Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Set Up advies gevraagd

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 05 jan 2018 18:39

Om in de wintermaanden de conditie te onderhouden denk ik erover om te gaan Zwiften. Ik vind alleen de aanschaf van een Tacx Neo of een Flux echt te heftig en heb eerder een investering van 400€ in mijn hoofd. Is dit reëel en zo ja, iemand tips voor een Zwift set up? Dank!

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 05 jan 2018 19:04

Ja je hebt alleen geen direct drive .
Maar tacx elite en bkool kun je wel vinden voor onder de 400 euro.
Kijk even op site van zwift of deze ondersteund wordt als je er een op het oog hebt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 jan 2018 19:06

Elke ‘smart’trainer voldoet. Hij moet kunnen praten met Zwift. Zie deze pagina voor alle info:
https://support.zwift.com/hc/en-us/arti ... _site=true

Een direct drive trainer is wel heel fijn trouwens! (Wel prijzig inderdaad).
Less is bore

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 05 jan 2018 20:55

Wat is direct drive? Dat ie direct op Zwift aangesloten is?

Ik heb pas een Neo in actie mogen bewonderen... erg gaaf maar te kostbaar. De Flux vind ik al wel onder 700€. Misschien zakken die in het komende half jaar nog wel in prijs.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 jan 2018 21:23

Direct drive is als je zonder achterwiel vast zit in de trainer. Zoals de Neo dus.
Less is bore

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 05 jan 2018 22:06

Ah oké!!! Net als bij de LeMond zeg maar. Lijkt me idd wel fijner... Ook voor de fiets. Toch altijd de angst voor kromme achterbrug.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jan 2018 22:58

Daar zou ik mij dan weer niet druk over maken. Veel schadelijke dan een stukje fietsen is het niet.

Ik heb zojuist een Bkool Pro II besteld bij Futurum. 379 euro en de USB stick zit er al bij. Het lijkt mij een goede deal.

Ik ben nooit echt fan geweest van indoor trainen maar sinds mevrouw C. geen ploegen meer werkt heb ik doordeweeks eigenlijk geen tijd meer om te fietsen in de winter. Ook de recente ontwikkelingen maken het (hopelijk :roll: :mrgreen: ) een stuk leuker.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 jan 2018 08:17

In pricipe kan je voor dat budget uit met eens Tacx Vortex Smart. Die heb ik ruim 2 jaar gebruikt ivm Zwift. Werkte prima, weinig mis mee. Hooguit dat bij steilere klim er gevoelsmatig wat minder van klopte en gevoelens vierkante wielen.
Maar Vortex goed kunnen verkopen en een Elite Directo voor terug gekocht. ZIt je wel 300,- boven je budget, maar ik ben er meer dan happy mee en blij dat ik het gedaan heb.
Verder idd eventueel bijkomende kosten zoals een ANT+ dongle (bij IPad niet nodig), ventilator, extra wiel (althans deed ik). Ventilator idd heel handig.
Verder misschien als extra afleiding nog een 2e Pc met groter scherm met daarop bijvoorbeeld concerten of iets dergelijks. 2 uur alleen maar naar Zwift scherm, dan heb je het ook gehad......
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Remco87
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jan 2017 10:15

Remco87 06 jan 2018 09:02

,-7,-
fredmtb-sport schreef: 06 jan 2018 08:17 In pricipe kan je voor dat budget uit met eens Tacx Vortex Smart. Die heb ik ruim 2 jaar gebruikt ivm Zwift. Werkte prima, weinig mis mee. Hooguit dat bij steilere klim er gevoelsmatig wat minder van klopte en gevoelens vierkante wielen.
Maar Vortex goed kunnen verkopen en een Elite Directo voor terug gekocht. ZIt je wel 300,- boven je budget, maar ik ben er meer dan happy mee en blij dat ik het gedaan heb.
Verder idd eventueel bijkomende kosten zoals een ANT+ dongle (bij IPad niet nodig), ventilator, extra wiel (althans deed ik). Ventilator idd heel handig.
Verder misschien als extra afleiding nog een 2e Pc met groter scherm met daarop bijvoorbeeld concerten of iets dergelijks. 2 uur alleen maar naar Zwift scherm, dan heb je het ook gehad......
En tevreden over de Elite Direto?

Ben ook aan het twijfelen tussen de Direto en de flux..Alleen de direto is nog nergens echt op voorraad vorige week bij Mantel een aantal voor 749,- maar al zeer snel uitverkocht, alleen bij Futurmshop op het moment. Vorige week 749,- en nu dat deze weer overal is uitverkocht naar 799,-, lekker handig. :D

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2018 10:07

Ja, ze gaan op het moment als warme broodjes over de toonbank. Ik lees net ook het mailtje dat de Bkool toch niet op voorraad was, als het goed is 2 tot 6 dagen levertijd. Hopelijk kan ik volgende week toch aan de slag.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jan 2018 10:17

Remco87 schreef: 06 jan 2018 09:02 ,-7,-
fredmtb-sport schreef: 06 jan 2018 08:17 In pricipe kan je voor dat budget uit met eens Tacx Vortex Smart. Die heb ik ruim 2 jaar gebruikt ivm Zwift. Werkte prima, weinig mis mee. Hooguit dat bij steilere klim er gevoelsmatig wat minder van klopte en gevoelens vierkante wielen.
Maar Vortex goed kunnen verkopen en een Elite Directo voor terug gekocht. ZIt je wel 300,- boven je budget, maar ik ben er meer dan happy mee en blij dat ik het gedaan heb.
Verder idd eventueel bijkomende kosten zoals een ANT+ dongle (bij IPad niet nodig), ventilator, extra wiel (althans deed ik). Ventilator idd heel handig.
Verder misschien als extra afleiding nog een 2e Pc met groter scherm met daarop bijvoorbeeld concerten of iets dergelijks. 2 uur alleen maar naar Zwift scherm, dan heb je het ook gehad......
En tevreden over de Elite Direto?

Ben ook aan het twijfelen tussen de Direto en de flux..Alleen de direto is nog nergens echt op voorraad vorige week bij Mantel een aantal voor 749,- maar al zeer snel uitverkocht, alleen bij Futurmshop op het moment. Vorige week 749,- en nu dat deze weer overal is uitverkocht naar 799,-, lekker handig. :D
Lijkt me een no-brainer, de Direto.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 06 jan 2018 11:01

Eens met havana. Direto 100%. Beste aankoop afgelopen najaar.
1-1.5 u trainen vind ik wel de max. Lekker intensief paar keer per week een als het droog is paar uurtjes rustige duur buiten. Dat is prima afwisseling en houdt het wat mij betreft beide heel gevarieerd en interessant

Plaats reactie