Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Irritatie door honden uitlaters

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 07 aug 2017 22:54

Gelukkig ga ik er al standaard vanuit dat alle andere weggebruikers volslagen idioten zijn en daar pas ik mijn rijgedrag op aan. Met die instelling hoef ik me nooit aan andere verkeerdeelnemers te ergeren, omdat ik het van tevoren toch al had verwacht :D
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3106
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 07 aug 2017 22:55

@ttt: Klopt, maar om dat aan te tonen met een hond aan je kuit, daar heb je alleen jezelf mee. Dus uit zelfbescherming: volg kawouter zijn advies op.

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 07 aug 2017 22:55

Als ik mijn hond niet onder controle zou hebben, liet ik hem echt niet los. Ik weet dat hij exact reageert zoals ik wil. Voordeel na 3 jaar training😁

Ik snap soms echt niet waarom mensen een hond los laten. Doen de riem af en succes ermee hond, zie je over 30 min wel weer. Gevolg: complete vrijstaat voor de hond incl allerlei gedrag wat hij zichzelf aanleert wat 'leuk' is voor de hond.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 07 aug 2017 23:17

Karl66 schreef: 07 aug 2017 22:54 Gelukkig ga ik er al standaard vanuit dat alle andere weggebruikers volslagen idioten zijn en daar pas ik mijn rijgedrag op aan. Met die instelling hoef ik me nooit aan andere verkeerdeelnemers te ergeren, omdat ik het van tevoren toch al had verwacht :D

Helaas krijg je daarin heel vaak gelijk.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 aug 2017 23:38

kawouter schreef: 07 aug 2017 09:27
Jans schreef: 06 aug 2017 10:05
RVV schreef: 06 aug 2017 10:01 Hmmm dus je mag niet hardlopen omdat er dan een hond op je af kan rennen? Vreemde stelling. Volgens mij doe je geen vlieg kwaad als je hardloopt in de zin dat je niemand (in tegenstelling tot fietsen) er kwaad mee doet. Als dan een loslopende hond naar je toevliegt en je mag dan veronderstellen dat die je aanvalt dan heb je alle recht om je te verdedigen tegen die hond. Ik heb al hardlopend ook zoiets een keer meegemaakt. Gewoon in het buitengebied vliegt een hond vanuit de struiken mij naar de benen (pitbull achtige), op het moment dat de baas riep, hij doet echt niks hoor, voelde ik zijn tanden al in mijn kuiten.. ik ben voor geen enkele hond bang.. ik stopte en gaf dat beest een rotschop.. ja sorry hoor ik laat me niet bijten. Als je weet dat je hond naar andere mensen toevliegt, dan hoor je hem aangelijnd te houden. Losloop gebied of niet niet.
+1 +1 +1
je mag best rennen. Hou er alleen rekening mee dat een loslopende hond jou als prooi of schaap kan zien (dat bij de kudde moet blijven). Stoppen met rennen is op dat moment ECHT de beste keuze. Zoals al eerder gezegd.

Uhm ik stopte inderdaad ook met rennen om die hond van mij af te trappen. Die had immers ziin tanden al in mijn been gezet (ook tetanus spuit voor gehaald) ik zal overigens nooit een hond trappen als die alleen maar op mij af rent of mee rent. Op die fiets rem ik sowieso af tot stapvoets omdat ik geen hond voor de wielen wil (kans op vallen) hardlopend stop ik ook gewoon. En toon ik overwicht op de hond als die agressief is of benader hem begroetend als die uitsluitend nieuwsgierig is. Verder snap ik best dat die beesten ook hun energie kwijt moeten door af en toe flink te rennen, daar heb ik geen probleem mee.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 08 aug 2017 22:45

Weet je waarom bijna iedereen zijn hond niet aangelijnd heeft?

They just don't Give a fuck!

Men denkt niet meer na,kijk maar lekker zelf uit,hoef ik het niet te doen!

En als je er wat van zegt ?
Zeg je gewoon je moet je bek houden.

Welkom in 2017
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 08 aug 2017 22:47

Lekker generaliseren, heerlijk.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 08 aug 2017 22:50

Moet jij eens opletten.

Er lopen er meer los als dat er vast zitten.

(Net als gekken). :-)
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 09 aug 2017 18:33

RonaldH76 schreef: 08 aug 2017 22:45 Weet je waarom bijna iedereen zijn hond niet aangelijnd heeft?

They just don't Give a fuck!

Men denkt niet meer na,kijk maar lekker zelf uit,hoef ik het niet te doen!

En als je er wat van zegt ?
Zeg je gewoon je moet je bek houden.

Welkom in 2017
ik durf te wedden dat er in 2017 BC minder aangelijnde honden rondliepen dan nu, maar ja toen had je minder mensen rondfietsen

Hans-Je-Pence
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 aug 2017 23:23

Hans-Je-Pence 11 aug 2017 10:26

Het enige probleem dat ik constateer de laatste jaren is dat steeds meer groepen het publieke domein voor zichzelf opeisen. In Utrecht worden complete straten autovrij gemaakt waar vervolgens iedereen kustgras, speeltoestellen, springkastelen en weet ik niet wat neerplempt. Dus van het ene in het andere uiterste.
Recreatiegebieden worden tegelijkertijd door hondenbezitters, nudisten, surfers, renners en fietser opgeëist als zijnde hun domein. Nederland is gewoon te klein voor die combinaties en dan krijg je dus polarisatie.
Gevolg is dat mensen/groepen het publieke domein gaan annexeren en dat is mijns inziens een hele irritante ontwikkeling.

hayes

hayes 11 aug 2017 21:19

Op zich is het niet zo'n probleem dat er veel verschillende weggebruikers dezelfde plaats inpalmen.
Ik merk echter wel dat er weinig of geen begrip is voor "de anderen".

Jong gepensioneerden mogen uiteraard lekker fietsen op een mooie dag als vandaag. Maar zij zijn zich aan het ontspannen en kijken continu rond. Stoppen midden op het fietspad en doen er vervolgens 30 seconden over om te beslissen of ze links of rechts gaan. Op dat moment hebben ze geen oog voor auto's, fietsers, voetgangers, spelende kinderen,...

Toeristen aan onze Belgische kust hebben uiteraard het recht om te flaneren in de straten, maar nul aandacht of respect voor wie de weg op een andere manier wil gebruiken.

Restaurantbezoekers/Hotelgasten hebben alle recht om lekker te eten of te slapen. Maar mensen met jonge kinderen hebben evenveel recht om diezelfde plaatsen te frequenteren. En kinderen maken lawaai. Tenzij ze een tablet in hun handen geduwd krijgen. Maar dat is dan ook weer niet goed

Enzovoort...

Conclusie: Misschien "ik" iets minder centraal zetten in ons denken en wat meer "wij" of "wij en zij".

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 11 aug 2017 22:23

hayes schreef: 11 aug 2017 21:19 Conclusie: Misschien "ik" iets minder centraal zetten in ons denken en wat meer "wij" of "wij en zij".
Ik hou altijd rekening met de fouten van een ander. Vandaar dat ik in 25 jaar fietsen maar 1 x over de kop ben gegaan na aanrijding met een hond die plots, aangelijnd aan 10 m lijn(!) de weg meende over te moeten steken....Baasje boos ("had je niet even kunnen bellen?").
Defensief rijden is mijn motto. Vooruit kijken, wat gaat de ander doen. Jammer als je windkracht 8 in de rug hebt, maar die KOM of pr komt een dag later wel...
older Budweiser

Plaats reactie