Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 sep 2017 10:33

scottwilko schreef: 04 sep 2017 10:24 Stayeren is valsspelen bij een multisport evenement.
Maar niet als het toegestaan is. ;)

Cyclar
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2017 23:08

Cyclar 04 sep 2017 11:24

Ik vind stayeren bij een triathlon of duathlon maar suf, zelfs als het toegestaan is. Je moet gewoon lekker je eigen wedstrijd doen. Ik zag laatst bij een sprint (non-drafting) op een lang stuk flink tegenwind ook veel mensen bij elkaar in het wiel hangen. Ik heb er niets van gezegd maar ik vind het toch wel een zwaktebod. Je neemt vooral jezelf in de maling.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 sep 2017 11:33

Als het toegestaan is mag je niet met een tijdritfiets deelnemen.
Ik neem dus aan dat dit een plaatselijk evenement is geweest welke niets met het NTB te maken heeft gehad.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 sep 2017 11:44

Cyclar schreef: 04 sep 2017 11:24 Ik vind stayeren bij een triathlon of duathlon maar suf, zelfs als het toegestaan is. Je moet gewoon lekker je eigen wedstrijd doen. Ik zag laatst bij een sprint (non-drafting) op een lang stuk flink tegenwind ook veel mensen bij elkaar in het wiel hangen. Ik heb er niets van gezegd maar ik vind het toch wel een zwaktebod. Je neemt vooral jezelf in de maling.
Ik heb niet veel ervaring.., maar 2 jaar geleden de halve triathlon (NK) deelgenomen in Klazienaveen. Daar zag je iedereen links fietsen lanks de bossage, tegen de wind in. Dat is geen draften, maar volgens de regels moet je gewoon rechts houden.. Inhalen moet namelijk over links.
En bij IronMan Mallorca is het terugkomend heikel punt. met 2500 deelnemers is het simpelweg te vol. Met op en af gaan lopen de afstandsverschillen tussen af en op. Gevolg is dat de reglementaire afstandhouden in het midden van het veld, vrijwel ondoenlijk is zodra het omhoog loopt (en snelheid terug gaat, dus tussenafstand verkleint).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 sep 2017 12:11

Het is toegestaan, en het is inderdaad geen evenement onder de vlag van de bond.
Ik zal me daar gek zijn om niet te stayeren, als alle anderen het wel doen.

Ik zou ook liever hebben gehad dat het niet mocht, maar ik ga niet roomser zijn dan de Paus.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 sep 2017 12:28

Snap ik.., play by the rules. Dus zeker je voordeel pakken als het mag!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 04 sep 2017 13:09

Cyclar schreef: 04 sep 2017 11:24 Ik vind stayeren bij een triathlon of duathlon maar suf, zelfs als het toegestaan is. Je moet gewoon lekker je eigen wedstrijd doen. Ik zag laatst bij een sprint (non-drafting) op een lang stuk flink tegenwind ook veel mensen bij elkaar in het wiel hangen. Ik heb er niets van gezegd maar ik vind het toch wel een zwaktebod. Je neemt vooral jezelf in de maling.
Ik vind stayerwedstrijden prachtig.

Cyclar
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2017 23:08

Cyclar 04 sep 2017 14:17

Ik fiets vrijwel altijd alleen dus misschien kijk ik er iets anders tegenaan. Tegen wind is voor mij ook echt altijd tegen wind ;) .

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 sep 2017 15:28

Ik snap overigens de kritiek op stayeren wel, maar gisteren merkte ik wel dat er, juist door het stayeren, een extra dimensie aan de wedstrijd wordt toegevoegd. Je moet nu wat geluk hebben met wie er bij je komt fietsen, en je kunt ook kiezen om te wachten of juist even extra gas te geven in de hoop een snelle renner te vinden.

Niet eerlijk, wel leuk (net als wielrennen!)

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 04 sep 2017 20:39

Mooi verslag robbehopper en een erg fraaie prestatie !
Juist dat stayeren heeft mij doen besluiten om niet mee te doen aan deze wedstrijd. Heb nu een paar RBR's gedaan, maar doe alleen mee als het fietsen individueel is. Ik snap dat bij sommige wedstrijden de controle moeilijk is , maar bij een multisport evenement (triathlon/rbr) voel ik het toch als een vorm van wedstrijdvervalsing (maar dat is persoonlijk uiteraard): eerste onderdeel (zwemmen of lopen) alles uit de kast om aan te kunnen sluiten bij een geschikt fietsgroepje. Vervolgens wordt de wedstrijd beslist in het laatste loop-onderdeel. Als fietser en daarnaast slechts gelegenheidsloper wil ik uiteraard maximaal rendement hebben van mijn fietskwaliteiten..... :-D :-D
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 sep 2017 21:16

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind de olympische afstand bij triatlon ook niet erg interessant, omdat je van tevoren al weet dat de beste lopers winnen.
Bij het zwemmen aanpikken in het zog van de kopgroep (moet je natuurlijk nog steeds heel goed kunnen zwemmen), dan met de fiets lekker meeliften in het peloton. En dan iedereen er af lopen in de laatste tien kilometer.

Maar ik heb me gisteren desondanks prima vermaakt. Het gaat hier om een organisatie van pure liefhebbers. Zij hebben er bewust voor gekozen een laagdrempelig recreatief evenement te organiseren, en hoeven op deze manier niet aan allerlei (soms terechte) eisen van de bond te letten.

Ik maak daar tijdens de wedstrijd uiteraard gebruik van.

Maar, normaal gezien houd ik me bezig met tijdrijden, en daar doe ik alles helemaal alleen.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 04 sep 2017 22:10

Vandaag weer eens hardgelopen waren maar 2 km.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie