018 17:52 ...............
Wat Wuyts betreft, 'k al een paar keer er speciaal op geluisterd en 'k vind niet dat hij lyrischer doet over van aert dan over VDP maar bvb nu zondag op het WK kun je toch moeilijk verwachten dat hij voor VDP gaat supporteren of hij wordt nog uit belgie verbannen. :-)
Vandaag Sophie DeBoer als studiogast op sporza bij de voorbeschouwingen van de dameswedstrijden. :like:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 feb 2018 18:24

Blijkbaar toch wat organisatorische problemen daar: na het incident Nys-VanderPoel in de week nu security die er op los slaan:


Toen haar broer Kevin en haar mecanicien Dieter Clerx zijn zus Sanne meteen na
de finish wilden feliciteren aan het podium werden ze hardhandig tegengehouden
door de security.
In het tumult nadien kreeg ook de vrouw van Philip Roodhooft, manager van de
ploeg van Sanne Cant, een flinke klap.
Waarna de situatie helemaal escaleerde.
Philip Roodhooft werd door één van de securitymensen vastgehouden en kreeg
van een andere beveiligingsagent een vuistslag vol in het gezicht.
Vervolgens werden de broers Christoph en Philip Roodhooft en onder andere
bondscoach Sven Vanthourenhout hardhandig in een tentje gesleurd en
vastgehouden.
De gemoederen raakten dermate verhit dat de broers-Roodhooft uiteindelijk
geboeid werden afgevoerd.
Omstaanders wezen vooral de veiligheidsdiensten met de vinger. Die zouden
veel te brutaal te werk zijn gegaan.
“Compleet onverantwoord hoe die security tewerk ging”,

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2018 18:25

Niemand die heeft gekeken?
Was mooi duel, dacht even dat SC het niet zou gaan redden. Goed ingedeeld zo te zien.
Parcours is loodzwaar! Benieuwd naar morgen. De sterkste gaat winnen, dit is geen racebaan.
Less is bore

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 03 feb 2018 18:30

daniel1975 schreef: 03 feb 2018 18:25 Niemand die heeft gekeken?
Was mooi duel, dacht even dat SC het niet zou gaan redden. Goed ingedeeld zo te zien.
Parcours is loodzwaar! Benieuwd naar morgen. De sterkste gaat winnen, dit is geen racebaan.
Ja, gekeken! SC verdiende winnares, maar had het Katie Compton net zo gegund.

Het was Heel. Veel. Lopen. En ook een paar keer goed omhoog klauteren. En stoempstukken. Man, dat is gewoon slopend.

Benieuwd naar morgen. Ga ter plekke kijken. Hup Mathieu!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 feb 2018 18:34

Ik ga niet ter plekke kijken. Erg jammer dat ze de dames en de heren uit elkaar hebben gehaald. Nu kun je op zondag maar twee wedstrijden kijken.

De Nederlandse dames kwamen er niet echt aan te pas. Jammer dat Compton niet won. Ik had het haar na al die jaren ook wel gegund. Maar, een verdiende en terechte wereldkampioen. Hopelijk kunnen we dan morgen ook van de elite mannen zeggen.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 03 feb 2018 18:37

robbebopper schreef: 03 feb 2018 18:34 ..., een verdiende en terechte wereldkampioen. Hopelijk kunnen we dan morgen ook van de elite mannen zeggen.
Waar slaat dat nu op? Is er een manier dat dat bij de mannen het niet 'verdiend' zou zijn?

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 feb 2018 18:52

Ho ho, rustig aan. Wat heb ik verkeerd gezegd?

Ik hoop alleen dat er geen mechanische pech aan de wereldtitel ten grondslag ligt. Degene die morgen wint zonder te profiteren van pech van een ander, moet wel goed zijn. En is dan een terechte winnaar.

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 03 feb 2018 19:05

+1 Beetje misplaatste reactie van walter-

Volgens mij is het al eerder aan de orde geweest, maar kunnen we aub gewoon de renners bij naam noemen ipv die ridicule afkortingen ?
Sanne Cant, van harte gefeliciteerd, en morgen duimen voor Matthieu van der Poel.
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 03 feb 2018 19:07

Mechanische pech is voor mij een volwaardig onderdeel van de sport. Renners/ploegen kiezen om met bepaald materiaal te rijden of dat op een bepaalde manier af te stellen of te onderhouden.
In de materiaalkennis is de kunde van renner en ploeg net zo belangrijk. Als je als renner/ploeg op kennis geklopt wordt maakt dat de andere net zo een goede kampioen.
En als renner kies je bepaalde risico's op valpartijen te nemen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik iemand pech toewens. Alleen dat ploegen en renners pech wel in de hand hebben.
Zoals vorig jaar: niet de fysiek beste renner won; wel die met de ploeg met de meeste kennis. Het een gaat niet zonder het andere.

Als je dat soorten pech niet aanvaard als onderdeel van de sport, moet je een niet mechanische soort opzoeken.

Walter

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 03 feb 2018 19:18

wido schreef: 03 feb 2018 19:05 Volgens mij is het al eerder aan de orde geweest, maar kunnen we aub gewoon de renners bij naam noemen ipv die ridicule afkortingen ?
+1

Sommige discussies zijn hierdoor nauwelijks te volgen.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 feb 2018 19:31

walter- schreef: 03 feb 2018 19:07 Mechanische pech is voor mij een volwaardig onderdeel van de sport. Renners/ploegen kiezen om met bepaald materiaal te rijden of dat op een bepaalde manier af te stellen of te onderhouden.
In de materiaalkennis is de kunde van renner en ploeg net zo belangrijk. Als je als renner/ploeg op kennis geklopt wordt maakt dat de andere net zo een goede kampioen.
En als renner kies je bepaalde risico's op valpartijen te nemen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik iemand pech toewens. Alleen dat ploegen en renners pech wel in de hand hebben.
Zoals vorig jaar: niet de fysiek beste renner won; wel die met de ploeg met de meeste kennis. Het een gaat niet zonder het andere.

Als je dat soorten pech niet aanvaard als onderdeel van de sport, moet je een niet mechanische soort opzoeken.

Walter
Ik mag als supporter toch wel de hoop uitspreken dat het aan gaat komen op de sportieve prestatie? Ik snap ook wel dat de mechanische kant een onlosmakelijk onderdeel van de sport is. Maar eerlijk gezegd vind ik het mooier als alle deelnemers de kans krijgen om hun echte niveau te laten zien.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2018 20:37

+1
Ik hoop ook dat alles heel blijft en dat het gewoon man tegen man wordt.
Less is bore

Plaats reactie