Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4516
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 15 nov 2017 09:35

Er werd toch altijd al beweerd dat Cancellara een "grote motor" had... dan kun je hier toch niet van opkijken.. ;-)

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 15 nov 2017 14:54

Ach, laten we het er maar op houden dat je doping onderzoek niet al te serieus moet nemen: https://www.ad.nl/wielrennen/brits-anti ... ~a4065120/
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 15 nov 2017 15:16

Karl66 schreef: 15 nov 2017 14:54 Ach, laten we het er maar op houden dat je doping onderzoek niet al te serieus moet nemen: https://www.ad.nl/wielrennen/brits-anti ... ~a4065120/
Waarom kun je dopingonderzoek niet al te serieus nemen?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 nov 2017 15:25

Herman_N schreef: 15 nov 2017 15:16
Waarom kun je dopingonderzoek niet al te serieus nemen?
Vanwege deze antwoorden:
Het dopingbureau geeft aan dat het onderzoek werd belemmerd door 'een gebrek aan heldere medische data bij de Britse wielerbond. En dat is een serieus probleem.' UKAD zegt niet te kunnen aantonen of juist te kunnen ontkennen dat er iets anders dan fluimicil, een middel tegen verkoudheid, in het pakketje zat.

Bradley Wiggins, voor wie het pakketje bedoeld was, claimt dat hij niet meer weet wat er in het pakket zat en dokter Richard Freeman, de man die het pakket bestelde, kan vanwege zijn slechte gezondheid geen bewijs aanleveren.


Sorry, ik heb de gegevens niet meer, maar u moet mij maar geloven dat het in orde was. Ondanks dat ik spontaan een deel van mijn geheugen kwijt ben rond dat ene veelbesproken pakje. Het verhaal rammelt aan alle kanten imho.
Less is bore

BikeT
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2016 14:07

BikeT 15 nov 2017 15:42

Ja gekke jongen die doktor van Sky (klinkt als lie). Een laptop op vakantie meenemen met medische gegevens en geen backup hebben. En wel werkzaam zijn in een team waar vele miljoenen omgaan en op ieder detail gelet wordt.

Het ligt er zo dik boven op. Maar waar zijn nu de andere teams. Waarom wordt Sky niet door hen uitgekotst? Hebben zij ook boter op hun hoofd en/of zijn de commerciële belangen zo groot dat ze niks kunnen of durven te ondernemen?

En hallo UCI wat gaat jullie hier aan doen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 nov 2017 15:44

Ze kunnen altijd nog gaan onderzoeken of hij met een motortje reed...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 nov 2017 15:50

BikeT schreef: 15 nov 2017 15:42 Ja gekke jongen die doktor van Sky (klinkt als lie). Een laptop op vakantie meenemen met medische gegevens en geen backup hebben. En wel werkzaam zijn in een team waar vele miljoenen omgaan en op ieder detail gelet wordt.
Dit dus...... Teveel toevalligheden rondom een verdachte situatie.
Maar ja, engeland wil hun eigen wielersucces ook niet teveel beschadigen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 nov 2017 16:01

Aangezien het mensen betreft zie zowel voor Sky werken als bij de Britse bond zijn er eigenelijk maar twee mogelijkheden als iedereen zijn kaken stijf op elkaar houdt: alles door de vingers zien of de complete bond schorsen. Dat laatste zal UKAD niet aandurven, ook vanwege de negatieve effecten voor de velen die hier niks mee te maken hebben.
Het lijkt mij in ieder geval van groot belang dat er een verplichte loskoppeling komt van bonden en commerciële ploegen. Deze situatie van belangenverstrengeling is niet wenselijk. Ook is het wel erg toevallig dat de twee meest verdachte ploegen een dergelijke constructie hebben (Sky en Astana).
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 15 nov 2017 16:11

Eens dat het zaakje stinkt. Maar niet eens dat het dopingonderzoek niet serieus te nemen is. Men heeft domweg niet meer middelen om verder te zoeken dan nu gedaan is.
En dit verwacht ik ook met de zaak Cancellara. Het is te lang geleden, we weten het allemaal niet meer, de fiets ligt al lang op de vuilnisbelt. En mocht er een motortje geweest zijn, die ook. Heeft weinig zin verwacht ik. Maar ja, niets doen wel?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

BikeT
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2016 14:07

BikeT 15 nov 2017 16:16

De wielersport blijft zichzelf bevlekken. Iedere supporter begrijpt dat er elementen zijn binnen de sport (wielrenners, doktoren, ploegleiders, sponsoren, leden van nationale, internationale en olympische bonden) die bewust over de schreef gaan net zoals in de "echte wereld".

Echter hoe de wielersport hiermee omgaat is voor mij onbegrijpelijk na alle schandalen van de afgelopen tijd. Het zelfreinigend vermogen lijkt te zijn gedaald tot het nulpunt. Een pathetische leugenaar als "Sir" Brailsford zou met pek en veren moeten worden afgevoerd.
Maar blijkbaar malen de supporters er niet om en gaat het circus gewoon weer door. Persoonlijk ben ik aardig aan het afhaken van de profesionele wielersport.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 nov 2017 18:32

Team Lie lijkt momenteel de grootste boterberg op hun hoofd te hebben. Niks doen is geen optie, maar dit werkt ook demotiverend. Iedereen weer dat het stinkt, maar toch weer die eeuwige doofpot. Dat er een negatieve uitslag uit dat onderzoek komt was te verwachten, maar zooooooooo doorzichtig....?
Less is bore

i-mac

i-mac 15 nov 2017 20:55

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... piCpPW7kuk

De mening van Jackie Durand over Cancellara en de motor-in-de-fiets ... Opnieuw beschuldigingen vanuit Frankrijk ...

Plaats reactie