Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2017

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 sep 2017 22:19

Ik heb geen goed gevoel bij heel dat sky-gedoe, ben zeker geen fan van froome maar zijn erelijst mag er wel wezen. 'k Hoop wel , en dat is niet speciaal tegen sky gericht, dat men nu eindelijk eens die oortjes gaat afschaffen. Je helpers moeten zelfs niet meer omkijken of zich laten afzakken om te vragen of zij wat harder of minder snel moeten rijden. Hoe kan er nu avontuurlijk gekoerst worden als iedereen op de seconde weet hoeveel iemand voor of achter is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2017 22:29

Helpers mogen wel afzakken (daar zijn het helpers voor), maar graag op eigen inzicht, en niet vanuit een commandocentrum ergens op afstand.
Less is bore

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 09 sep 2017 22:49

Als het geen oortjes zijn verzinnen ze wel wat anders. Ik zie Sky al een eigen gebarentaal bedenken en publiek langs de weg omkopen via de Deliveroo app om zo signalen door te geven.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 09 sep 2017 23:02

Behalve in de grote rondes mogen ze van mij de oortjes afschaffen.Want in de grote rondes komt er heel wat planning en berekening aan te pas.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 09 sep 2017 23:07

En... spijtig voor de uitgesproken 'ban' tegen quarantenova. Die bracht nog wat animo op het forum, ik hield (houd) wel van afwijkende meningen. En vind de ban ERG flauw en bekrompen.Ik hoop dat ik met deze reactie geen ban riskeer. :?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 sep 2017 23:27

ottorongo schreef: 09 sep 2017 23:07 En... spijtig voor de uitgesproken 'ban' tegen quarantenova. Die bracht nog wat animo op het forum, ik hield (houd) wel van afwijkende meningen. En vind de ban ERG flauw en bekrompen.Ik hoop dat ik met deze reactie geen ban riskeer. :?
het uci - minimumtarief is 2 jaar schorsing, in het slechtste geval riskeer je een ban van 4 jaar!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 sep 2017 00:10

Zorro schreef: 09 sep 2017 19:48 Poels en Nieve hadden afgelopen woensdag en vandaag eens een Barguiltje moeten plaatsen :D :twisted: (zeer wel mogelijk aangezien Froome woensdag onbewust al door Nieve werd gelost en vandaag was Poels ook zeer duidelijk beter dan Froome).
Dat zou een mooi paar bommen geweest zijn maar binnen Sky is en blijft de afspraak dat Froome moet winnen en zelfs vandaag Poels op het einde niet laat gaan om zo eventueel de rit te pakken.

Als je als topknecht zelfs die kansen niet van je kopman gegunt krijgt dan zou het mij niets verbazen als wat lieden uit Sky maar eens ergens anders gaan kijken.
Maar dat Froome wederom niet super was lijkt me duidelijk. Jammer dat Nibali, waar ik op hoopte, er door zakte want met een goed Nibali vandaag had Froome een groot probleem gehad en de Vuelta verloren.
Uiteindelijk gaan die superknechten wel lopen maar het is wel prettig om een paar jaartjes dik te cashen en bij Sky in de keuken (koelkast? :roll: ) te kunnen kijken.
Campagnolo Ultra Dork

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 10 sep 2017 00:51

In de BAN : Ik mis Keesx hier al een tijdje op het forum, heeft die misschien ook een aan zijn broek?

Hans-Je-Pence
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 aug 2017 23:23

Hans-Je-Pence 10 sep 2017 10:56

@Arjan:
Ik was ook enorm fan van Hinault. Sterker nog door die man ben ik zelf gaan fietsen. En toen ik hoorde dat hij zijn eigen knie aan gort reed in Parijs-Roubaix omdat hij boos was dat er iemand tegen zijn gezag in demarreerde was hij mijn grote held!
Maar daarmee is het nog geen prettig persoon. laatst op Canvas (vrt, Belgie) de documentaire gezien over de periode Lemond, Hinault. Nou daar kwam wel het een en ander boven zeg.
Maar desondanks blijft hij mijn grote held, niet vanwege zijn karakter in het dagelijks leven maar om zijn karakter in de koers.

Bij Armstrong was het min of meer in omgekeerde volgorde, ik verachte die man om hoe hij de koers in zijn greep hield. Om zijn misselijke zelfzuchtige grimas die als glimlach dienst deed. Maar ik had enorm veel respect voor zijn prestaties! Daar is later wel wat glans vanaf gegaan toen eindelijk bewezen is dat hij vals speelde maar dan nog, kampioen van de valsspelers is ook kampioen.

Nog een voorbeeldje: Sastre. Slechts één tour gewonnen maar wat vond ik dat een sympathieke gast zeg! Ik was fan van die man. Ik bedoel maar; het is een heel subjectief iets dat fan zijn.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 sep 2017 11:01

ottorongo schreef: 10 sep 2017 00:51 In de BAN : Ik mis Keesx hier al een tijdje op het forum, heeft die misschien ook een aan zijn broek?
Heb ik een fan? :shock:
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 10 sep 2017 11:36

Meerdere 8-) .

Ik heb door omstandigheden helaas vrij weinig van de Vuelta mee gekregen maar igg wel genoten van de etappe van gisteren. Go Contador, gaan "with a bang!".
Bijna nog even bijgehaald door Froome, wat zou dat flauw geweest zijn, maar dat maakte het ook wel weer extra spannend.

En wat betreft die oortjes, wat mij aangaat weg met die shit. Laat renners en ploegen maar lekker zelf denken. Strategie en koersinzicht zijn ook onderdeel van wielrennen en niet een extra mannetje erbij die zit te "kolonisten van Catan" met afstandbestuurbare mannetjes op fietsen vanuit een autootje.
Veni. Vidi. Fietsie.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 sep 2017 11:53

ottorongo schreef: 09 sep 2017 23:07 En... spijtig voor de uitgesproken 'ban' tegen quarantenova. Die bracht nog wat animo op het forum, ik hield (houd) wel van afwijkende meningen. .......
mee eens.

Plaats reactie