Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 18 aug 2017 14:26

bobkat19 schreef: 18 aug 2017 12:19
ridley orion schreef: 17 aug 2017 19:06 Rose is zeker zo goed als canyon.
En je kunt bijna alles wijzigen wat afmontage betreft en krijgt niet allerlei onderdelen die je niet wilt door je strot geduwd als bij canyon
Kun je die claim 'Rose is zeker zo goed als Canyon' ondersteunen? Bij mijn weten doet Rose niet veel anders dan een container met frames kopen in Azië en daar de naam Rose op plakken. Canyon doet tenminste aan eigen ontwikkeling met eigen carbonmallen en labtests. Daarmee is niet meteen gezegd dat Canyon beter is dan Rose, akkoord, maar voorzichtig gezegd: Canyon besteedt iets meer aandacht aan haar fietsen.

Rose X-Lite CRS 3100 Di2 - Bike of the Year - Best Race 2015

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 18 aug 2017 14:46

Lcsmet schreef: 18 aug 2017 12:21
joopi schreef: 18 aug 2017 09:42 Dat zijn binnen de hele EU zwaar illegale praktijken, zogenaamd korting geven door eerst de oorspronkelijke prijs hoger te zetten. ................
Een kleine maar belangrijke nuance, is in de voorbije soldenperiode in België nog aan de orde geweest oa met een advertentie van mediamarkt.
Als een product in de voorbije maanden effectief duurder is geweest mag je refereren naar deze "hogere" prijs om je korting op te baseren.
Dat ditzelfde artikel in dezelfde tijdspanne zelfs goedkoper is geweest dan de "nieuwe" actie/soldenprijs doet niet terzake.
Prijs is voor model 2016 onveranderd geweest - zoals bij alle Canyons. De prijs staat vast en komt enkel in een koopjesperiode al dan niet tijdelijk of in de outlet naar omlaag, Een nieuwe versie van een model voor een volgende jaar (in dit geval model 2017) krijgt een aangepaste, meestal hogere, prijs.

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 18 aug 2017 18:15

Vandaag bij het uithalen van mijn achterwiel bij ultimate cf slx kwam de pad waar de derailleur aanhangt mee los ?? Blijkbaar was er 1 schroefje weg en stond het andere los ?
Nog iemand dit al voor gehad ? Nu heb ik de pad terug willen vastzetten m op 1 schroefje houd hij niet en als ik aandraai springt de pad teug los waarschijnlijk draad beschadigd?
Fiets is nog altijd in testperiode . Wat nu eigenlijk nieuwe pad en in orde ? morgen eens contact opnemen met canyon

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 18 aug 2017 21:04

raiju schreef: 16 aug 2017 09:16
Kempen01 schreef: 15 aug 2017 22:54 Betreft Mavic Cosmic Pro Carbon Exalith wielen (45mm).

Op de plek waar het ventiel uit mijn velg komt heb ik bij beide wielen helaas een klein scheurtje gevonden. De scheur zit in een soort "tuutje", een apart rond stukje (carbon?) waar het ventiel doorheen komt. Ik weet alleen niet goed of dit tuutje ook verbonden is met de rest vd velg.

Kortom, is er een risico dat de rest van de velg ook scheurt....? Iemand een idee? Ik gok dat is het is ontstaan door het ventielringetje en er teveel kracht op is komen te staan. Hoe zouden jullie dit afhandelen?

Dank voor evt reacties!
Het Carbon in de exalith wielen heeft geen structurele functie. Het aluminium gedeelte van de velg wel. Dus je kunt gewoon doorrijden.

In iedergeval die ringetjes niet meer gebruiken of minder hard aandraaien. Misschien trappen ze erin als garantie, misschien kun je het zelf laten repareren.
Dank voor je reactie! Ben inmiddels bij wat shops geweest en die zeggen hetzelfde, geen risico, ik ga het laten plakken.

