Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag (weer) niet gefietst in 2018

hayes

hayes 31 jan 2018 13:41

Dank je wel :D

Ik ben zwaar allergisch aan huisstofmijt. Daardoor heb ik veel taai slijm. Daar neem ik medicijnen voor. Dat slijm moet er soms middels een deftige hoestbui uit.
Iets te heftig gehoest blijkbaar ;)
(sorry voor de minder smakelijke details)

Vandaag al een stuk beter. Heb een warmtepleister op de geteisterde plek. Dat helpt behoorlijk.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 03 feb 2018 04:01

Edit

Zie laatste bericht van mij.



Sterkte tumtumtum. :winkthumb:
Laatst gewijzigd door Bredalp op 06 feb 2018 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LoneWolf
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 nov 2015 13:22

Gebruikersavatar LoneWolf 03 feb 2018 09:27

Net ook besloten om toch maar niet te gaan vandaag.
Geen dip, maar vanwege :? kans op gladheid. Liever een keer te voorzichtig dan enkele weken of maanden herstellen van een blessure.

@ Bredalp: Sterkte met je "dip". Ik kan je depressie niet oplossen, maar weet wel hoe lekker het is om al fietsend even nergens aan te denken en je kop even helemaal leeg te maken. Misschien geeft je dat juist weer wat energie om uit het dal te klimmen.

Soms lig ik nog lekker in m'n bedje en twijfel om te gaan. De beslissing om te gaan is dan vaak gemaakt zodra, of juist doordat, ik uit bed stap.
Ik heb mijzelf er echter ook al eens op betrapt dat ik was opgestaan maar nog twijfelde om wel of niet te gaan. Even later bedacht ik me al fietsend: "Hey, ik ben toch gegaan". :P

Ik heb hier ook al eens gelezen:
"Ik heb achteraf vaak spijt als ik niet ben gaan fietsen, maar heb zelden spijt als ik wel ben gegaan."

Afbeelding
Keep On Harking !

swartsz
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2016 19:34
Locatie: Tiel

swartsz 03 feb 2018 09:58

Volgende winter staat hier 100% zeker een fiets trainer. Want ik denk dat ik dat wel ga doen. Kan ik s’avonds, als het buiten donker is, lekker ff een uurtje pakken
Dit kan ik zeker aanraden! er zijn de afgelopen maanden veel dagen geweest dat ik mij hetzelfde voelde, zeker 's avonds na een dag hard werken met veel frustraties en woede. Eerst even thuis proberen tot rust te komen en daarna op de trainer stappen. lukte het niet tot rust te komen, dan was het tijd voor een interval sessie en elke keer voelde ik mij een stuk beter als ik van de fiets stapte....een gevoel dat ik iets bereikt had (een stapje dichter bij het nieuwe fietsseizoen en de gedachte dat ik dan fitter zal zijn als het weer het weer toelaat om buiten te gaan fietsen). Al had ik maar een half uurtje gefietst.

Als mijn eigen gedachten mij in de weg zitten, probeer ik steeds de zin "ik ga fietsen" er tussen te krijgen en meestal zit ik dan een paar minuten later op de fiets maar gun mezelf ook de rust als het een keer een dag niet lukt om me er toe te zetten om te fietsen. Dat is niet falen maar ook onderdeel van de training.

Een ander ding wat mij helpt om te blijven fietsen is iets heel kleins maar werkt bij mij wel: ik heb mijn"goede" fiets in de huiskamer staan en krijg steeds een glimlach op mijn gezicht als ik er naar kijk en dat spoort mij ook aan om te blijven trainen.
Apex Chase 2017 & Focus Culebro 4 2014

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 03 feb 2018 11:18

Ik herken dit met die dip. Daarom ga ik ook als het slecht weer is buiten even wandelen. Dat helpt mij een beetje tegen die zwaarmoedigheid. Aangekomen ben ik ook omdat ik nu veel minder fiets in de buitenlucht.
Heb wel een fietstrainer van Elite maar toch is buiten fietsen duizend keer mooier.
Ghost Nivolet 6LC

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 03 feb 2018 11:27

Integere en eerlijke (de laatste)bijdrages.+1

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 feb 2018 11:35

Het is de laatste weken dan ook erg slecht, lees deprimerend herfstweer geweest. Een mooie winterdag vind ik prachtig. Zon, blauwe lucht. Dat het dan koud is vind ik prima. Deze winter lijkt meer op een herfst.

Zelf ook weinig tijd om te fietsen. Druk op het werk en zit middenin in een verhuizing... Komt wel weer!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2018 11:58

Bij mij ging het de laatste jaren prima met de winterdip. Zoals bekend ben ik geen liefhebber van slecht weer, maar in de winter kan ik het redelijk goed hebben.
Echter dit jaar kost het mij enorm veel moeite. Zo extreem grijs en nat is het in geen jaren geweest en ik heb daar toch wel last van. Ik kan het niet opbrengen om wéér in de miezer of met een zeiknat wegdek de grauwe wereld op de fiets te stappen.
Ik ben echt aan het aftellen naar een beetje lenteweer. Net als Havana kan ik wel oprecht genieten van een mooie zonnige winterdag. Die kou kun je je op kleden en de wereld ziet er zoveel mooier uit.
Less is bore

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 03 feb 2018 14:06

Bredalp gewoom een niet te dure smart trainer kopen.
Het fietsen zal je goed doen en lekker op zwift gaan rijden
Kan het ook niet opbrengen om buiten met zout en regen elke keer fiets schoon te maken
Maar geniet toch van 3 tot 4 keer per week op zwift te rijden
Net weer 3.15 minuten een endurance tocht van 100 kilometer gereden

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 03 feb 2018 14:14

Mooie openhartige bijdragen zeg.
Ik had vanmorgen een klein fietstochtje in de planning, maar rond half 10 was het nat en regenachtig. Ook buienradar gaf een beeld met lichte regen en sporadisch wat droge plekken. Toen maar de plannen opzij gezet en ben ik een brood gaan bakken. Eind van de ochtend bleek het toch ruim een uur droog te zijn gebleven, zelfs met zonnetje erbij.... :? Achteraf toch jammer dat ik niet opgestapt ben. Rest van de dag/weekend zit helaas vol met andere bezigheden. O ja, zelfgebakken broodje maakt het wel weer goed ;)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 03 feb 2018 20:14

Dankjewel mensen, voor deze mooie berichten. En beterschap squeezer. :winkthumb:

Nouja.... op naar de lente dan maar he haha;-).

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 04 feb 2018 18:09

Sprak een hovenier en die gaf aan dat de grond al sinds september niet meer echt droog is geweest. Had hij nog nooit meegemaakt. Ik ben ook he-le-maal klaar met die regen.

Plaats reactie