Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2017/2018

Gebruikersavatar
beeb
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 apr 2010 23:12
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar beeb 06 sep 2017 12:20

In de sport, en vooral in kleine sporten, is dat toch een zeer relevante discussie? Helemaal als de sporter in kwestie een keuze moet maken tussen disciplines vanwege financiele overwegingen. Als Mathieu van der Poel zou moeten sappelen om rond te komen, zou hij dan nog gaan MTBen, bijvoorbeeld? Of had hij dan al lang een wegcontract bij Sky getekend en reed hij nu roemloos rond in de bergtrein van Froome?

Er zijn trouwens genoeg sporters in andere sporten (ook veel olympische) die erover klagen dat ze nauwelijks genoeg inkomen hebben om hun sport fulltime te beoefenen. Maar als ze dan met een gouden medaille thuiskomen doet wel heel Nederland alsof die medaille ook een beetje van ons is ;-) In Belgie zal het niet anders zijn.

Natuurlijk heeft iemand die een miljoen per jaar kan verdienen niet te klagen, maar dat geeft wel aan hoe groot de range is: Van een paar duizend euro (voornamelijk startgeld) per jaar voor de mindere goden, tot een miljoen voor de toppers. Van "bij lange na niet genoeg om de kosten te dekken" tot "volledige vrijheid je eigen keuzes te maken en nog steeds op je 35e met pensioen kunnen". Best relevante info voor volgers van het veldrijden, toch?

Bovendien is er vooralsnog in deze hele thread nog niemand die Nys, van Aert of van der Poel zijn inkomsten misgunt.
Laatst gewijzigd door beeb op 06 sep 2017 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
===========================

Free your mind and your ass will follow

===========================

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 sep 2017 14:41

Wat ik nog veel triester vind zijn de absurde salarissen van de voetballers. Hun inspanning staat in geen enkele verhouding tot vele andere sporten en verdienen kapitalen. Sommigen zijn zo op het eerste gezicht nog te dom om de bedragen te begrijpen, maar krijgen het wel. Even pieken, naast je schoenen lopen met debiele hoeden etc en bij gebrek aan inzicht en discipline nooit alles waarnaken en nu in de 2e rang nog even cashen. Ik walg er van.
Om maar niet over de wanprestaties van het NL elftal te spreken.

Van mij mogen Kramer/Wust/Poel/Aert/Kelderman/Vos/Etc vele miljoenen verdienen.
Less is bore

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 06 sep 2017 18:20

Quarantanove schreef: 06 sep 2017 12:10
Lcsmet schreef: 06 sep 2017 11:59 Toch raar dat sommigen zo benieuwd zijn naar wat iemand anders verdiend.
In dit geval wel relevant want de aanleiding hiertoe is dat er veel zijn die niet begrijpen/begrepen waarom de topveldrijders met hun talent niet kiezen voor een vermeende lucratievere overstap naar de weg. En dat is vooral ook omdat er in het veldrijden heel goed verdiend wordt.
Kortom, overgewaardeerd en overbetaald. :mrgreen:

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 07 sep 2017 11:39

senior schreef: 06 sep 2017 18:20 Kortom, overgewaardeerd en overbetaald. :mrgreen:
Eens , overgewaardeerd en overbetaald als je alleen kijkt naar het niet mondiaal zijn van de sport maar niet als je de amusements- en de publiciteitswaarde er bij betrekt en daar gaat het om in de profsport.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 07 sep 2017 12:34

Tja, als het loon in verhouding zou zijn tot de inspanning en het 'heldendom' dat de persoon in kwestie krijgt, dan zouden brandweermannen, politieagenten en al die andere zorg-beroepen veel meer verdienen. Helaas is het nog steeds 'money makes the world go round'

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 10 sep 2017 15:48

VdP gaat de eerste cross in Eeklo winnen met overmacht!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 10 sep 2017 16:06

Eerste winst is binnen voor Mathieu!

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 11 sep 2017 16:14

https://www.fiets.nl/2017/09/11/sven-ni ... t-trap-2x/

Zo doe je dat! Volgens mij rijdt Sven Nys bij de profs nog uit. Andere ex-veldrijders komen er een stuk beroerder vanaf. Bart Wellens was rap 20 kilo zwaarder.

Gisteren wel een hele saaie cross gezien, ondanks dat ik Mathieu zijn zeges gun. Ik hoop dat de rest wat dichter bij Mathieu komt op de zwaardere crossen. De kop pakken en van kop af wegrijden op een snel rondje... De balken en de bochten waren in zijn voordeel, maar dat moet een beetje crosser aankunnen.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 14 sep 2017 20:49

bve schreef: 11 sep 2017 16:14 https://www.fiets.nl/2017/09/11/sven-ni ... t-trap-2x/

Zo doe je dat! Volgens mij rijdt Sven Nys bij de profs nog uit. Andere ex-veldrijders komen er een stuk beroerder vanaf. Bart Wellens was rap 20 kilo zwaarder.

Gisteren wel een hele saaie cross gezien, ondanks dat ik Mathieu zijn zeges gun. Ik hoop dat de rest wat dichter bij Mathieu komt op de zwaardere crossen. De kop pakken en van kop af wegrijden op een snel rondje... De balken en de bochten waren in zijn voordeel, maar dat moet een beetje crosser aankunnen.
Ik vermoed dat Wout zijn seizoen anders inricht en al met een schuin oog kijkt naar de voorjaarsklassiekers. Hij rijdt ook maar 32 wedstrijden deze winter.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 14 sep 2017 21:17

En dat is best wel risicovol. Stel dat hij in het veldritseizoen minder presteert en qua overwinningen niet bij MvdP in de buurt komt. Om daarna in voorjaarsklassiekers als alle toppers meedoen, redelijk anoniem meedoet, omdat de voorjaarsklassiekers echt wel wat anders zijn dan de ronde van België en vergelijkbare koersen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 14 sep 2017 21:33

En 'Mister Paris-Roubaix' ziet het zelfs heel groots voor Wout Van Aert. "Van der Poel en Van Aert zullen blijven domineren", weet De Vlaemink. Over twee of drie jaar zie ik Wout van Aert nochtans Parijs-Roubaix winnen.

Iemand denkt daar anders over
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 14 sep 2017 21:39

Voor van Aert is het een investering in de toekomst. Iets dat ik bij MvdP een beetje mis. Of die kiest meer een andere richting met mountainbiken.

Plaats reactie