Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

CoureurAW
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2014 22:55

CoureurAW 27 nov 2017 02:09

Is het niet een idee om ‘een bedrag per minuut’ te vragen als ‘tussenabonnement’. Bij 5 eurocent per minuut. Uurtje rijden (ook als je switched van ritten) kost dan 3 euro. Ga je vaker rijden dan is de 10 euro per maand snel aantrekkelijker.

Verder mijn opmerkingen (net voor het eerst geprobeerd):
- ziet er fraai uit. Mooi dashboard.
- compleet aanbod met ook vlakkere ritten
- Het lijkt erop dat de auto (of motor) waarmee jullie het parcours rijden te snel rijdt waardoor tegemoet komend verkeer langzaam rijdt. Dat ziet erniet realistisch uit. Ik reed de Fernpass. Tacx videos zijn op dat vlak realistischer.
- Gevoel van de helling zeer realistisch. Beter dan bij Zwift. Vergelijkbaar met taxc videos. Maar wel direct enormaanbod. Tacx Cloud lijkt ook die kant op te gaan?
- Samenrijden? Is dat nu mogelijk?

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 27 nov 2017 09:20

Is het niet een idee om ‘een bedrag per minuut’ te vragen als ‘tussenabonnement’. Bij 5 eurocent per minuut. Uurtje rijden (ook als je switched van ritten) kost dan 3 euro. Ga je vaker rijden dan is de 10 euro per maand snel aantrekkelijker.
Dat zou ook een optie zijn, maar levert ook weer complexiteit op (zoals elke feature natuurlijk). Bedankt voor het idee!

Verder mijn opmerkingen (net voor het eerst geprobeerd):
- ziet er fraai uit. Mooi dashboard.
- compleet aanbod met ook vlakkere ritten
- Het lijkt erop dat de auto (of motor) waarmee jullie het parcours rijden te snel rijdt waardoor tegemoet komend verkeer langzaam rijdt. Dat ziet erniet realistisch uit. Ik reed de Fernpass. Tacx videos zijn op dat vlak realistischer.
Inderdaad zijn de ritten vanaf een auto opgenomen. Fernpass was een lastige om op te nemen, aangezien dat een doorgaande weg is en er dus lastig langzaam te rijden is. Op meer afgelegen wegen zijn de filmsnelheden lager, maar nog steeds hoger dan de fietssnelheid. We hebben de tijdstippen van filmen zoveel mogelijk zo gekozen dat we weinig verkeer tegenkomen.

- Gevoel van de helling zeer realistisch. Beter dan bij Zwift. Vergelijkbaar met taxc videos. Maar wel direct enormaanbod. Tacx Cloud lijkt ook die kant op te gaan?
Een van de grote verschillen met Zwift is dat we de simulatie op 100% doen en je een helling van 8% dus ook voelt als 8%, mits je trainer dat aan kan natuurlijk. Zwift zit standaard op 50%, wellicht om het verschil tussen trainers wat minder te maken.
Tacx Cloud lijkt inderdaad ook dezelfde kant op te gaan met het aanbod. Voor zover ik begreep gebruiken zij geen streaming maar downloads.

- Samenrijden? Is dat nu mogelijk?
Nu nog niet. Je kunt wel tegen eerdere ritten van jezelf en anderen rijden. In real-time tegen anderen rijden komt er zeker aan.

JensNL
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:37

JensNL 27 nov 2017 09:52

Dat is hetgeen mij aanspreekt, zelf gefilmde ritten nog een keer rijden. Puntje daarbij is wel, dat in het geval de GPS info later start dan beeld (echter wel synchroon in Virb Edit), BigRing film en GPS info gelijktijdig bij start begint, met als gevolg dat film en GPS niet meer synchroon lopen. Kan anders, denk ik.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 27 nov 2017 12:41

@JensNL het is me niet helemaal duidelijk hoe de synchronisatie mis is, Kun je een voorbeeld geven met tijden en hoeveel het dan mis zit bijvoorbeeld? Dank!

JensNL
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:37

JensNL 27 nov 2017 13:46

@ibooij; heb als voorbeeld mijn deze zomer gereden London Prudential 100. Bij start Garmin Virb 30 aangezet. Op dat moment had deze nog geen GPS fix, eerste paar honderd meter is video dus zonder GPS. BigRingVR start het , dus later gestarte GPX bestand, direct bij begin video op. GPS loopt daarmee voor op de daadwerkelijke positie in de film. Beter is m.i.z. Dat eerste stuk met modale weerstand zonder GPX info, en deze pas oppakken op het moment dat deze in de film begint (vanaf dat punt GPX en video wel synchroon).

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 27 nov 2017 15:50

@JensNL Zou je de GPX file naar mij kunnen sturen? Dan kan ik zien of er aan de GPX file te zien is dat er geen fix is. Als dat het geval is kan het lukken, anders wordt het een beetje een uitdaging. Email adres is ilja.booij@bigringvr.com

Dank!

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 27 nov 2017 18:12

Is het niet een poging waard om te kijken of je met donaties genoeg binnen haalt ?

stino77
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jun 2009 12:05

stino77 28 nov 2017 11:16

Gisteren ook voor de eerste maal BigRingVR getest samen met de nieuwe Tacx Neo. En ik moet zeggen, supertevreden. Meer moet het niet zijn voor mij. Ik vind dit leuker dan rondbollen in Zwift...

En ik zou geen enkel probleem hebben hiervoor een bijdrage te moeten betalen, maandelijks, of op een soort pay per ride?

tib888
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2014 08:38

tib888 06 dec 2017 23:13

Je kan blijkbaar zelf gemaakte mp4's in combinatie met een gpx bestand ook narijden. Heb zelf geen gopro dus, bestaat er ergens een site met zelfgemaakte ritten van gebruikers?

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 08 dec 2017 10:07

stino77 schreef: 28 nov 2017 11:16 En ik zou geen enkel probleem hebben hiervoor een bijdrage te moeten betalen, maandelijks, of op een soort pay per ride?
Vanaf 2 januari mag je dat dan bewijzen ;)

-Maandelijks $10
-6 Maanden voor $54 / $9 per maand
-Jaarabonnement voor $100 / $8,30 per maand

Wie zich tijdens de eerste twee weken (2-16 jan) inschrijft krijgt 20% korting, plus de garantie dat jouw prijs nooit verhoogt wordt zolang je lid blijft. Ook komt er een familie-abonnement, waarbij 3 familieleden gebruik kunnen maken van BigRingVr zonder extra kosten.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 dec 2017 11:02

Interessant aanbod, maar voor mij niet interessant genoeg om een abootje te nemen. Als er een pay-per-ride optie komt blijf ik klant.

Morgen ideaal weer voorspeld om maar weer eens een colletje op te bollen :like:

Gebruikersavatar
apt80
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2013 11:03
Locatie: Holten

Gebruikersavatar apt80 08 dec 2017 12:09

Ik gebruik the Sufferfest voor trainingen, dus heb al een abonnement daar. Een tweede vind ik wel duur worden zeker voor het feit dat ik incidenteel een keer een col wil proberen. Het toch meer iets voor erbij en geen trainingsprogramma...

Per keer betalen zou ik dus ook zeer welkom vinden.
Fly Merlin

Plaats reactie