Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Bitcoins

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16064
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 okt 2017 07:52

Lcsmet schreef: 12 okt 2017 17:46 Moeten mensen via een fietsforum aangezet worden om te speculeren?
Natuurlijk, maar dan wel in (toekomstige) klassieke racefietsen 8-) .

Beleggen is al heel snel een piramidespel maar voor bitcoins geldt dat al helemaal. Persoonlijk vind ik niet dat Fiets ruimte moet bieden om hier mensen in mee te trekken om zelf je winst te verhogen.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 13 okt 2017 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 13 okt 2017 08:41

Driehonderd miljonairs met bitcoin

Liefst 135.000 Nederlandse gezinnen beleggen in bitcoin of soortgelijke cryptovaluta. Ongeveer 300 daarvan zijn inmiddels miljonair. Dat becijfert Kantar TNS in het eerste grootscheepse onderzoek naar de verspreiding van nieuwe digitale valuta in ons land.
Anders dan wellicht gedacht maakt niet iedereen met cryptovaluta spectaculaire winst: 35 procent is er nog niet op vooruitgegaan en 16 procent staat zelfs op verlies. 49 procent maakte wel winst, waarvan sommigen die in de beginjaren (2010 - 2013) instapten nu miljonair zijn.

bron:
https://www.telegraaf.nl/financieel/803 ... et-bitcoin


Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn...

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 13 okt 2017 11:00

De algemene stelregel bij beleggen is dat zodra je bij de bakker of een fietsforum hoort dat je ergens in moet beleggen, dan is de tijd gekomen om er uit te stappen.
Daarnaast vind ik dat je alleen moet beleggen in zaken die je echt begrijpt. Ik vraag me af hoeveel mensen die bitcoins kopen precies weten wat bitcoins zijn ,hoe het werkt en wat de risico's zijn.
Ook bij de beveiliging tegen hackers heb ik mijn vraagtekens.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 13 okt 2017 13:13

Vorig jaar vertelde een collega van me over bitcoin. Ik werd een beetje gek van zijn verhalen, maar aangezien ik nogal nieuwsgierig van aard ben heb ik me er toch in verdiept ipv te blijven hangen in mijn vooroordelen. Er is heel veel leesvoer op internet te vinden. Zowel van voor- als tegenstanders. Ik heb daarmee een goed beeld opgebouwd, snap de beginselen van cryptocurrencies en de risico's. Mijn beoordeling is dat deze een grote toekomst hebben en ben er daarom ingestapt. Of dit ook voor anderen geldt die erin beleggen kan ik niet beoordelen, Aan de reacties hier te lezen zijn er overigens ook nog zat mensen die wel een mening hebben zonder dat ze achtergrondkennis hebben om een goede beoordeling te geven.

Voorspellen is moeilijk, met name als het de toekomst betreft, maar voor mij is duidelijk dat cryptocurrencies nog een immens potentieel hebben om uit te groeien tot iets groots.

Ik kan iedereen aanraden, lees, stel vragen, verdiep je erin, voordat je oordeelt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16064
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 okt 2017 13:39

Herman_N schreef: 13 okt 2017 13:13
Voorspellen is moeilijk, met name als het de toekomst betreft,
:? ;)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 okt 2017 16:37

Aan iedereen die niet een stapel geld over heeft, begin er niet aan. Net zo goed als dat je niet aan aandelen of opties moet beginnen, als je denkt het geld dat je nu hebt liggen nog een keer ergens voor nodig te hebben.
Dit soort "investeringen" moet je echt alleen doen als je al ruim in de slappe was zit. Dan maakt het niet als er een paar beroerde jaren tussen zitten.

Hans-Je-Pence
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 aug 2017 23:23

Hans-Je-Pence 13 okt 2017 18:00

Een onderwerp over Bitcoin en wat wie er allemaal van vindt kan best interessant zijn/worden. Maar waarom er dan meteen weer van die ongetwijfeld goedbedoelde adviezen moeten komen om het wel of juist niet te doen is mij en raadsel. Hoewel… het zeer Nederlandse opgeheven vingertje meen ik wel vaker te zien op dit forum (oops, kicking the Hornet’s nest)
Het is toch geen beleggingsadvies topic? Ik vind het wel aardig om te lezen wat anderen ervaren in dat bitcoinavontuur.
Wat ik zelf moet doen met mijn geld hoef ik echt niet op een fietsforum te lezen hoor. Bovendien; geld is op dit moment geen rooie cent waard dus wellicht brengt het me op ideeën.

Ben best benieuwd naar andere ervaringen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 okt 2017 18:06

@Hans-Je-Pence Dan denk ik toch dat je op andere fora meer zinnige tips kunt vinden. Ik kan je vertellen dat ik diverse ongelukkige mensen heb gezien die ooit aandelen gehad hebben.
Maar er mag wel iemand over beginnen op een fietsforum? en anderen mogen er niets van vinden? Is dat niet het idee van een forum??

Hans-Je-Pence
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 aug 2017 23:23

Hans-Je-Pence 13 okt 2017 18:08

Je mag er van alles over vinden! Maar anderen ongevraagd je mening opleggen vind ik een stapje verder.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 13 okt 2017 18:36

Hans-Je-Pence schreef: 13 okt 2017 18:08 Je mag er van alles over vinden! Maar anderen ongevraagd je mening opleggen vind ik een stapje verder.
Wil je hiermee ongevraagd jouw mening aan ons opleggen ? ;)

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 13 okt 2017 22:39

Stof tot nadenken voor degenen die geen stapel geld hebben.

De bitcoin heeft dit jaar een rendement gemaakt van 400%. Dat is werkelijk astronomisch en dat zul je vrijwel nergens aantreffen. Stel, een conservatieve schatting en het rendement is volgend jaar 50%. Indien je voor 100 euro aan bitcoin koopt heb je aan het eind van het jaar 50 euro verdiend. Met een maximaal verlies van 100 euro indien de bitcoin ineens totaal waardeloos wordt. Dat lijkt me verwaarloosbaar.

Bij de huidige spaarrente van 0,05% moet je 100.000 euro op de bank hebben om hetzelfde rendement te maken.

Misschien is het allemaal moeilijk en onbegrijpelijk en eng en onbekend. Maar financieel kan het best interessant zijn lijkt me.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 okt 2017 23:03

@Herman Zo moeilijk is het niet voor me. Het kan namelijk ook zo zijn dat het rendement volgend jaar geen 50% is, maar -50%. Het is voor mij niet echt onbekend terrain. We hebben qua aandelen bij diverse fondsen goede winsten gemaakt, maar ook verliezen geleden (Baan). Maar dat was wel altijd met geld dat we konden missen.

Plaats reactie