Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2017

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 01 aug 2017 16:50

daniel1975 schreef: 31 jul 2017 19:05 Dag 3 van de Tour volgend jaar 35km ploegentijdrit. Mooie discipline, maar wat mij betreft niet voor in een grote ronde.
Als sterke renner in een matig team verlies je dan buiten je eigen schuld al van de rijke ploegen.
Inderdaad, niks voor een grote ronde. We hebben nu al een paar jaar een mooie WK ploegentijdrit. Lijkt me voldoende.
Ik vraag me trouwens af of Porte wel een echte kopman is. Je moet het mentaal ook kunnen. Affijn, dit was zijn eerste jaar als kopman. Maar ik twijfel en hij is ook al 32. En Dan Martin zit bij de verkeerde ploeg. Het zou razend knap zijn als hij in zijn eentje een podium zou halen in een grote ronde. Quickstep rijdt verder alleen voor (sprint)dagzeges.
Martin kan misschien beter voor Orica gaan rijden? Of misschien wel BMC.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12618
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 aug 2017 22:14

Martin moet daar weg!
Elke ronderenner moet weg bij qs. Al hebben ze natuurlijk een prima ploeg om een ronderenner te ondersteunen.

Er zijn niet veel renners die froome aankunnen. Hij hoeft maar te volgen, ag wat verliezen en pakr altijd wel 2 minuten op de rest in de minimale tijdritten.

Er blijft er maar 1 over........ TD

Je kan vindenvan sky wat je wilt, maar ik vind het knap, Hij maakt geen gekke fouten ligt niet op zijn kokosnoot etc.
Ik twijfel ook aan Port, hij maakt gewoon een fout, ik ben daar hard in, maar het is niet zijn eerste!

De belangrijkste uitdagers als Froome in topvorm is, dat is er echt maar 1 en dat is TD, dan moet Froome ook op alles reageren he! Dan krijg je een beetje de uitspraak als het na 10min 1-0 wordt krijg je een hele andere wedstrijd.

Aru, Quintana, leuk maar ze zullen minimaal 2 min moeten pakken en met een ttt loopt het die jongens als dun door de broek, als ze persoonlijk een mindere dag hebben verliezen ze al veel tijd.

1 outsider, maar we zullen moeten zien hoe die zich ontwikkeld en dat is Riglich, kan hij het drie weken, onder druk...... etc.

Mogelijkheid 2 is Froome vroeg aanvallen en hopen dat "jij" dat net doet op zijn mindere dag, maarja iedereen vind zijn podium zo belangrijk. Hopelijk gaat dat komend jaar anders...........

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 02 aug 2017 13:12

Jungels heeft wel verlengd.
Maak joe woar

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 02 aug 2017 15:41

daniel1975 schreef: 31 jul 2017 13:10 aanvullend: en niemand heeft naast Vroem een fatsoenlijke TT in de benen zitten.
Ik snap dat je Uran vergeet, volledig onzichtbaar de hele Tour, maar wel tweede en kan een goede tot uitstekende TT rijden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2017 15:52

bve schreef: 02 aug 2017 15:41
daniel1975 schreef: 31 jul 2017 13:10 aanvullend: en niemand heeft naast Vroem een fatsoenlijke TT in de benen zitten.
Ik snap dat je Uran vergeet, volledig onzichtbaar de hele Tour, maar wel tweede en kan een goede tot uitstekende TT rijden.
Nee, was hem niet vergeten.
Maar Uran heeft ook niet de TT van Froome in de benen (verliest nu ook weer een halve minuut in 22km) en moet zichzelf eerst opnieuw uitvinden en proberen aan te vallen.
Less is bore

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 02 aug 2017 21:46

Uran en Cannondale steken veel te weinig tijd in de TT en gaan dus geen potten breken. Daniel Martin komt bij mij ook niet gelijk naar boven als ik aan een goede tijdrijder denk.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 aug 2017 22:49

Dan Martin is toch wel een gekende hardrijder?

