Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
03 nov 2017 13:03
Trekken is overbodig, je tikt ze er zo uit vanaf de binnenkant.
Als ze goed lopen (vinger erin en draaien) hoef je er niks aan te doen.
Het binnenst lager zit w.s. achter een veerring, bij interesse beschrijf ik hoe die eruit kan.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
Frigide
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 30 aug 2012 19:25
Frigide
03 nov 2017 13:45
Die lagers in de body lopen niet fris!! Wil deze graag vervangen. Maar zie niet hoe deze verwijderd kunnen worden? Ik heb een borgveertang die een positive en negatieve actie kan maken.
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
03 nov 2017 13:56
Druk het vulbusje in het midden opzij en je kan het buitenste lager eruit tikken met een schroevendraaier o.i.d., afwisselend rondom tikken.
Als er een veerring in zit en hij heeft gaatjes (de oudere hadden geen gaatjes) dan kan je je tang gebruiken en het binnenste lager er op dezelfde manier naar buiten uittikken.
De lagers zijn w.s. 6803 RS2 (26x17x5 mm), maar dat moet je voor bestellen checken .
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
Frigide
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 30 aug 2012 19:25
Frigide
03 nov 2017 16:50
Het is gelukt. Er zat veel vet tussen busje en body. Is dit nodig? Ondertussen is mijn ketel stuk gegaan dus moet eerst een nieuwe ketel plaatsen!!
Iemand nog tips waar deze lagers te kopen?
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 27553
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
03 nov 2017 16:59
Lagerboer en/of Lager-techniek.
-
mont aigoual
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
mont aigoual
03 nov 2017 18:43
Frigide schreef: ↑03 nov 2017 16:50
Het is gelukt. Er zat veel vet tussen busje en body. Is dit nodig?
Ja, als je daar geen dot vet in doet dan valt het busje naar beneden en kost het meer moeite de body over de as te krijgen. Het vet centreert het busje tussen de lagers.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
Frigide
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 30 aug 2012 19:25
Frigide
03 nov 2017 20:27
havana schreef: ↑03 nov 2017 16:59
Lagerboer en/of Lager-techniek.
Lagerkoning blijkt bij mij in de buurt te zitten Skf lagers voor 8,95 lijkt me niet duur
-
Frigide
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 30 aug 2012 19:25
Frigide
04 nov 2017 00:57
Keezx schreef: ↑02 nov 2017 15:52
SKF of FAG altijd goed, tenzij imitatie (Ebay is wat dat betreft verdacht), maar goede naaflagers hoeven niet meer dan 5-6 € p.st. te kosten.
Fulcrum lagers zijn in het algemeen veel te duur voor wat het feitelijk is , namelijk een standaard stalen industrielager.
Waar kan ik deze halen voor 5 a 6 euro per stuk.
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 5878
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
04 nov 2017 11:43
Gewoon bij de
Lagerboer.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Frigide
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 30 aug 2012 19:25
Frigide
04 nov 2017 15:13
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 5878
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
04 nov 2017 19:21
Zo wat, het heeft geen super krachten en hoge toerentallen te verwerken.!
SKF ga je zeker niet voor € 5,00 vinden, eerder het dubbele.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
04 nov 2017 19:37
Hangt van de maat af, de 6308 is wat duurder, maar b.v. de 6001 zeker wel...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig