Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

sebraman
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:39

sebraman 29 nov 2017 18:35

dank je voor de goede raad ,had natuurlijk geen max repair (waar kan je die kopen) bij de hand en het was behelpen, die rustine is redelijk dik voor her minuscul gaatje 8-)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 29 nov 2017 22:21

Max Repair is gewoon te koop bij de doe-het-zelf winkel bijv. Praxis. Mijn ervaring is dat de hoge druk ervoor zorgt dat na verloop van tijd de plakker er gewoon doorheen wordt gedrukt zeker als het gaatje zo groot is dat de gewone latex het niet meer dicht.! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4532
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 nov 2017 22:54

Vraagje voor de kenners,
Ik heb onder mn nieuwe mbt big one,s zitten, nu is de latex op sommige plekken naar buiten gekomen blijkbaar was / is het rubber niet helemaal dicht.
Afijn alles lijkt nu dicht, er komt geen latex naar buiten en de band blijft op spanning.
Eerste vraag, is dat normaal?
Tweede vraag, mag ik er nu vanuit gaan dat het blijvend dicht blijft?
Is de vloeibare latex een blijvende dichting?

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 30 nov 2017 09:45

Eens dicht blijft het in mijn ervaring dicht; wel jaarlijks latex toevoegen (en als je tijd hebt de oude verwijderen). De latex droogt uit en daardoor verliest hij de eigenschap kleine -nieuwe- lekjes te dichten.

Walter

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 30 nov 2017 10:00

De latex is een blijvende bescherming tegen lekrijden. Afhankelijk van wat de fabricant omschrijft voor de werkingsduur van de latex deze periodiek vervangen cq. bijvullen om nieuwe lekjes te dichten.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Viroid
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2011 21:11

Viroid 03 dec 2017 11:17

Misschien een onnozele vraag maar heb ik op tubeless ready velgen (Carbon 25mm breed, Farsport met dicht velgbed, dus geen spaakgaten) wel of geen velglint nodig. Heb wel al de buitenbanden (Hutchinson Fusion 5) maar moet nu nog de ventielen, latex etc gaan aanschaffen. Kan een complete set kopen maar de losse spullen zonder lint is goedkoper en als ik dan het lint niet nodig heb....

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 03 dec 2017 11:20

Eigenlijk zou farsport je dat moeten zeggen...
Maar als het velgbed dicht is heb je geen velglint nodig. Enkel je ventiel dat luchtdicht afsluit (zou eigenlijk verwachten dat de wielbouwer je dat ook meegeeft....).

Walter

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 03 dec 2017 12:07

Viroid schreef: 03 dec 2017 11:17 Misschien een onnozele vraag maar heb ik op tubeless ready velgen (Carbon 25mm breed, Farsport met dicht velgbed, dus geen spaakgaten) wel of geen velglint nodig. Heb wel al de buitenbanden (Hutchinson Fusion 5) maar moet nu nog de ventielen, latex etc gaan aanschaffen. Kan een complete set kopen maar de losse spullen zonder lint is goedkoper en als ik dan het lint niet nodig heb....
Zeer waarschijnlijk zijn de velgen al luchtdicht. Dat is namelijk ook de achterliggende gedachte bij tubeless bij velgen zonder spaakgaten. Mocht de velg niet luchtdicht zijn, dan dien je niet een lint te gebruiken, maar tape.

Mocht je nog oude binnenbandjes met ventielen met schroefdraad hebben liggen, dan kan je die uitknikken en gebruiken.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 03 dec 2017 14:31

walter- schreef: 03 dec 2017 11:20 (zou eigenlijk verwachten dat de wielbouwer je dat ook meegeeft....).
Als je een fiets koopt waarin de wielen al door de fabrikant erin gezet zijn krijg je deze vaak helaas niet mee :dislike:

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 18 dec 2017 09:25

Voor mijn tubeless ready velgen Ryde Edge R 25 OS 20mm wil ik tubeless gaan rijden.
Het is voor de CX, o.a. woonwerkverkeer en trainingsritjes in de winter.

Ik wil de Ones 28mm gaan gebruiken. Wat als ik onderweg lek rijd en ik moet een binnenbandje plaatsen. Gaat dit dan makkelijk of heb ik dan een bandenknecht nodig?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 dec 2017 09:36

Einstein schreef: 18 dec 2017 09:25 Voor mijn tubeless ready velgen Ryde Edge R 25 OS 20mm wil ik tubeless gaan rijden.
Het is voor de CX, o.a. woonwerkverkeer en trainingsritjes in de winter.

Ik wil de Ones 28mm gaan gebruiken. Wat als ik onderweg lek rijd en ik moet een binnenbandje plaatsen. Gaat dit dan makkelijk of heb ik dan een bandenknecht nodig?
Ik zou het eerst van te voren met bandenlichters proberen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 dec 2017 10:30

Einstein schreef: 18 dec 2017 09:25 Voor mijn tubeless ready velgen Ryde Edge R 25 OS 20mm wil ik tubeless gaan rijden.
Het is voor de CX, o.a. woonwerkverkeer en trainingsritjes in de winter.

Ik wil de Ones 28mm gaan gebruiken. Wat als ik onderweg lek rijd en ik moet een binnenbandje plaatsen. Gaat dit dan makkelijk of heb ik dan een bandenknecht nodig?
Gezien het verdiepte UST profiel van de velg denk ik dat je gewoon kunststof bandenlichters nodig hebt. ;) Maar als je met latex vloeistof gaat rijden zal het niet zo gauw voorkomen dat je een binnenband moet plaatsen. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie