Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 nov 2017 00:17

Hebben ze eindelijk de spuitschema's op orde, begint het serviceniveau in te kakken.

Ook jammer dat zo ongeveer alles onder de 3000 euro "bike now" fietsen zijn waardoor het moeilijker is om zaken aangepast te krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

BramH
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 okt 2016 12:43

BramH 15 nov 2017 01:32

CKT369 schreef: 14 nov 2017 23:00 Maandag 13/11 een Rose Pro Cross besteld, bij bestelling kon ik zien, fiets in 1 week leverbaar .. Deze morgen kijk ik bij mijn bestellingen, en daar staat verzenddatum 11/12 ... dadelijk een mailtje gestuurd. Mooi antwoord gekregen : Beste meneer L*****,

helaas is het niet mogelijk de fiets vroeger te leveren waar er zijn nog onderdelen niet leverbar.

Sorry dat er online een fout informatie staat.


Mit freundlichen Grüßen

Mathias Jaeger

Ondertussen staat er echter op de site nog steeds 'fiets leverbaar in 1 week' ...
We zitten in dezelfde boot. Ook ik had een Rose Pro Cross in bestelling staan als winterfiets. In Bocholt wezen kijken, meten, configureren (Force 1 ipv Apex) met de toevoeging dat de fiets binnen 3 weken beschikbaar zou zijn.

Echter na verloop van dagen werd de drie weken al opgerekt vanwege het niet voorradig hebben van SRAM onderdelen om uiteindelijk op te lopen tot midden December.

Daar ik de fiets als winterfiets met spatborden wilde gebruiken als vervanger van mn kapotte huidige fiets is December voor mij veels te laat en heb ik besloten de fiets met pijn in het hart af te bestellen om te zoeken naar een alternatief.

Was er stiekem al behoorlijk verliefd op geworden :)

orangex
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2012 11:03

orangex 28 nov 2017 23:12

Even een crosspost vanaf tweakers, maar Rose heeft het voor mij nu verbruikt.

Pffff.. Had naar aanleiding van mijn framevervanging 2 weken na ontvangst van de fiets een herinnering gekregen van Rose. Of ik even € 140,- wilde betalen voor allerlei vervangende onderdelen. Gek, want ik heb notabene met een kerel die tolkte van Engels naar Duits besproken dat ik het overgrote deel dat op de lijst staat zou krijgen ter compensatie. Maar dit gingen ze dan uitzoeken en ze houden nu bij hoog en laag vol dat ik het moet betalen. Reden: het ging om een framegarantie en ze doen niet aan compensatie.

Och, gut, das gek. Want ik heb bij mijn vorige framevervanging onder garantie OOK onderdelen ter compensatie gehad (cassette, ketting en voorblad ofzo). Goed, dit ging bij het ophalen van de fiets ook al niet goed want toen moest ik eerst alles afrekenen en kreeg ik later een winkeltegoed meen ik. Als ik dat nu achteraf denk is dat ook eigenlijk bizar.

Maargoed. Bijkomend puntje. Ik ben dus dubbel genaaid nu door Rose. Eigenlijk 3x omdat hun frames maar stuk blijven gaan.
- Moet nu dus omdat ze niets gaan compenseren en er volgens hen niets afgesproken is dus 140 euro lappen
- En de geometrie van het nieuwe frame is in zoverre anders dat de zadelbuis 4cm lager(korter) is en mijn zadelpen op de limiet niet meer toereikend is voor mijn houding op de fiets! Ik kom dus gewoon 2-3cm te kort! Nou, ze boden in 1e instantie wel de verzendkosten aan, maar kon dus zelf een zadelpen kopen van 90 euro. Later boden ze dan nog 10 euro korting maargoed dan nog is de totale schade € 220,- omdat er een frame vervangen is wat HUN schuld is.

Kortom, nu toch maar alsnog de rechtsbijstand inschakelen om dit uit te zoeken. En ik zet gewoon in op het proberen te ontdoen van de koop en mijn aankoopbedrag terug te krijgen. Eventueel minus wat wielen en een versleten groepset maar dit is echt te idioot voor woorden.

Ik raad dus vanaf nu aan om GEEN zaken te doen met Rose. Ondanks hun scherpe prijzen, maar klantservice is belabberd slecht! En je kan je afvragen of de frames wel van redelijke kwaliteit zijn als je binnen 6 jaar aan je 5e frame toe bent...

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 29 nov 2017 12:28

Hun klantenvriendelijkheid gaat er inderdaad precies niet op vooruit. Ik heb vorig jaar in juli een fiets van hen gekocht. Er stonden enkele foutjes op de configurator, waar ik handig van gebruik gemaakt heb (bv dura-ace pedalen aan slechts 20€, een upgrade naar alu-carbon velgen van Shimano zonder meerkost etc.). Mijn bestelling werd goedgekeurd en betaling werd aanvaard, daarna hoorde ik wekenlang niets meer. Dan ben ik zelf nog maar eens beginnen bellen en kreeg ik te horen dat ze mijn fiets niet konden leveren omdat de onderdelen niet voorradig waren. Dan heb ik maar terug gestuurd dat alle onderdelen van mijn fiets op hun webshop beschikbaar was, dat hun meerwaarde tov Canyon de persoonlijkere klantbehandeling is en dat ik nogal actief ben op Belgische en Nederlandse fora. Een week later stond de fiets voor mijn deur :) Jammer dat het zo moet lopen voor je, dit lijkt inderdaad niet de beste klantbenadering.

