Leg mij dan eens uit hoe deze theorie werkt als ik een pedaalsleutel gebruik. Stel, ik zet de pedalen horizontaal, dan kan ik de pedaalsleutel naar boven gericht plaatsen, maar net zo goed naar onder gericht. Als ik in beide gevallen kracht naar het voorwiel uitoefen, ga ik 2 verschillende resultaten krijgen, gegarandeerd.Titanio schreef: ↑19 dec 2017 10:28 Kracht uitoefenen richting voorwiel is vastdraaien van het pedaal, kracht uitoefenen richting achterwiel is losdraaien van het pedaal. Daarbij maakt het niet uit of het om het linker of het rechter pedaal gaat en ook niet om van welke kant of met welk gereedschap (pedaalsleutel of inbus) je werkt.
pedaal los krijgen
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Zonder enige politieke boodschap te suggeren vraag ik mij dan af welke boost onze evolutie wel heeft gehad van het uitmoorden van concurrerende mensachtige.Keezx schreef: ↑19 dec 2017 00:19 OT-Kortgeleden was er op Arte een fascinerende serie over de evolutie van Homo Sapiens vanaf pakweg 400000 jaar geleden en het is inmiddels aanvaard als wetenschappelijk feit dat het voortdurend elkaars pad kruisen (en ook het beestenvel delen) van diverse , naast elkaar levende vroege mensensoorten een flinke boost aan de evolutie heeft gegeven, iets wat eng denkende nationalisten/rascisten in hun zak kunnen steken.
Grenzen dicht> dood in de pot en de doem van steeds dommer worden hangt werkelijk boven ons hoofd.
Vooruit dan. Fiets staat (of hangt) met de wielen naar beneden. Je plaatst het gereedschap vanaf de bovenzijde op het pedaal. Plaats het gereedschap naar boven gericht (dan heb je de ruimte om ermee te bewegen zonder direct je vingers te bezeren) en zet kracht richting het voorwiel om het pedaal vast te zetten en richting het achterwiel om het pedaal los te krijgen.
Misschien wordt het duidelijk(er) als je bedenkt dat de trapbeweging wanneer je op de fiets zit in de vastdraairichting gaat voor beide pedalen. De andere kant op is dan dus losdraaien.
Misschien wordt het duidelijk(er) als je bedenkt dat de trapbeweging wanneer je op de fiets zit in de vastdraairichting gaat voor beide pedalen. De andere kant op is dan dus losdraaien.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Exact, sterkte van je gereedschap kan je uitdrukken.scottwilko schreef: ↑19 dec 2017 10:48Ik zie een avatar op een bouwplaats. En je dan afvragen of er verschil is in sterkte tussen verschillende soorten gereedschapsstaal?MarkVeenstra schreef: ↑19 dec 2017 10:22
Hoe stevig is een pedaalsleutel?
Volgens mij is er niet eens een eenheid om stevigheid uit te drukken![]()
Maar mijn goede inbussleutel is heel wat sterker dan mijn pedaalsleutel,...
Stevigheid is geen eigenschap die je kunt kwantificeren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Misschien was ik niet helemaal duidelijk met het woord kruisen: juist het steeds weer inmengen van de genen van afgesplitste groepen geeft de boost en niet het uitmoorden en buiten de deur houden.bve schreef: ↑19 dec 2017 11:18Zonder enige politieke boodschap te suggeren vraag ik mij dan af welke boost onze evolutie wel heeft gehad van het uitmoorden van concurrerende mensachtige.Keezx schreef: ↑19 dec 2017 00:19 OT-Kortgeleden was er op Arte een fascinerende serie over de evolutie van Homo Sapiens vanaf pakweg 400000 jaar geleden en het is inmiddels aanvaard als wetenschappelijk feit dat het voortdurend elkaars pad kruisen (en ook het beestenvel delen) van diverse , naast elkaar levende vroege mensensoorten een flinke boost aan de evolutie heeft gegeven, iets wat eng denkende nationalisten/rascisten in hun zak kunnen steken.
Grenzen dicht> dood in de pot en de doem van steeds dommer worden hangt werkelijk boven ons hoofd.
Zuivere lijnen in de evolutie zijn de dood in de pot, kwekers kennen de risico's van monocultuur...
Heel lang werd aangenomen dat de Neanderthaler verdween omdat het een lagere soort zou zijn die uitgewist zou zijn door Homo Sapiens, maar dat is sinds het genoom van de Homo Neanderthalensis bekend is bepaald geen feit meer, elk levend mens op aarde , met uitzondering van Afrika, heeft 1 tot 3% van het genoom van de Neanderthaler en dat is er niet in gekomen door ze af te slachten....ze zijn gewoon genetisch geassimileerd omdat ze in de minderheid waren....
Laatst gewijzigd door Keezx op 19 dec 2017 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Het gaat natuurlijk niet om de sleutel zelf , maar om de interface met de pedaalas.scottwilko schreef: ↑19 dec 2017 10:48 CUT
Maar mijn goede inbussleutel is heel wat sterker dan mijn pedaalsleutel, dus als ik een pedaal los moet maken pak ik liever de inbus. En welke kant ik op draai bepaal ik wel aan de hand van mijn locatie ten opzichte van de fiets, en de stand van de betreffende sleutel bij het los te draaien pedaal.
(overigens doe ik dit niet zo heel vaak, en pak dan ook een reserve pedaal om te kijken wat voor draad het ook al weer is)
Als een pedaal echt vast zit, ben je kansloos met een 6 mm inbus, 8 mm is meestal afdoende en met 15 mm platte kanten in een bankschroef of een hamer op de sleutel krijg je bijna alles uiteindelijk los.
Herhaal dit niet onnodig
Hahaha , ook jij bent erin getuind, simpel gezien gaat vooruit trappen de pedalen losdraaien......de arme TS weer op ut verkeerde been.
Ik ga dat nu niet uitleggen, hier is uitgebreid verklaard hoe dat zit:
http://blog.everydayscientist.com/?p=2655
Herhaal dit niet onnodig