Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte ZONDAG 2 juli 2017

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jun 2017 21:12

@oeht: jij hebt echt geen besef wat koude met sommige mensen doet. Ik kom gewoon niet meer vooruit. Remgrepen niet te bedienen, schudden op de fiets. Dat jij er goed tegen kunt en het slecht 45min koud hebt wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is.
En geloof mij, ik heb echt alle weerttypes meegemaakt. Van natte sneeuw tot kort-kort bovenop de Giau.
Ik kan weer prima tegen een brandende zon op de Alpe, anderen absoluut niet.
Less is bore

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 29 jun 2017 21:12

Ga ik met je mee Herman, ik ken nog een leuk koffietentje die mij ongetwijfeld goud gaat kosten, maar waar jij ongetwijfeld aan voorbij snelt zondag :lol:

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 29 jun 2017 21:17

daniel1975 schreef: 29 jun 2017 21:12 @oeht: jij hebt echt geen besef wat koude met sommige mensen doet. Ik kom gewoon niet meer vooruit. Remgrepen niet te bedienen, schudden op de fiets. Dat jij er goed tegen kunt en het slecht 45min koud hebt wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is.
En geloof mij, ik heb echt alle weerttypes meegemaakt. Van natte sneeuw tot kort-kort bovenop de Giau.
Ik kan weer prima tegen een brandende zon op de Alpe, anderen absoluut niet.
Fout. Dat besef ik mij terdege, enkel wordt het niet zo koud zondag. Ik heb gisteren bibberend op fietsje naar beneden gezeten, maar toen was het 5C en koude regen op hoogte. En dat gaat het zondag allemaal niet worden. Ik geef enkel een tegengeluid aan het extreem pessimistische, want laten we eerlijk zijn, voor die twijfelende berichten geldt hetzelfde als die van mij.

Het is persoonlijk, maar als je niet tegen koude kunt, dan moet je niet op de noordpool gaan wonen.

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 29 jun 2017 21:17

Vanmiddag aan komen rijden, maar bij alle passen stond "Ouvert". Met die afsluitingen zal het dus wel meevallen. Morgen vroeg op de dag vallen de weersvoorspellingen mee. Dus dan maar fietsen dan.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 29 jun 2017 21:33

Herman_N schreef: 29 jun 2017 21:09 Jongens, kappen nou! Lachainemeteo en Meteo France zijn de beste weerstations van Frankrijk. Beide voorspellen ze schitterend weer voor zondag. Gewoon een windstoppertje met armstukken en rijden maar. Gabba's blijven lekker in de kast.
Morgen kom ik eraan om het zelf te inspecteren.
Mee eens! Voor bourg top verwachtingen, helaas voor valloire bijvoorbeeld ietsje minder. Maar ik heb vertrouwen in een mooie dag, en ik slaap vlak aan de route in allemont, desnoods rij ik om als ik me bedenk toch teveel bij me te hebben!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Erwin_Kuipers
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 mei 2014 12:42

Erwin_Kuipers 29 jun 2017 21:36

oehT schreef: 29 jun 2017 21:05
Erwin_Kuipers schreef: 29 jun 2017 20:53 Praktische vraagje!

Ik zit in Le 2 Alpes (prima weer overigens, beetje nat en koud (typisch Hollands). Ik lees in de info dat de RD1091 is afgesloten vanaf een uur of tien tot zes. De heenweg naar de start gaat met de auto dus wel lukken. Vraag me alleen af of mijn pa nog terugkomt? Volgens mij moet ie maken dat ie voor 8'en weg is, dan zit je voor de afsluiting. Na zessen is de weg dan weer open volgens mij en kan ik worden opgehaald evt.

Mijn Frans is niet al te best dus ik vraag me even af of bovenstaande hout snijdt bij de kennners?

Bedankt vast.
Als je pa jou naar de start brengt en na 0800 weer terug gaat, moet het vast lukken voor 1000 weer op L2A te zijn toch? Vraag is wel of hij dan jouw finish gaat zien. Ophalen na 1800 lukt dan sowieso , maar met een beetje puike Marmotte ben jij met de fiets dan al aan de voet van L2A, helemaal als je alpe d'Huez doorsteekt naar sarenne (7km, waarvan 2 echt klimmen) en dan 13km dalen naar stuwmeer aan voet klim L2A.
Bedankt voor het antwoord!

Denk dat het sowieso lastig wordt voor m'n pa om de finish bij te wonen en vanaf bovenop de alp dan weer beneden te komen om dan weer naar L2A te gaan met de auto. Mik op een tijd van tussen de 7 en 8 uur, vanaf de start om 07:50 (laat :-( ).

Laatste vraag: bij gebrek aan parcour kennis wil met de auto het hele rondje rijden, morgen of zaterdag. Ik zie alleen dat de tunnel van de D1091 is afgesloten, langs de Lac du Chamon. Google stuurt je de RS1091 op, aan de andere kant van het meer. Die weg ziet er op de kaart wel erg avontuurlijkup uit alleen.

