Carbon clinchers uit China vragen
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15826
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Is een gekend probleem.
Deels je eigen "fout", zacht materiaal van de body en je cassette niet vast genoeg gezet.
Als ze nog iets verder invreten krijg je ze op den duur bijna echt niet meer los.
Kransjes er af halen, even met een vijl door de "splines" om alle bramen weg te vijlen en dan alles terug monteren.
Als ik jou was ging ik alvast op zoek naar een reserve body, als je even contact opneemt met de aanbieder van je wielen dan ben je voor enkele euro's klaar.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37377
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Niet eigen fout imho.
Constructiefout van Shimano en dan ook nog een zacht materiaal gebruiken. Bij de hogere splines van Campa is dit significant minder.
Constructiefout van Shimano en dan ook nog een zacht materiaal gebruiken. Bij de hogere splines van Campa is dit significant minder.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15826
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Inderdaad, maar je sluitkrans erg stevig aandraaien kan helpen om het invreten te verminderen.daniel1975 schreef: ↑12 aug 2017 11:44 Niet eigen fout imho.
Constructiefout van Shimano en dan ook nog een zacht materiaal gebruiken. Bij de hogere splines van Campa is dit significant minder.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37377
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De nieuwere shimano cassettes kunnen toch ook met hogere splines overweg, of heb ik dat ooit verkeerd begrepen.
Less is bore
Dat ligt toch iets anders....Shimano heeft hier toch een flinke steek laten vallen , om wat voor reden dan ook
(ik roep niet zo snel dat een fabrikant dom is, men had zijn redenen en het pakte niet goed uit)
Omdat Shimano ook graag een beter ontwerp van de body's wilde (alu body's dus) had men diepere splines geintroduceerd , maar dat beperkt tot Dura Ace, waarvoor dus alleen Dura Ace cassettes met het bijbehorende prijskaartje beschikbaar waren.
Is daarom een zachte dood gestorven.
Gewone cassettes pasten er wel op , maar gingen net zo hard invreten....
(ik roep niet zo snel dat een fabrikant dom is, men had zijn redenen en het pakte niet goed uit)
Omdat Shimano ook graag een beter ontwerp van de body's wilde (alu body's dus) had men diepere splines geintroduceerd , maar dat beperkt tot Dura Ace, waarvoor dus alleen Dura Ace cassettes met het bijbehorende prijskaartje beschikbaar waren.
Is daarom een zachte dood gestorven.
Gewone cassettes pasten er wel op , maar gingen net zo hard invreten....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Iemand ervaring met Lightinbike store op Aliexpress? Zou ze eventueel in mijn tijdritfiets willen steken, tenzij het rommel is. Ik vermoed ook dat je zo'n industrielagers makkelijk kan vervangen? Ik weeg 74 kg.
https://nl.aliexpress.com/item/Carbon-w ... st=ae803_2
https://nl.aliexpress.com/item/Carbon-w ... st=ae803_2
Ervaring helin lieu:
Sinds april 35 mm velgen 25 mm breed. Ca 2000 km ( met veel korting destijds)
Gisteren spaak uit naaf (novatec) gebroken. Aluminium is gescheurd bij spaakgat en weggeslagen. Spaak los en in derailleur terecht gekomen. De rest kan men wel raden....
Vandaag Helin Liu aangeschreven. Dus kijken wat daar uitkomt. Nieuw achterwiel?!
Sinds april 35 mm velgen 25 mm breed. Ca 2000 km ( met veel korting destijds)
Gisteren spaak uit naaf (novatec) gebroken. Aluminium is gescheurd bij spaakgat en weggeslagen. Spaak los en in derailleur terecht gekomen. De rest kan men wel raden....
Vandaag Helin Liu aangeschreven. Dus kijken wat daar uitkomt. Nieuw achterwiel?!
Dat denk ik niet na 2000km, misschien wel een andere achternaaf, dan kan je het wiel laten omspaken. Wel een tegenvaller van Novatec want is vlgns mij niet de eerste keer dat een afgebroken naaf is gemeld.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik lees relatief veel issues met Helin Liu. Had ik niet verwacht.
Ter info, ik rij op farsports wielen met Novatec naven. Na ongeveer 5000km nieuwe lagers voor de achternaaf. Velgen en spaken zijn nog prima. Nu bijna 7000km gereden op deze wielset.
Wellicht is de iets hogere meerprijs ook een hogere kwaliteit ??
Ter info, ik rij op farsports wielen met Novatec naven. Na ongeveer 5000km nieuwe lagers voor de achternaaf. Velgen en spaken zijn nog prima. Nu bijna 7000km gereden op deze wielset.
Wellicht is de iets hogere meerprijs ook een hogere kwaliteit ??