Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2017

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 23 jul 2017 22:02

monsieurpinot schreef: 23 jul 2017 21:55
bever schreef: 23 jul 2017 19:54 Groenewegen is toch geen Limburger ? Dan vind ik het een slechte overwinning en ik gun het hem ook niet.

ff lekker trollen :lol:
:idea: zijn opa leverde in ieder geval aardige frames.
haha ;) dat is nuttige info :winkthumb:

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 24 jul 2017 00:16

"Betere" jaren, in de echte top jaren wonnen we bijna alle etappes.
Afbeelding

i-mac

i-mac 24 jul 2017 11:38

De hypocriete houding van het ASO, en van vele fransen ... In de rij staan voor een handtekening van de grootste leugenaar die het peloton kende. ASO weigert om Ulrich naar de tour start te laten komen, maar Virenque ... dat is geen probleem.


Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 jul 2017 11:42

Verhaal was dat ullrich niet kwam omdat zijn dochter jarig was. Vond ie belangrijker. Hij schijnt wel uitgenodigd te zijn. Overigens betekent dat niet dat Virenque opeens een mindere leugenaar is.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

i-mac

i-mac 24 jul 2017 12:14

rikkert schreef: 24 jul 2017 11:42 Verhaal was dat ullrich niet kwam omdat zijn dochter jarig was. Vond ie belangrijker. Hij schijnt wel uitgenodigd te zijn. Overigens betekent dat niet dat Virenque opeens een mindere leugenaar is.
Op Sporza radio had men het deze week over Virenque én de hypocrisie (of chauvinisme) van de Fransen en het ASO. Veel journalisten negeren hem. En ook werd het gejoel van de Fransen tegenover Froome op de korrel genomen. Dat je kiest voor een landgenoot, daar is niets verkeerd aan. Maar hou het fatsoenlijk.

Ulrich was niet welkom van het ASO op de start. De lokale organisatie had hem wel geïnviteerd, maar Jan wou er niet op ingaan, omwille van zijn dochter, die idd jarig was. Hij is wel de dag nadien gaan kijken.


De Tour is teveel een circus geworden, waar de koers wordt geregeerd vanuit de volgwagen, of hogerhand. Dat je de gele trui niet aanvalt als hij pech heeft, is onzin. Ongeschreven wet of niet, het is zever. Froome mag dan de beste van het pak zijn (met dank aan team Sky, die overal de beste renners wegkoopt), je moet de koers zijn verloop laten hebben.

Mij allemaal niet gelaten, ik kijk eigenlijk zelden of nooit meer. In de zomer vertoef ik liever buiten in plaats van voor de buis.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 24 jul 2017 12:35

Ze zijn niet voor de underdog maar tegen de upperdog. Tenzij het een "Chien" is.
Afbeelding

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 24 jul 2017 13:17

Virenque heeft bekend dat hij doping heeft gebruikt. Net zoals Boogerd, de Jong, T. Dekker, Armstrong, Zabel, Kohl, Rasmussen en vele anderen. Waarom is het dan een leugenaar? Dat een aanvallende renner als Virenque nog altijd populair is in eigen land snap ik wel.

Het verhaal rond de al dan niet uitnodiging van Ullrich is nogal onduidelijk. Ik durf daar niets over te zeggen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 jul 2017 13:46

kawouter schreef: 24 jul 2017 13:17 Het verhaal rond de al dan niet uitnodiging van Ullrich is nogal onduidelijk. Ik durf daar niets over te zeggen.
http://nos.nl/tour/video/2181127-ullric ... ardag.html

Ullrich zelf is vrij duidelijk, wel uitnodiging gehad maar zelf geen zin/andere prioriteit... en hij wil niet teveel heisa.
is natuurlijk geen 100% garantie dat het klopt, immers als hij geen uitnodiging heeft gehad en hij gaat dat beamen, weet hij zeker dat veel journalisten naar hem toe komen. Maar ik ben geneigd zijn verhaal maar voor waar aan te nemen :).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

i-mac

i-mac 24 jul 2017 14:19

ASO spuwt sommige oud renners uit die doping gebruikten uit. Ze zijn niet meer welkom. Virenque wordt echter op een voetstuk geplaatst. Daar heb ik best moeilijk mee. Wees dan eerlijk, en inviteer alle dopingzondaars, of weiger ze allemaal.

Ullrich kreeg idd een uitnodiging. Daar had ik het verkeerd voor ...

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 24 jul 2017 14:56

Ik laat me altijd liever leiden door de feiten dan door de statements, Feit is dat Ullrich wel kwam kijken maar op min of meer eigen gelegenheid ergens (in DLD) in een auto garage stond.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 jul 2017 15:55

En waar leidt dat feit dan toe?
Dat hij toch niet was uitgenodigd voor het vertrek van de tour (dag 1), omdat hij op dag 2 ergens langs het parcours was? Als hij totaal ergens anders was geweest kan je zowel dezelfde, als de omgekeerde conclusie trekken toch?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 24 jul 2017 17:24

i-mac schreef: 24 jul 2017 12:14
rikkert schreef: 24 jul 2017 11:42 Verhaal was dat ullrich niet kwam omdat zijn dochter jarig was. Vond ie belangrijker. Hij schijnt wel uitgenodigd te zijn. Overigens betekent dat niet dat Virenque opeens een mindere leugenaar is.
De Tour is teveel een circus geworden, waar de koers wordt geregeerd vanuit de volgwagen, of hogerhand. Mij allemaal niet gelaten, ik kijk eigenlijk zelden of nooit meer. In de zomer vertoef ik liever buiten in plaats van voor de buis.
Ik ben het geheel met deze tekst heen. De hele dag voor die buis hangen en naar een peloton wielrenners kijken waar zelden of nooit wat gebeurt is slaapverwekkend...... Alleen de echte bergetappes vind ik soms interessant maar ook daar gebeurt er in de regel niet echt veel. Alles word gecontroleerd door ploegentaktiek en iedereen heeft oortjes in. Ik kijk veel liever naar ééndagskoersen zoals Parijs - Roubaix of alle andere grote voorjaarsklassiekers.

Plaats reactie