Is er een manier om het gehele rondje voor te rijden met de auto?

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1682
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 29 jun 2017 21:40

oehT schreef: 29 jun 2017 21:12 Ga ik met je mee Herman, ik ken nog een leuk koffietentje die mij ongetwijfeld goud gaat kosten, maar waar jij ongetwijfeld aan voorbij snelt zondag :lol:
Hahahahaha dan moet je mij eerat voorbij want ik start met nr 118 vanuit het vak met de kleppers. Heb daar niks te zoeken, maar die lol neemt niemand me af.
Zondag lekker doorrijden en de koffietentjes laten voor wat ze zijn. Als je boven bent en je hebt geen smoezen waarom je goud hebt gemist dan heb je goed gereden. Als je toch een smoes hebt, heb je gefaald.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 29 jun 2017 21:52

Ik ben de koning van de smoezen, anders geen goede verhaallijn door mijn van bocht tot bocht verslag :like:

Maar ik ga zilver halen, ik haal altijd zilver, dus hidiehoooo Silver :oops:

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 29 jun 2017 21:54

Erwin_Kuipers schreef: 29 jun 2017 21:36
oehT schreef: 29 jun 2017 21:05
Erwin_Kuipers schreef: 29 jun 2017 20:53 Praktische vraagje!

Ik zit in Le 2 Alpes (prima weer overigens, beetje nat en koud (typisch Hollands). Ik lees in de info dat de RD1091 is afgesloten vanaf een uur of tien tot zes. De heenweg naar de start gaat met de auto dus wel lukken. Vraag me alleen af of mijn pa nog terugkomt? Volgens mij moet ie maken dat ie voor 8'en weg is, dan zit je voor de afsluiting. Na zessen is de weg dan weer open volgens mij en kan ik worden opgehaald evt.

Mijn Frans is niet al te best dus ik vraag me even af of bovenstaande hout snijdt bij de kennners?

Bedankt vast.
Als je pa jou naar de start brengt en na 0800 weer terug gaat, moet het vast lukken voor 1000 weer op L2A te zijn toch? Vraag is wel of hij dan jouw finish gaat zien. Ophalen na 1800 lukt dan sowieso , maar met een beetje puike Marmotte ben jij met de fiets dan al aan de voet van L2A, helemaal als je alpe d'Huez doorsteekt naar sarenne (7km, waarvan 2 echt klimmen) en dan 13km dalen naar stuwmeer aan voet klim L2A.
Bedankt voor het antwoord!

Denk dat het sowieso lastig wordt voor m'n pa om de finish bij te wonen en vanaf bovenop de alp dan weer beneden te komen om dan weer naar L2A te gaan met de auto. Mik op een tijd van tussen de 7 en 8 uur, vanaf de start om 07:50 (laat :-( ).

Laatste vraag: bij gebrek aan parcour kennis wil met de auto het hele rondje rijden, morgen of zaterdag. Ik zie alleen dat de tunnel van de D1091 is afgesloten, langs de Lac du Chamon. Google stuurt je de RS1091 op, aan de andere kant van het meer. Die weg ziet er op de kaart wel erg avontuurlijkup uit alleen.

Is er een manier om het gehele rondje voor te rijden met de auto?
Gewoon de noodweg pakken, is meer dan uitstekend te rijden met de auto. Gewoon een weg, enkel wat smaller dan gewoon en gaat wat op en neer, maar allemaal uitstekend te doen.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 29 jun 2017 22:11

Ik ga morgen eerst eens een gewoon sweatshirt met lange mouwen kopen, met alle warmte variaties van fietskleding in mijn sporttas ben vergeten normale kleding anders dan wat T-shirts mee te nemen. :(
Afbeelding

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1039
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 29 jun 2017 22:15

Zo vandaag tussen de buien door de Galibier nog eens verkent. Auto op de top gezet en afgedaald naar St. Michel de Maurienne. Op de top was het circa 3 graden. Craft thermoshirt aan met korte mouwen, licht gevoerde armwarmers, zomershirt + regenjasje + kniestukken en een paar handschoenen. In die configuratie absoluut niet koud gehad in de afdaling. In de beklimming vlak onder de top nog wat natte sneeuw. Benen waren niet onaardig.
Gazelle Team TVM \'99

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 30 jun 2017 11:58

Wat een verschil met een dikke week geleden, stond kort/kort boven op de Galibier (iedereen stond kort/kort daar trouwens). Afdeling naar Bourg is prima, eerste stuk is even opletten maar daarna is het prima dalen.

Degene die de noodweg een prima "weg" vinden moeten nodig eens hun ogen na laten kijken. Met de auto en tegenliggers is het hier verdomd goed uitkijken. Met de fiets (en afgesloten voor auto's is het geen probleem). Smalle stroken en scherpe rotspartijen over een totaal van zo,n 5 km.

Plaats reactie