Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 16 jul 2017 11:53

afrit13 schreef: 16 jul 2017 11:14 Quarantanova, je weet toch dat er op dit forum geen fietsers zijn die zorgen voor dat slechte imago! Dat is die grote groep wielrenners die niet op dit fietsforum zit...

Daarom pleit ik ook voor een fietsforum sticker die we als rugnummer achter op ons shirt kunnen plakken, zodat automobilisten kunnen zien dat 'wij' niet bij 'die groep' horen.
Goed idee :winkthumb:

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 16 jul 2017 11:58

Met echte wielrenners bedoel ik licentiehouders (tegenwoordig bestaan er geloof ik ook daglicenties) die officiële wedstrijden rijden. Niet echte wielrenners zijn in mijn ogen de wielertoeristen die tijdens hun ritten in groepsverband onderling wielrennertje spelen op de openbare weg.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 16 jul 2017 12:20

Je bedoel al die duizenden mensen die aan hun conditie en gezondheid werken op de racefiets in de frisse buitenlucht op het asfalt waar ze belasting voor afdragen? Ik rij voor mijn plezier zaterdags met een toergroepje een kilometer of 100 over fietspaden en wegen (indien er geen fietspad is). Waarom zou ik geen gebruik mogen maken van deze faciliteiten terwijl ik daar belasting voor betaal?

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 16 jul 2017 12:31

Ik snap het punt wel, zodra wielrenners in een peleton op de openbare weg rijden denken ze dat alles mag. Het fietspad negeren, door rood rijden, rotonde verkeerdom enz enz. Nog niet te spreken over de waaiers die over de complete weg waaieren. Hard roepen TEGEN!!!!! VOOORRR!!! dat is voor overige weg gebruikers zelfs beangstigend.

Dat is voor mij een van de redenen om niet meer met grote groepen te gaan rijden.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 16 jul 2017 12:39

In groepsverband durven mensen blijkbaar meer. Naast het wielrennen zie ook voetbalwedstrijden, vakanties, uitgaansleven enz. Heb in het verleden ook wel eens in groepen gefietst en op een bepaalde manier jut je elkaar toch op. Heb het dan over het negeren verkeersregels maar ook opmerkingen maken tegen vrouwlijkschoon enz. Voor mij was dit een van de redenen om solo te gaan fietsen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 16 jul 2017 12:41

japiecarbon schreef: 16 jul 2017 12:31 Ik snap het punt wel, zodra wielrenners in een peleton op de openbare weg rijden denken ze dat alles mag. Het fietspad negeren, door rood rijden, rotonde verkeerdom enz enz. Nog niet te spreken over de waaiers die over de complete weg waaieren.
Je bedoeld dus mensen die verkeersovertredingen begaan. Die mogen wat mij betreft gewoon beboet worden. Mensen die de verkeersregels overtreden zie ik overigens meerdere malen per dag en 99 van de 100 keer is het geen wielrenner. Door rood rijden (met auto maar vooral vaak met (stads)fiets, soms zelfs met kind achterop), snelheidsoverschrijdingen, rechts inhalen, over verdrijvingsvakken, afsnijden, bumperkleven, mobiel gebruiken tijdens autorijden enz enz. Als ik een bonnenboekje had had ik er denk ik wel 10 per dag kunnen uitschrijven.
Hard roepen TEGEN!!!!! VOOORRR!!! dat is voor overige weg gebruikers zelfs beangstigend.
Elkaar waarschuwen om op te letten is beangstigend? Een knipperlicht is ook eng?
Dat is voor mij een van de redenen om niet meer met grote groepen te gaan rijden.
Het ligt er maar net aan in welke groep je rijdt denk ik. De groep waarin ik rijdt houdt zich gewoon netjes aan de verkeersregels. Muv een afgelegen plattelandsweggetje als er verder niemand is, dan maken we er wel eens een kort wedstrijdje van. Maar dat is aan het eind op een weg die nauwelijks gebruik wordt.

Ik heb geen enkel begrip voor dit soort generalisaties. Zo heb ik er ook geen begrip voor als iemand alle Marokkanen of Turken op een hoop gooit.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 16 jul 2017 12:44

Voor een bejaard stel op de fiets is het zeker beangstigend als er (weer) een hele horde opgeschoten wielrenners langs flitst. Ik zeg niet dat ALLE groepen dit doen. Maar ik denk dat 90% zich wel eens schuldig maakt aan dingen die anderen ons verwijten!

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 16 jul 2017 12:49

japiecarbon schreef: 16 jul 2017 12:44 Voor een bejaard stel op de fiets is het zeker beangstigend als er (weer) een hele horde opgeschoten wielrenners langs flitst. Ik zeg niet dat ALLE groepen dit doen. Maar ik denk dat 90% zich wel eens schuldig maakt aan dingen die anderen ons verwijten!
Voor mij is een bejaard stel beangstigend. Ook als ik alleen op de fiets zit. Zodra ik bel (wat ze vaak niet horen dus ik rem standaard al behoorlijk af) kijken ze om en beslaan plots het hele fietspad zodat er helemaal niemand meer langs kan.

Voorbeeld; Ik zeg niet dat alle Marokkanen crimineel zijn, maar ik denk dat 90% zich wel schuldig maakt aan de dingen die anderen ze verwijten (dwz criminaliteit). Klinkt vrij racistisch is het niet?

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 16 jul 2017 12:51

jer81 schreef: 16 jul 2017 12:41
Elkaar waarschuwen om op te letten is beangstigend? Een knipperlicht is ook eng?
Jij weet dat het schreeuwen van TEGEN of VOOR als waarschuwing bedoeld is. Die bejaarde tegenligger weet dat niet. Probeer niet alleen vanuit jezelf te denken, het fietspad wordt gebruikt door allerlei leeftijden, snelheden etc.

Die van het knipperlicht snap ik trouwens niet..

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 16 jul 2017 12:54

Tja, als jij het niet in wil zien dan kan ik er ook niets aan doen. Blijf jij maar denken dat wij wielrenners altijd het liefste jongetje van de klas zijn.

Ik irriteer mijzelf in ieder geval regelmatig aan mijn mede wielrenners als ik zelf in de auto zit, of met mijn zoontje op de stadsfiets rij. Overigens betrap ik mijzelf ook wel eens op bepaalde handelingen die anderen weleens vervelend kunnen vinden.

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 16 jul 2017 12:57

japiecarbon schreef: 16 jul 2017 12:54 Tja, als jij het niet in wil zien dan kan ik er ook niets aan doen. Blijf jij maar denken dat wij wielrenners altijd het liefste jongetje van de klas zijn.
+1

Wielrenners/toerfietsers gedragen zich altijd voorbeeldig op de openbare weg. Daarom hebben we ook zo'n fantastisch imago. O nee, wacht.... :roll: :roll:

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 16 jul 2017 13:11

AmstelGoldRaas schreef: 16 jul 2017 12:57
japiecarbon schreef: 16 jul 2017 12:54 Tja, als jij het niet in wil zien dan kan ik er ook niets aan doen. Blijf jij maar denken dat wij wielrenners altijd het liefste jongetje van de klas zijn.
+1

Wielrenners/toerfietsers gedragen zich altijd voorbeeldig op de openbare weg. Daarom hebben we ook zo'n fantastisch imago. O nee, wacht.... :roll: :roll:
Vertel mij eens welke groep gebruikers van de openbare weg wel een fantastisch imago hebben? Ik ken er geen, ik kan eigenlijk over elke groep wel meer dan voldoende roepen.

Plaats reactie