Wat ik niet snap, in deze discussie wordt enerzijds laagdunkend gedaan over de weinige tt kilometers volgend jaar... En de korte 35km ttt. Te weinig onderscheidend oid.

Maar als het dan over mogelijke uitdagers van froome gaat, gaan ze allemaal de prullenbak in vanwege een tekort aan tt capaciteit?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 aug 2017 23:02

Dan Martin is geen erkende hardrijder op ut vlakke, hij kan uiteraard hard rijden , maar tijdrijden is geen specialiteit van hem (gerelateerd aan andere toppers voor het klassement)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 03 aug 2017 07:53

MarkVeenstra schreef: 02 aug 2017 22:49 Dan Martin is toch wel een gekende hardrijder?

Wat ik niet snap, in deze discussie wordt enerzijds laagdunkend gedaan over de weinige tt kilometers volgend jaar... En de korte 35km ttt. Te weinig onderscheidend oid.

Maar als het dan over mogelijke uitdagers van froome gaat, gaan ze allemaal de prullenbak in vanwege een tekort aan tt capaciteit?
Kewestie van logisch nadenken:

1. Verliest Froome tijd bergop? Nee.
2. Wint Froome simpel tijd met zijn TT en de TTT: Ja.

Oftewel, het recept voor een voorspelbare (hoeft niet saai te zijn) Tour.

Maar dat is inherent aan de sport. Iedereen kwijlt over klimmers, maar kijk je naar de Tour is het meestal de Tijdrit waar de kaarten worden geschud. Daarom riep ik al heel lang dat TD een ronde zou winnen terwijl er mensen handen aan het wringen waren over zijn weerstand in zwaardere etappes.

Met klimmen moet je de aanklampers lossen en dat is veel lastiger dan een straight-up wattage gevecht in de TT waar de uitslag al vast staat. Een mindere Froome bleef dit jaar gewoon kleven en verpulverde iedereen in de tijdrit. Of het verschil nou 1 minuut of 6 minuten is het draaide zoals meestal om die twee tijdritjes (zo ook de Giro).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 aug 2017 10:11

Maar ook zonder oranje bril durf ik wel te zeggen dat de Giro boeiender was. En TD deed tenminste nog moeite om etappes te winnen, iets wat Froome niet eens doet. 100% op de efficientie winnen.
Vandaar dat ik hoop op een tour met een flinke TT. Dan moet hij wel uit zijn hok komen en dat zou de hele top 5 wel eens op kunnen schudden. Stel hij probeert het en breekt, dan ruikt de rest misschien een kans. Of TD breekt.
En hopelijk Movistar volgend jaar WEL met een knappe ploeg en Landa in topvorm aan de start.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 aug 2017 10:28

Precies dat.., hopen op een lange TT om het froome moeilijk te maken (?). Terwijl voor elke kanshebber weerlegd wordt dat die het op de TT gaat afleggen. Behalve TD. Maar het is niet alsof TD zomaar eventjes de tijdrit van Froome wint. En zeker niet met een marge van >1 minuut. Dan gaat veel TT kilometers toch alleen maar het spel in de bergen meer lam leggen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 03 aug 2017 11:12

MarkVeenstra schreef: 03 aug 2017 10:28 Precies dat.., hopen op een lange TT om het froome moeilijk te maken (?). Terwijl voor elke kanshebber weerlegd wordt dat die het op de TT gaat afleggen. Behalve TD. Maar het is niet alsof TD zomaar eventjes de tijdrit van Froome wint. En zeker niet met een marge van >1 minuut. Dan gaat veel TT kilometers toch alleen maar het spel in de bergen meer lam leggen?
Tour 2016, tijdrit (37km, met nog een klim van 10km):

Uitslag 13e etappe Tour de France
1. Tom Dumoulin (Ned)
2. Chris Froome (GB) + 1.03
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Plaats reactie