Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

giroditaliafan
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:43

giroditaliafan 25 jul 2017 17:37

Ben inmiddels de trotse eigenaar van een mooi felrood Pinarello Dogma 60.1-frame!!! Hij wordt nu opgebouwd door m`n fietsenmaker!!
Als `ie terug is, zal ik een fotootje posten!!

Dank voor de adviezen!! Heeft heel erg bijgedragen tot een weloverwogen beslissing!! (met best ook een beetje 'ik-vind-Pinarello-gewoon-mooi'-emotie erbij!! Maar dat hoef ik de Pinarello-bezitters hier waarschijnlijk niet uit te leggen! ;-) )

Gr. Giroditialiafan

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 25 jul 2017 18:01

giroditaliafan schreef: 25 jul 2017 17:37 Ben inmiddels de trotse eigenaar van een mooi felrood Pinarello Dogma 60.1-frame!!! Hij wordt nu opgebouwd door m`n fietsenmaker!!
Als `ie terug is, zal ik een fotootje posten!!

Dank voor de adviezen!! Heeft heel erg bijgedragen tot een weloverwogen beslissing!! (met best ook een beetje 'ik-vind-Pinarello-gewoon-mooi'-emotie erbij!! Maar dat hoef ik de Pinarello-bezitters hier waarschijnlijk niet uit te leggen! ;-) )

Gr. Giroditialiafan
Leuk☺
Veel plezier met je Pinarello.

nofuturekid
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50

nofuturekid 25 jul 2017 18:23

JorBak schreef: 25 jul 2017 07:33 Waarom twijfel je? Of je voor schijfremmen gaat ligt vooral aan hoe en waar je het meest fietst denk ik. Rij je veel in de regen? Rij je wel eens hard een berg af? Vindt je het mooi?
Mooi vind ik het niet, daar zit wellicht deels m'n twijfel in, ook in het feit dat al m'n wielen van de categorie velgremmen zijn. Daarnaast heb ik ondertussen van de distributeur te horen gekregen dat F10 disk (echt he.. met een 'k') hoogstwaarschijnlijk dit jaar niet meer geleverd gaat worden.

Qua use case:
Ik woon in Singapore en daar kan het nogal eens van het 1 op andere moment tropisch stormen. Daarnaast is het gek genoeg best heuvelachtig, ook in de omringende landen (Indonesie is waanzinnig om te fietsen, Taiwan en Japan ook). Kijk, ondanks alle discussies over het nut, ik heb ook een MTB met schijfremmen en technisch gezien is het in mijn beleving superieur aan remmen op de velg.

Wil ik nog minimaal 6 maanden wachten en kan ik wennen aan het gekke aangezicht... Pfff... keuzestress!

Gebruikersavatar
JorBak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:39

Gebruikersavatar JorBak 25 jul 2017 20:36

Haha wees niet te streng voor jezelf zou ik zeggen. Schijfremmen of niet, prima fiets lijkt me. En ik geloof dat je genoeg redenen genoemd hebt waar het nut van schijfremmen wel degelijk bewezen is. In ieder geval niet te lang blijven twijfelen. Ik geloof je ook op je woord dat het bij jou mooi fietsen is! :P

giroditaliafan
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:43

giroditaliafan 29 jul 2017 20:23

M`n nieuwe racemonster!! Heel erg blij mee!! Nogmaals dank voor de goeie en nuttige adviezen!!

Gr. Giroditaliafan
Bijlagen
2017-07-29 12.45.03.jpg

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 jul 2017 21:50

Euhhhh........die pedalen???
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

giroditaliafan
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:43

giroditaliafan 29 jul 2017 22:25

@Colnagofreak: maar wat vind je van de rest van de fiets?

Ik zal dan op mijn beurt ook uitleggen waarom ik geen kek kliksysteem als pedalen kan hebben op mijn fiets: Ik heb een handicap waardoor ik orthopaedisch schoeisel moet dragen. Dit schoeisel werkt helaas niet met moderne kliksystemen. Dat vind ik ook jammer, maar ik weet sinds mijn verschijning op deze aardkloot niet anders....

Ik hoop dat je daar overheen kunt kijken en toch nog iets positiefs vindt over mijn fiets (ondanks de misschien wat ouderwetse pedalen :-) )

Gr. Giroditaliafan

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 29 jul 2017 22:52

Nou werk in ortopedie en denk dat als je overlegt met ortopedisch schoenmaker dat hij die wel voor je kan maken.
Bij ons bedrijf wordt van alles gemaakt van golf schoenen tot flippers zodat mensen met een onderbeen amputatie kunnen zwemmen
Super mooie fiets en veel veilge kilometers ook leuke kleur eens wat anders dan zwart

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37372
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2017 23:24

Heel verl plezier ermee. Het frame is echt super.
Cosmetische tip: zodra de bandjes aan vervanging toe zijn geheel zwarte nemen.
Less is bore

giroditaliafan
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:43

giroditaliafan 30 jul 2017 09:06

Thanks, 'Ridley Orion' en 'Daniel1975' voor jullie leuke reacties!! En, Daniel, dank voor de tip en ben het helemaal met je eens!! Maar de rode waren nog niet versleten genoeg en dan vind ik dat toch een beetje zonde. Ik ga ze echter zeker op termijn laten vervangen door zwarte banden. Idd nog mooier!!

Gr. Giroditaliafan

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 30 jul 2017 09:19

giroditaliafan schreef: 29 jul 2017 22:25 @Colnagofreak: maar wat vind je van de rest van de fiets?
De rest van de fiets ziet er gewoon erg fraai uit! :winkthumb:

En na de uitleg begrijp ik de keuze van de pedalen, hoewel er genoeg mogelijkheden zijn om daar een passende oplossing voor te maken. Maar dit zijn vaak kostbare oplossingen die niet iedere verzekeraar vergoed. Ik begrijp daarom je keuze.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

giroditaliafan
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:43

giroditaliafan 30 jul 2017 10:03

Dank je voor je compliment en je reactie, Colnagofreak!! En zoals je het beschrijft, is het ook wel.
No hard feelings!! :winkthumb: :winkthumb:

Ik ga nu ff buiten kijken of m`n nieuwe fietsje echt werkt!! :)

Gr. Giroditaliafan

Plaats reactie