Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote winterschoenen topic

Gebruikersavatar
Ritsuke
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 mei 2015 09:46
Locatie: België
Contact

Gebruikersavatar Ritsuke 19 dec 2017 18:00

Heerlijke input waarvoor dank. Ik ga het eens proberen met skikousen want voetbalkousen heb ik niet liggen. :p

PieterHen
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2018 13:36

PieterHen 01 jan 2018 13:42

Heeft er iemand ervaring of kennis van de Mavic Crossmax SL Pro Thermo. Ik ben ook op zoek naar een goede winterschoen en kwam deze tegen. In enkele test kwam dit paar er als beste uit, in andere dan ook weer niet.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 01 jan 2018 18:53

ik zoek een paar goeie winterschoenen voor als het hard regent. Zeg maar zoals in de afgelopen weken. Schoenen die niet inregenen. Naar mijn idee moet er dan een soort flap ofzo om je enkels gaan.
Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met overschoenen die goed afsluiten en die je over je winterschoenen heen kunt doen?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 jan 2018 14:23

Ik gebruik mijn Northwave winterschoenen (ik heb zowel de MTB als de weg versie) en heb sinds kort de gaiters van GribGrab:
https://www.futurumshop.nl/gripgrab-cyc ... isex.phtml

Doet zijn werk blijkbaar goed (zondag een MTB ritje van 5u gedaan door extreem nat terrein en compleet droge voeten, ik had een korte broek aan)
Afbeelding

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 07 jan 2018 20:38

Iemand ervaring met de northwave Flash TH? https://www.mantel.com/be/northwave-fla ... e-schoenen Lijkt me een normale schoen maar is die dan ook waterdicht onderaan? Het is vooral voor in regenachtig weer te fietsen (waar dan ook veel opspattend water is); Zijn er verder nog vergelijkbare schoenen want zoeken op winterschoenen is niet altijd gemakkelijk :)

Of ga ik beter voor de northwave flash gtx schoenen?: http://www.wiggle.nl/northwave-flash-gt ... sschoenen/

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 07 jan 2018 21:33

Ik heb de flash TH vandaag getest en met overschoenen en skisokken aan bleven mijn voeten gedurende de 7 uur durende rit lekker warm.
Volgens mij zijn deze schoenen niet helemaal waterdicht, maar vooral warmer als normale schoenen.

Voor echt natte ritten is die andere volgens mij meer geschikt, die heb ik in de duurdere extreme uitvoering.
Die kost bij Hopmans €195 https://www.hopmansfietsgigant.nl/assor ... rschoenen/

De gewone flash gtx hebben ze bij Hopmans voor €160.

Mocht je toevallig maat 47 hebben, de flash TH hebben ze bij Futurmshop voor€83 https://www.futurumshop.nl/northwave-fl ... eren.phtml.

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 15 jan 2018 20:16

fietsslak schreef: 03 dec 2017 16:25 Vorige week de Shimano MW5 eens getest in een 'leuk' regenbuitje (lees: half uur door een regenbui naar het werk). Resultaat: sokken en binnenkant schoen compleet doorweekt (als in: sokken uitknijpen en er loopt een straaltje uit).

Ondanks Sportful Norain beenstukken over GripGrab gaiters, en die weer over de schoenen.

Schoenen zijn nu als ' defect' retour met verzoek tot omruilen. Even afwachten of de leverancier het daarmee eens is; per mail liet men weten dat deze schoenen een flinke regenbui zouden moeten kunnen doorstaan.

Wel lekker warme schoenen, die Shimano's.
Nou....
Het heeft even geduurd, maar ze zijn terug. Met een briefje: deze schoenen zijn niet geheel waterdicht, maar ‘geschützt’ tegen regen en ‘Spritzwasser’.
Dus blijkbaar niets mis mee en terug naar de klant.
Toch beetje jammer. Dacht ik een paar forenzenschoenen voor de winter te hebben...
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!

Gebruikersavatar
vrije rijder
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 okt 2013 19:03
Locatie: Den Burg Texel

Gebruikersavatar vrije rijder 16 jan 2018 17:00

ik heb de Crono CW1 Race, en dat zijn heerlijke schoenen.
ze zitten wel iets ruimer als mijn normale schoen maar dat heeft als voordeel dat je warme voeten houd.
te koop bij bikeshoe4u.nl
there's evil in the air and thunder in the sky.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1643
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 20 jan 2018 10:26

Iemand ervaringen met de Northwave Flash of Raptor TH?
Zijn dit nu meer schoenen voor de herft/milde winters? Ik ben nog op zoek
naar een 'redelijk all round' setje schoenen voor erbij.
Afbeelding
WiND 56 - 2020

martijnhoeks
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 aug 2017 21:06

martijnhoeks 27 jan 2018 20:20

Vandaag voor het eerst m’n nieuwe Northwave Raptor GTX schoenen getest. Na ongeveer 3 fietsen bij 5 graden, kreeg ik last van iets koude tenen. Ik droeg alleen een paar simpele sportsokken. Prima schoenen voor de komende maanden...

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 02 feb 2018 15:31

Ik weet niet of ik hier met mijn vraag ook terecht kan/mag.

Ik sta op het punt om overschoenen te kopen voor de racefiets. Ze moeten voornamelijk tegen de kou kunnen (ben een echte koukleum)! Want als het regent kies ik al sneller voor de rollen (& binnen word ik uiteraard niet nat) ;)

Zo had ik de gripgrab Arctic op het oog... iemand ervaring mee?

Of iemand die andere goede ervaringen wilt delen?

Alvast bedankt voor jullie feedback!
It's just a hill - Get over it

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 30 sep 2018 17:00

Tarkin schreef: 07 jan 2018 20:38Of ga ik beter voor de northwave flash gtx schoenen?: http://www.wiggle.nl/northwave-flash-gt ... sschoenen/
ik ben ook benieuwd naar de Northwave Flash GTX schoenen. iemand een mening hierover? voor in de herfst/winter te gebruiken als het koud/kouder is en ook als het regent.

Plaats reactie