Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2017

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jul 2017 06:16

Volk wil spectakel: kijk dan lekker de Giro of Vuelta ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27407
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jul 2017 07:12

Parcours van deze Tour slaat gewoon nergens op. Weinig aankomsten bergop, idioot veel lange, saaie vlakke ritten en dan zo'n gevaarlijke bergrit die ook nog eens wordt opgevolgd door een verplaatsing.

Ik had hoop dat het nog enigszins spannend zou kunnen worden. Maar de Cavia valt tegen, Porte en Valverde zijn al fertig. Aru is bergop niet sterker, en zal in de tijdrit nog meer verliezen. De Tour is dus feitelijk al over.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 10 jul 2017 07:46

Porte daalt net wat minder als de rest van de groep, doordat er nog 12 vlakke kms zijn na de afdaling is 10 seconden verlies in de afdaling een minuut aan de meet. Enorme risico's worden dus goed beloond.
Dit soort aankomsten hoeft van mij ook niet, leg de streep dan boven of direct na de afdaling.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 10 jul 2017 07:51

Vond de aankomst gisteren best wel spannend, hem bovenop op een col te leggen is ook weer vragen naar een afwachtende houding tot 5 km van de top...., was gisteren ook wel zo maar de afdaling en de achtervolging op Bardet was wel leuk.

Afdaling gevaarlijk, dat hoort bij wielrennen en als je kiest voor onverantwoorde acties dan kan het slecht aflopen, zie Porte aan de andere kant zag je Fugelsang wel inhouden... !
YFood !!!

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 10 jul 2017 07:58

Ja, het hoort erbij. Het is elke afdaling dat ze zo massaal vallen. Het zijn gewoon prutsers.

Immers, dit gebeurd elke afdaling. Behalve dat dat niet zo is en dat dit het hele verhaal ietwat vreemd maken... maar prutsers is wel zo logisch toch?

iothecoolmoon
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 nov 2014 12:36

iothecoolmoon 10 jul 2017 08:40

@wasbeer2006

Omdat het geen voetbal is.

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 10 jul 2017 09:14

RKN schreef: 09 jul 2017 20:25
robbiey schreef: 09 jul 2017 19:41 Die Aru actie op Froome schitterend over reclame voor het wielrennen gesproken! Aru doet me een beetje denken aan Riccardo Rico qua mentaliteit heerlijk
Ik vond het prima!
Moet het grote Sky hun materiaal maar in orde hebben toch? ;)
Contador vs Schleck. Pech is ook koers.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 10 jul 2017 09:42

Martin Swinkels schreef: 09 jul 2017 19:10
ypuh schreef: 09 jul 2017 16:53 Alles kapot vandaag.

Dat ze zo'n Daniel Martin opnieuw op laten stappen na zo'n val zeg (materiaal pech, duizelig, teveel redenen). Bericht direct daarna was ook dat hij weer op z'n bek was gegaan.
Toch maar 1:15 verloren. M'n bek viel open..
Inderdaad, Martin maakt op mij sowieso een erg goede indruk. Toch blijf ik het tricky vinden wanneer je net met 70+ per uur(?) op je bek gaat, dat de neutrale materiaalman je gewoon weer op de fiets zet.

Dit keer deden zijn remmen het niet en vloog hij de eerstvolgende bocht direct weer van de baan. Gelukkig maar, want als het een snelle en overzichtelijke afdaling was geweest had dat wel eens grandioos mis kunnen gaan.

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 10 jul 2017 09:54

Dat de neutrale materiaalman je op een fiets met kapotte voorrem zet .. aiaiai

Ben trouwens benieuwd of Majka nog op gaat stappen..

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 10 jul 2017 10:06

wasbeer2006 schreef: 09 jul 2017 22:01 inderdaad, en de organisatie. waar valverde viel, waarom lagen daar geen strobalen oid?
Het is altijd makkelijk om de organisatie de schuld te geven, maar renners doen er zelf toch ook aan mee? Alle renners + ploegleiders hadden minimaal twee keer het TT parkoers gereden, wisten dat het ging regenen maar zeiden ook niet dat sommige hoeken onverantwoord waren. Fietsers klagen altijd achteraf. Soms terecht hoor, maar bij die TT vond ik dat renners en teams het zelf ook hadden kunnen zien en aangeven.

Deze rit vond ik wel wat van de gekke, je vraagt je af waarom ze ze op die smalle weggetjes met weinig zicht laten afdalen. Ook aangezien bij een mogelijke val 2/3 van de weg geblokkeerd wordt door auto's van dokters etc wat het weer gevaarlijk maakt voor achterop gelegen renners. Maar bovenop finishen was ook geen optie, ik zag geen ruimte voor een finish dorp.

christiaan_01
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 okt 2007 17:02

christiaan_01 10 jul 2017 11:42

rondje schreef: 10 jul 2017 10:06
wasbeer2006 schreef: 09 jul 2017 22:01 inderdaad, en de organisatie. waar valverde viel, waarom lagen daar geen strobalen oid?
Het is altijd makkelijk om de organisatie de schuld te geven, maar renners doen er zelf toch ook aan mee? Alle renners + ploegleiders hadden minimaal twee keer het TT parkoers gereden, wisten dat het ging regenen maar zeiden ook niet dat sommige hoeken onverantwoord waren. Fietsers klagen altijd achteraf. Soms terecht hoor, maar bij die TT vond ik dat renners en teams het zelf ook hadden kunnen zien en aangeven.
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Wielrenners zouden in staat gesteld moeten worden om een maximale prestatie te leveren in relatief veilige omstandigheden.
Alles wat je veiliger kunt maken moet je daarom ook zeker beveiligen. Bochten in de natte tijdrit beveiligen, afdalingen op slecht wegdek vermijden, etc.

Anders is degene die het meest risico neemt, maar niet valt, de wedstrijd wint. Dat mag niet zo zijn. Hoe meer je de wielrenners beschermt, des te minder belonend risico er genomen kan worden.

Als de Tour beter georganiseerd zou zijn, zouden er aanzienlijk minder slachtoffers zijn geweest. Dat is een kwalijke zaak. Gebroken knieschijven, rugwervels, bekken, schouders, sleutelbenen na 1 week tour...

Wielrenners behoren geen gladiatoren te zijn, strijdend tot de dood om het publiek te vermaken. We leven in 2017.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 10 jul 2017 11:53

Valverde was met droog weer misschien ook wel onderuit gegaan met die snelheid. Des te meer redenen om strobalen neer te leggen, maar je kunt het de organisatie ook weer niet echt kwalijk nemen. Wanneer leg je wel strobalen neer en wanneer niet? Alleen bij korte tijdritten, of alleen in gevaarlijke bochten, maar wat is kort en wanneer is het gevaarlijk?

Plaats reactie