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 18 aug 2017 21:05

m0217585 schreef: 18 aug 2017 14:13 Hey,

Bij de alu Inflite zie ik nu 2018 staan. Zijn er grote wijzigingen? Kleuren zijn nog hetzelfde. Ik zie wel geen Ultegracrank meer. Andere zaken?
Ik zag dat de wielsets ook anders zijn (stonden nog niet op de dt swiss site).
Gelukkig heb ik een model 2017 met leuke korting gescoord :)
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!

camu
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 18 aug 2017 21:40

enrique1 schreef: 18 aug 2017 18:15 Vandaag bij het uithalen van mijn achterwiel bij ultimate cf slx kwam de pad waar de derailleur aanhangt mee los ?? Blijkbaar was er 1 schroefje weg en stond het andere los ?
Nog iemand dit al voor gehad ? Nu heb ik de pad terug willen vastzetten m op 1 schroefje houd hij niet en als ik aandraai springt de pad teug los waarschijnlijk draad beschadigd?
Fiets is nog altijd in testperiode . Wat nu eigenlijk nieuwe pad en in orde ? morgen eens contact opnemen met canyon

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad: bij het verwijderen van mijn achterwiel nam ik dit er iets te hard uit en schoot 1 van de schroefjes los. Heb uiteindelijk twee nieuwe achterpatten besteld via de webshop, niet via garantie geprobeerd op te lossen, maar is wellicht wel een goed idee.

Overigens vind ik de kwaliteit van die schroefjes icm met de 'broze' schroefdraad in het achterpat wel een zwak punt van de ultimate CF SLX. Zelfde geldt voor de kwaliteit van de schroefjes van de afdekplaatjes onder de aerocockpit. Verder overigens uitermate te spreken over het frame :) !

Free Bird
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 aug 2017 21:41

Free Bird 18 aug 2017 21:47

Ik heb hier een vraag voor de kenners.
Als ik een canyon van 3500 euro(aeroad bijvoorbeeld) vergelijk met een Cube Agree C62 slt disc van 3800 euro, dan kom ik tot de constatatie dat de canyon Reynolds wielen heeft van 1300 euro, terwijl de Cube DT Swiss Spline r32 wielen heeft van maar 400 euro.Dus de Cube is 300 euro duurder in aankoop maar heeft wielen die 900 euro minder waard zijn dan Canyon..Klopt mijn stelling?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 aug 2017 21:53

Koop lekker die Canyon als je die wilt kopen, maar probeer geen rationele argumenten te vinden waarom je een fiets van €3500 moet kopen.

Op een Cube kan je korting krijgen bij de dealer, op een Canyon niet, dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 18 aug 2017 23:04

amclassic-fan schreef: 18 aug 2017 21:53 Koop lekker die Canyon als je die wilt kopen, maar probeer geen rationele argumenten te vinden waarom je een fiets van €3500 moet kopen.

Op een Cube kan je korting krijgen bij de dealer, op een Canyon niet, dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk.
Opbouwende off-topic reactie van de moderator ...... ;)

Vergelijking klopt getalsmatig en dan ben ik benieuwd welke dealer 1.200 EURO korting gaat geven ........

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 19 aug 2017 01:13

hd schreef: 18 aug 2017 23:04
amclassic-fan schreef: 18 aug 2017 21:53 Koop lekker die Canyon als je die wilt kopen, maar probeer geen rationele argumenten te vinden waarom je een fiets van €3500 moet kopen.

Op een Cube kan je korting krijgen bij de dealer, op een Canyon niet, dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk.
Opbouwende off-topic reactie van de moderator ...... ;)

Vergelijking klopt getalsmatig en dan ben ik benieuwd welke dealer 1.200 EURO korting gaat geven ........
De vergelijking klopt...omdat bij een fiets enkel de wielen van belang zijn?

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 19 aug 2017 08:54

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad: bij het verwijderen van mijn achterwiel nam ik dit er iets te hard uit en schoot 1 van de schroefjes los. Heb uiteindelijk twee nieuwe achterpatten besteld via de webshop, niet via garantie geprobeerd op te lossen, maar is wellicht wel een goed idee.

Overigens vind ik de kwaliteit van die schroefjes icm met de 'broze' schroefdraad in het achterpat wel een zwak punt van de ultimate CF SLX. Zelfde geldt voor de kwaliteit van de schroefjes van de afdekplaatjes onder de aerocockpit. Verder overigens uitermate te spreken over het frame :) !
[/quote]

Ik ben heel voorzichtig geweest met verwijderen achterwiel m wiel gaat er ook niet goed uit .Toen heb ik de band afgelaten m nog heel voorzichtig als ik dit vergelijk met mijn andere fiets daar geef ik echt een klop op achterwiel ! Als dit zo snel kapot gaat als je het wiel uitneemt wat gaat dit geven dan of verkopen ze graag veel pads bij canyon .Heb je dit al meerdere keren voor gehad ? Zet je de schroefjes vast met blauwe loctite?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 aug 2017 09:59

Zet je wel de remmen open😉bij verwijderen achterwiel.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie