Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Stroomstoot in hand

doortrappen
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:51

doortrappen 07 apr 2010 17:04


Hebben jullie dat wel eens meegemaakt?
Heb donderdag 18 maart een lange tocht gemaakt. Bij thuiskomst krijg ik in mijn rechterhand net onder mijn vingers -als ik een bepaalde beweging met mijn hand maak- een soort stroomstoot.
Ik dacht toen "misschien wat te weinig mijn handen verzet onderweg"?
Trekt wel weer weg.
Maar nu bijna 2 weken later zit het er nog. En gisteren schrok ik behoorlijk toen dat gebeurde tijdens de rit en ik onderin mijn stuur lag. Ik had bijna losgelaten van de schrik.

Hebben jullie dit ook wel eens gehad en gaat dit vanzelf over?




foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 07 apr 2010 17:08

Ik zou ff naar de dokter gaan. Misschien is 't een beknelde zenuw oid en als 't na 2 weken nog niet weg is is 't maar de vraag of het 'automagisch' over gaat..

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 07 apr 2010 22:53

Klinkt als een carpaal tunnel syndroom (kan je vast wat googlen)
Probeer via de huisarts bij een plastisch chirurg terecht te komen als je eraan geholpen moet/wil worden en als het inderdaad een CTS is.

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 18 apr 2010 01:32

carpaal tunnel syndroom lijkt me wat voorbarig. Mogelijk heb je toch door langdurige druk zenuwweefsel geirriteerd. Helaas hersteld zenuwweefsel langzaam. Er zitten zeuwen die tussen de middenhandbeentjes lopen, die hebben maar een beperkte ruimte. Door irritatie ontstaat ontsteking en zwelling waardoor nog minder ruimte. Bij druk op de zenuw kan je dan een stroomstootje voelen omdat je hem prikkeld. En door de irritatie is hij ook verhoogd gevoelig. Als er geen structurele beknelling bestaat zal deze klachten vanzelf weer verdwijnen binnen een aantal weken. Verder weinig aan te doen.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

bacchus
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 apr 2010 00:19

bacchus 18 apr 2010 11:44

Ik heb het ook zo af en toe. Ik reageer er eigenlijk niet eens meer op.
Het is niet pijnlijk en de functies van hand en onderarm blijven onverminderd goed.
Faith may be defined briefly as an illogical belief in the occurrence of the improbable.
~ H.L. Mencken

Plaats reactie