Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Frame breuk na afbreken achterpat

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 jul 2017 10:11

havana schreef: 05 jul 2017 21:23 Ik heb reactie gehad. Ze schreven dat ze zullen reageren, maar niet op dit forum. Ik vind dat niet slim, maar ik kan ze ook niet dwingen natuurlijk.
Niet Mantel maar Forumlid heeft de brief op dit forum geplaatst. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 06 jul 2017 10:16

[Edit Edwin: Achternaam verwijderd, geen privé gegevens delen ajb]

Als ik als bedrijf uitgemaakt zou worden voor 'leugenaar' zou ik niet op dit forum reageren.

En insinuaties over XXX als achternaam... Als ik de TS zou zijn, zou ik me wat minder laten leiden door emotie.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 jul 2017 10:32

Het is wel een heel interessant geval, de garantie afhandeling dient door de verkoper te worden gedaan daar zijn wij het wel over eens. Als consument heb je dan alleen maar met de verkoper te maken en niet met de fabrikant "Cube"..

De verkoper daarentegen heeft weer te maken met zijn leverancier(s). Als de fiets in zijn geheel is afgenomen bij Cube dient de verkoper zijn 'schade' door het ondeugdelijk product te verhalen op Cube. Maar als de verkoper zoals vele 'dozenschuivers' de fiets in onderdelen (grote partij) heeft ingekocht om vervolgens zijn eigen samenstelling te maken om als geheel te verkopen dan wordt het voor die verkoper lastiger om zijn schade(s) te verhalen.

In dit geval kunnen zowel de fabrikant van de derailleur, derailleurpat en/of ketting aansprakelijk worden gesteld voor een defect product afhankelijk van een oordeel over het defect. In alle gevallen zullen deze fabrikanten alle gevolgschade - dus o.a. schade aan het frame - in hun contracten met de verkoper hebben uitgesloten dus de verkoper draait dan toch weer op voor de overige schades. Tenzij de verkoper daar een schadeverzekering voor heeft afgesloten. Enfin, de verkoper, lees dozenschuiver zal dan proberen zo min mogelijk schade te hebben en in vele gevallen is de consument dan de dupe.

Een goede rechtsbijstand verzekering of een goede schade advocaat is dan de beste oplossing tenzij de verkoper alsnog over stag komt om de schade voor zijn rekening te nemen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Joskovic
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:40
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Joskovic 06 jul 2017 10:52

Orlok schreef: 06 jul 2017 10:32 Het is wel een heel interessant geval, de garantie afhandeling dient door de verkoper te worden gedaan daar zijn wij het wel over eens. Als consument heb je dan alleen maar met de verkoper te maken en niet met de fabrikant "Cube"..
Dit dus. De rest van je verhaal doet totaal niet ter zake van TS. Geen enkele partij waar in de keten of wanneer dan ook zal happig zijn om garantie te verlenen, omdat het ze uiteindelijk geld kost.

Hopelijk heeft Mantel de oude onderdelen bewaard, want anders wordt het een ja/nee spelletje. Als ze slim zijn lossen ze het gewoon kosteloos op voor TS. Beter een tevreden klant dan voor die paar honderd euro verlies een hoop negativiteit in de rondte.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 jul 2017 11:05

Ik neem aan dat Mantel nu in ieder geval wel meeleest met dit topic.
Ze zullen toch wel begrijpen dat in ieder geval een aantal mogelijk nieuwe klanten zich achter de oren krabt met de vraag of ze nog wel bij Mantel willen kopen.
En daar ben ik er wel één van. Ondanks dat we nooit klachten gehad hebben, maar ook nooit een garantiegeval gehad.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 jul 2017 11:09

Ik denk dat dit topic wel dicht kan. Alles wat er te zeggen is, is gezegd

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 06 jul 2017 11:13

Ik begrijp de frustratie van TS maar meeste fietsverkopers gaan hier geen garantie toekennen. (fietsmaat heeft hetzelfde voorgehad bij Salden) Crashgarantie vind ik een redelijke tegemoetkoming. Mantel heeft een beslissing genomen en gaat zich niet laten chanteren door een fietsforum.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 06 jul 2017 11:19

Chanteren nog wel. wow.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 06 jul 2017 12:12

Op verzoek van Mantel heb ik 2 posts gewijzigd. De medewerkers van Mantel vinden het, begrijpelijk in mijn ogen, niet fijn om met naam genoemd te worden in een conflict tussen klant en winkel. Helemaal niet als daar ook nog insinuaties bij geplaatst worden.

Ik vind dit soort topics prima, zolang er geen privé gegevens worden geplaatst. De naam van de Mantel-medewerker heb ik dus uit de tekst gehaald.

De emotie kan ik begrijpen, maar probeer het netjes te houden.
Afbeelding | Afbeelding

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 06 jul 2017 12:44

Niet dat ik twijfel aan de TS, maar een reactie van Mantel zelf kan veel opheldering geven. Goed admin werk in ieder geval, zulke zaken mogen natuurlijk besproken worden maar een medewerker moet wel beschermd worden van privé berichten op facebook oid. Hopelijk komen jullie er samen nog uit.
Het enige wat ik van dit soort zaken af weet, is dat het bij de profs in het veld heel veel voorkomt. Goed afgestelde derailleurs die door een steentje en modder het wiel worden ingetrokken. Dikke pech dan. Of dat hier ook het geval is of dat er iets mis was met de fiets... Wie zal het zeggen.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 06 jul 2017 13:05

Is dit trouwens dezelfde fiets als die waarmee TS twee maanden terug ofzo van de weg werd gedrukt door een auto?
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 06 jul 2017 13:22

bve schreef: 06 jul 2017 12:44 Niet dat ik twijfel aan de TS, maar een reactie van Mantel zelf kan veel opheldering geven. Goed admin werk in ieder geval, zulke zaken mogen natuurlijk besproken worden maar een medewerker moet wel beschermd worden van privé berichten op facebook oid. Hopelijk komen jullie er samen nog uit.
kan het wel begrijpen hoor van Mantel. Je ziet het niet vaak dat een dealer oid in een openbaar forum mee gaat discussieren

iedereen die overal een mening over heeft terwijl niemand exact weet wat er allemaal gezegd en afgesproken is, laat staan dat iemand ooit de schade heeft gezien.... (behalve TS en Mantel natuurlijk).
Laatst gewijzigd door dropje73 op 06 jul 2017 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Plaats reactie