Anderzijds; ik heb al 12.000 km op mijn Rose X-Lite CRS staan en ben er wel super tevreden van. Zeer stijf en sterk frame, niets op aan te merken wat mij betreft.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 29 nov 2017 13:03

Voor mij is rose zijn afhandeling voor onderdelen en garantie toch super:
Allemaal van afgelopen 1,5 jaar:
- 1 jaar oude wieldynamo springt bij bultjes in de weg vanzelf tegen wiel aan. Mooi een nieuwe gekregen.
- ik slaag erin van een paar maand oude kettingpons de niet vervangbare pin te breken. Terugbetaald.
- een XT body op 1 jaar oud wiel sneuvelt; nieuwe opgestuurd gekregen.

Ik weet het hoort zo; maar bij rose is de afhandeling van ik zeer eenvoudig.
Geen ervaring met fietsen...

Walter

orangex
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2012 11:03

orangex 29 nov 2017 15:21

matthiav schreef: 29 nov 2017 12:28 Anderzijds; ik heb al 12.000 km op mijn Rose X-Lite CRS staan en ben er wel super tevreden van. Zeer stijf en sterk frame, niets op aan te merken wat mij betreft.
Ik heb nu dan dus ook een X-Lite CRS en net 500km erop zitten maar heb dus de 2 voorgangers van deze serie gehad met per serie 2 problemen.

Tussentijds opzich prima opgelost ware het niet dat ik vind dat het gewoon niet goed is / was dat je zovaak terug moet. En argumenten van "blij zijn dat ze vervangen" is echt kul, ze MOETEN. Maar gewoon simpel vervangen is dus steeds meer hun ding, dus niet meer kijken van goh, "wat heeft het probleem dat ons frame veroorzaakt voor deze gebruiker" is er dus niet meer bij. Dat was anders want ik heb eerder namelijk wel een andere zadelpen gehad omdat het van een diameter 31,6 naar 27,2 ging en je dus niet een fiets terug kan geven die ineens geen zadelpen meer heeft (of ik heb daar dus stiekem die 100 euro destijds voor moeten betalen alleen verpakt in andere woorden).

En ik hoop ook eigenlijk dat de problemen nu verholpen zijn, maar waar ik bang voor ben is dat ik ook met dit frame uiteindelijk na 2 jaar weer problemen heb en ik op een gegeven moment geen garantie meer heb. Want garantie geldt vanaf aankoop en niet per frame. Maar ik vind het vooral nu dat ik van mening ben dat je een afspraak maakt over compensatie en die rekening gewoon gepresenteerd wordt, zonder overleg dus van de extra kosten die ze hebben meegenomen zonder dat ik het weet (bon moet ik nog nakijken) en mij dus eigenlijk verplichten om zelf een zadelpen te kopen.

Dan ben je niet bezig met klantenservice maar ben je aan het kijken naar het meest minimale dat ze wettelijk verplicht zijn. Voor mij dus zeer duidelijk dat ik hier nooit meer een fiets ga kopen.

JayKay.1
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 mei 2014 16:37

JayKay.1 29 nov 2017 17:42

Zeer vervelend orangex, vaak helpt het om 1 aanspreekpunt te hebben, een persoon waarmee je contact houdt en kan benaderen als het niet zo loopt als je het wil hebben.
Zelf bij Rose een wiel gehad met niet de juiste spaakspanning en daardoor krom, werd het hele traject door 1 en dezelfde persoon geholpen en heb een nieuw wiel gekregen. De service wisselt nogal laten we het zo stellen.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 29 nov 2017 22:35

Ik heb ook de indruk dat de service van Rose tegenwoordig een stuk minder is. Antwoorden soms niet op mail en krijg dan gebrekkige uitleg. (mss een taalprobleem) Zo kunnen ze me de originele liners van een x-lite frame niet bezorgen.
Garantie van frames is ook teruggebracht van 10 naar 6 jaar.
Anderzijds zijn ze voor mij in het verleden (afgelopen 15 jaar) altijd zeer correct geweest.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 14 dec 2017 12:53

Ik ben op zoek naar een nieuwe racer. Heb de keuze teruggebracht naar drietal fietsen. De geo van de Rose GF4 https://www.rosebikes.nl/bike/rose-team ... id:2683037 en CDX https://www.rosebikes.nl/bike/rose-x-li ... id:2685324 past mij. Maar ik twijfel. ik vind 400 gram geen 850 euro waard. ook het verschil in de wielen vind ik het prijsverschil niet rechtvaardigen. Mis ik nou iets...? Wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen.
Waarom is dat prijsverschil wel te rechtvaardigen bv

alvast dank voor meedenken :roll:
Laatst gewijzigd door beren040 op 14 dec 2017 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Allard

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 dec 2017 14:01

Misschien moet je iets specifieker zijn.

Ze bestaan in veel versies. De di2 versies die ik opende waren op evenduur, even zwaar binnen de foutmarge ; alleen de cdx had een serieuze korting...

Walter

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 14 dec 2017 14:33

walter- schreef: 14 dec 2017 14:01 Misschien moet je iets specifieker zijn.

Ze bestaan in veel versies. De di2 versies die ik opende waren op evenduur, even zwaar binnen de foutmarge ; alleen de cdx had een serieuze korting...

Walter
zie de toegevoegde linkjes
Allard

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 dec 2017 14:49

En hier is het 100 gram lichter en een pak goedkoper als je maat er tussen zit: https://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon ... aid:820877

Walter

Plaats reactie